Dilluns 29 de desembre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Ampans i el Kursaal col·laboren en l’espectacle ‘El meu primer Nadal al Kursaal’
Una trentena de persones d’Ampans han elaborat Kursaalets de feltre pel Servei Educatiu del Kursaal.
Ampans i el Kursaal col·laboren en l’espectacle ‘El meu primer Nadal al Kursaal’.

CULTURA / Redacció/Jordi Preñanosa  
25/12/2025 11:38
El Meu Primer Nadal amb el Jan i la Júlia a la sala petita del Kursaal
La comarca del Bages ja te la seva propia taula de rècords atlètics
Formació de professionals en el control d'espècies exòtiques invasores
El dinar de Nadal de Sant'Egidio A Manresa va aplegar 300 persones
Aquestes festes veurà la llum el fruit d’una col·laboració molt especial entre Ampans i el servei Educatiu del Teatre Kursaal. Es tracta dels Kursaalets de feltre que han elaborat persones de dos centres ocupacionals d’Ampans per encàrrec del tió de l’espectacle ‘El meu primer Nadal al Kursaal’, que es podrà veure, finalment, en 16 funcions -xifra rècord- a partir del 27 de desembre i fins el 4 de gener.
 
La iniciativa va sorgir del Servei Educatiu del Kursaal, que tenia la idea de convertir el peluix del Kursaalet en una titella de dit. Per portar-lo a terme va contactar amb Ampans -fundació que treballa en l’acompanyament a persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament, malaltia mental i en situació de vulnerabilitat-  per encarregar la confecció d’una titella de dit de feltre. Des d’Ampans es va veure com una col·laboració molt especial i, ja a principi d’any, es van posar a treballar per confeccionar-los.


 
Hi han participat una trentena de persones  de dos centres ocupacionals, amb el suport puntual del servei prelaboral. En l’elaboració dels Kursaalets hi ha hagut molts processos (marcar amb plantilla el feltre, retallar, cosir, comptar...) cosa que ha permès que en participessin moltes persones amb capacitats diferents.
 
La feina s’ha portat a terme durant 7 mesos i per això es va poder arribar al volum de l’encàrrec, un total de 1.000 Kursaalets. Fins ara, l’equip d’Ampans havia atès comandes amb molts detalls -com és el cas del Kursaalet- però en petites quantitats, i comandes molt més nombroses, però amb productes d'elaboració molt més senzilla. Per això es pot dir que és la primera vegada que han elaborat una comanda tan gran i amb tant nivell de detalls. Ha estat un repte que ha estat possible gràcies a la implicació de professionals i usuaris i que des d’Ampans s’ha viscut amb molta il·lusió.
 
 
‘El meu primer Nadal al Kursaal’ en 16 funcions, xifra rècord!
La sala petita del teatre Kursaal de Manresa tornarà a acollir a partir d’aquest proper dissabte, 27 de desembre, ‘El meu primer Nadal al Kursaal’ del Servei Educatiu, una producció que arriba a la catorzena edició i que ja s’ha convertit en un clàssic del període nadalenc a Manresa. Aquest any s’oferiran un total de 16 funcions de l’espectacle, la xifra més alta d’entre totes les edicions.
 
L’estrena serà dissabte 27 de desembre a les 12h i també hi haurà funció a les 16:30 h i a les 18:30h; hi haurà funcions els dies 28 i 29 de desembre i el 3 de gener també a les 12h, 16:30h i 18:30h; el divendres 2 de gener, a les 16:30h i 18:30h; i el 4 de gener a les 12h i a les 16:30h. En aquests moments ja pràcticament només queden entrades per la nova funció de les 12 del migdia del dissabte 27 de desembre, i per la del dissabte 3 de gener a les 12h.
 
‘El meu primer Nadal al Kursaal' és un espectacle que té com a protagonistes el Jan i la Júlia, els dos germans que ja han compartit amb molts infants un dia de la seva vida amb ‘El meu primer Kursaal', ‘La llegenda de Sant Jordi', ‘Jan i Júlia: benvinguda nanny!’ i ‘Jan i Júlia: let’s go camping’. En aquesta ocasió, conviden els infants a viure la màgia del Nadal. Tots plegats cantarem cançons de Nadal, i no hi faltaran el tió, els Reis d’Orient, el pessebre, l'arbre de Nadal... i moltes sorpreses més.


 
Els dos personatges protagonistes els interpretaran enguany l’actor de Masquefa Esteve Roig -que debuta en el paper- i l’actriu de Monistrol de Montserrat Núria Masip, que ha fet de Júlia en les dues darreres edicions de l’espectacle. L’espectacle -adreçat a nens i nenes de 2 a 6 anys- compta amb música en directe amb una banda formada per David Sisó al piano, Ernest Larroya a la bateria i Alexis Cabrillana, al baix. El text de l’espectacle és de Cristina Gonzàlez Alsina i està dirigida per Sílvia Sanfeliu.
 
Les entrades per l’espectacle es poden comprar a la web del Kursaal (www.kursaal.cat) i a les taquilles del teatre al preu de 12 euros (10 per als menors de 12 anys).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EL MEU PRIMER NADAL   KURSAAL  
També et pot interessar:
CULTURA
El Meu Primer Nadal amb el Jan i la Júlia a la sala petita del Kursaal
CULTURA
El Kursaal posa a la venda una nova sessió de ‘Hamlet’ amb Peyu i Albert Pla
CULTURA
Blaumut torna aquest divendres al Kursaal per presentar el seu darrer treball

CULTURA
La comèdia ‘Mesures extraordinàries’ arriba aquest cap de setmana al Kursaal
CULTURA
‘Pots ser tu, puc ser jo’ de Joan Lluís Bozzo i Mariona Bosch es podrà veure aquest dijous al Kursaal
CULTURA
L’Orquestra Rosaleda tancarà el cicle de Gent Gran del Kursaal amb dos concerts
La comarca del Bages ja te la seva propia taula de rècords atlètics
Guillem Pujol i Laura Rodríguez, repeteixen triomf
Posicionament sindical a favor d’un CAP amb nom inclusiu
L'Arxiu Municipal rep la donació de tres fotografies aèries de gran format
El Meu Primer Nadal amb el Jan i la Júlia a la sala petita del Kursaal
Formació de professionals en el control d'espècies exòtiques invasores
Mor de forma sobtada Lolita Rovira
El dinar de Nadal de Sant'Egidio A Manresa va aplegar 300 persones


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]