Divendres 05 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Agricultura abona 246.476 € dels ajuts a la conservació de recursos genètics agrícoles
El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació va fer efectiu, el 19 de desembre, el pagament de 246.476,55 euros de la línia d'ajuts destinats a la conservació de recursos genètics agrícoles adreçats a entitats de conservació, en el marc del Pla estratègic de la Política agrària comuna 2023-2027, a l'empara de la Resolució ACC/2906/2024, de 29 de juliol.
El Departament d'Agricultura abona 246.476 € dels ajuts a la conservació de recursos genètics agrícoles.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vázquez  
26/12/2025 10:14
Kids&Us, nou patrocinador principal del Bàsquet Manresa
L'Escola d'Art de Manresa estrena el Festival TRAMA
Josep Vidal Alaball, segon catedràtic d’atenció primària a Catalunya
La Sínia i Castellum guanyen els Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants
L'objecte d'aquests ajuts és fomentar la descripció i la conservació dels recursos fitogenètics per a l'agricultura i l'alimentació del territori de Catalunya. A més, es vol promoure el coneixement entre els agricultors, les entitats i els consumidors de l'existència d'aquestes varietats i canalitzar-les en els mercats locals mitjançant el comerç de proximitat, juntament amb el coneixement dels parents silvestres dels conreus (PSC), les plantes silvestres d'ús alimentari (PSUA) i les seves aplicacions en el sector agrícola. Finalment, es vol fomentar la recopilació i l'intercanvi d'informació entre organitzacions i dur a terme activitats de divulgació.

El juny de 2024, el Departament va publicar l'Ordre que va aprovar les bases reguladores d'aquests ajuts, i l'agost del mateix any va publicar la Resolució que els va convocar, amb una dotació pressupostària de 300.000 euros, dels quals 129.000 euros eren a càrrec del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), i 171.000 euros, a càrrec del Departament. Són beneficiàries d'aquests ajuts les persones jurídiques que siguin entitats de conservació públiques o privades que portin a terme actuacions de conservació de varietats locals, parents silvestres dels conreus (PSC) i/o plantes silvestres d'ús alimentari (PSUA).

Les actuacions subvencionables són les que es detallen a continuació:
•Conservació de varietats locals, PSC i PSUA
•Caracterització
•Multiplicació de varietats locals
•Realització d'analítiques
•Manteniment i actualització de bases de dades conjuntes
•Prospecció i recopilació de coneixements etnobotànics de les varietats locals d'interès agrari, de PSC i de PSUA

S'estableix un ajut màxim de 15.000 euros per persona beneficiària, amb una intensitat de l'ajut del 100%. Per bé que l'import de l'ajut aprovat va ser de 269.770 euros, la certificació final ha estat de vint expedients, per un import total de 246.476,55 euros.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AGRICULTURA   GOVERN 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
La Delegació a la Catalunya Central informa els ajuntaments de les novetats en el Pla INUNCAT
ST. FRUITÓS
L’alcalde de Sant Fruitós de Bages es reuneix amb el president i els consellers del Govern
ACTUALITAT
Catalunya se suma a la Setmana Europea de la Immunització

CATALUNYA CENTRAL
En marxa oficines d'atenció ciutadana mòbils per acostar els serveis públics a 26 municipis
ACTUALITAT
Desdoblament de la C-55: comencem el camí per esmenar un dèficit històric al Bages
ACTUALITAT
Govern i Agrupacions de Defensa Forestal presenten els nous vehicles i cisternes d'aigua
Catifes a la basílica de la Seu
L'Ajuntament de Manresa inicia l'enderroc de quatre finques a les Escodines
A la venda les entrades de Terra de Guapes, de Sandra Monfort, l'inaugural de la Fira Mediterrània
Kids&Us, nou patrocinador principal del Bàsquet Manresa
L'Escola d'Art de Manresa estrena el Festival TRAMA
Josep Vidal Alaball, segon catedràtic d’atenció primària a Catalunya
La Sínia i Castellum guanyen els Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants
L’alumnat d’Automatització i Robòtica del Lacetània desenvolupa una cel·la de treball robòtica


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]