Diumenge 17 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El dia 1 de gener de 2026, concentració per la PAU junts per a construir un futur de PAU
En la Jornada Mundial de la Pau, la Comunitat de Sant'Egidio organitza iniciatives a tots els continents per sostenir el missatge del Papa Lleó.
El dia 1 de gener de 2026, concentració per la PAU junts per a construir un futur de PAU.

SOCIETAT / Redacció/Sergi Vázquez  
30/12/2025 13:20
Un BAXI Manresa coral derrota el Casademont Zaragoza
Les activitats tenen èxit a la Fira de l'Ascensió
El Consell Comarcal del Bages commemora el 17M
Joves usuaris de ‘El Carrilet’ de Balsareny ajuden a pintar un mural
Avui al món, encara hi ha més d'una cinquantena de conflictes oberts: la guerra a Ucraïna, la feble treva a Gaza amb la inestabilitat a Orient Mitjà, al Nord de Moçambic, al Sud Sudan, el nord de Nigèria, les víctimes de les "maras" i del narcotràfic a América Llatina en son alguns exemples.  Hi ha molts episodis de violència que rebroten en molts llocs del planeta, com és la violència contra les dones. Milers de cristians, creients d'altres religions, homes i dones de bona voluntat, es reuniran arreu del món per dir que la guerra i la violència no son un destí inevitable, i que la pau sempre és possible, i ho faran sota el títol "Que la pau sigui amb tots vosaltres: cap a una pau "desarmada i desarmant" "

Ed trobaran "junts" a Manresa, Barcelona, a Roma i a nombroses ciutats de tots els continents, amb marxes i vetlles de pregària perquè, com recorda el Papa Lleó en el seu missatge, "fins i tot en els llocs on només queden runes i on la desesperació sembla inevitable, avui trobem els qui no han oblidat la pau". La pau és possible, no és un ideal llunyà, però "si la pau no és una realitat experimentada, per a custodiar i cultivar, l'agressivitat es difon en la vida domèstica i en la vida pública".

S'han adherit organitzacions com: Justícia i Pau – Fundipau - Delegació Apostolat Social i Caritativa - Càritas Diocesana de Barcelona - Unió de Religiosos de Catalunya - Moviment dels Focolars - Mans Unides Barcelona - Institut Emmanuel Mounier Catalunya - Fundació Migra Studium – Consell Evangèlic de Catalunya -  Fundació Joan Maragall, entre d'altres.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANT EGIDIO   PAU 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Pau Gros, fill de Marcel Gros, acaba de publicar a You Tube una entrega
LA FOTO DEL DIA
La plaça Major va reunir més de 500 infants en el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau
MANRESA
Manresa celebra aquest divendres el Dia Escolar de la No Violència i la Pau

SOCIETAT
El dinar de Nadal de Sant'Egidio A Manresa va aplegar 300 persones
SANITAT
Sant Pau i Althaia sumen esforços per acostar l’atenció cardiològica de complexitat
MANRESA
Es reobre el trànsit de vehicles i vianants al camí d'accés al barri de Sant Pau
Les activitats tenen èxit a la Fira de l'Ascensió
El carrer Guimerà respira bon ambient
Com entendre el llenguatge dels gats
Un BAXI Manresa coral derrota el Casademont Zaragoza
Les cooperatives escolars clouen un nou curs amb la venda dels seus productes
El Consell Comarcal del Bages commemora el 17M
Endesa i el CETIM signen un conveni per promoure la sostenibilitat i l'eficiència energètica
Mites i realitats sobre la maternitat en la societat actual


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]