Dilluns 03 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Teatre del Foment Cultural commemora el seu centenari
El Teatre del Foment Cultural commemora el seu centenari durant aquestes festes de Nadal, coincidint amb les representacions d’Els Pastorets de Súria. L’històric equipament cultural ha mantingut un segle d’activitat ininterrompuda, contribuint de forma important a la dinamització de l’activitat cultural i social de la vila.
El Teatre del Foment Cultural commemora el seu centenari. Foto: AJS

SÚRIA / Redacció/Sergi Vázquez  
31/12/2025 08:20
L’entorn del Monument a la Mineria s’omple en un emocionat homenatge a Pau Simon Garcia
El Servei Català de Trànsit prova una tecnologia amb intel·ligència artificial per detectar l'ús del mòbil al volant i el no ús del cinturó
L'absentisme laboral registra el seu nivell més alt de la sèrie històrica
Afectacions de trànsit al carrer Barreres, a partir de dilluns
La celebració d’aquest any del centenari del Teatre del Foment Cultural va tenir lloc el passat dijous 25 de desembre al final de la primera representació d’Els Pastorets, amb els parlaments institucionals de la presidenta del Foment Cultural, Tat Serrat, i de l’alcalde Albert Coberó, un brindis col·lectiu i la interpretació de la cançó ‘Somnis’ de Jaume Esquius i Miquel, una peça emblemàtica de l’entitat surienca.

La presidenta del Foment Cultural, Tat Serrat, va expressar l’agraïment a totes les persones que, al llarg d’aquests cent anys, han convertit el Teatre en «un espai de cultura i una segona casa per a molts suriencs» com a escenari d’Els Pastorets i de moltes altres obres teatrals i actes culturals i socials. La presidenta de l’entitat surienca va afegir que la gestió del Teatre s’ha intentat fer sempre amb «una visió de poble, obrint les portes a tot tipus d’activitats i col·lectius». També va expressar el compromís de «seguir portant vida i cultura a Súria des d’aquest Teatre».

Per la seva banda, l’alcalde Albert Coberó va destacar que el Teatre del Foment Cultural «ha estat testimoni de la història de Súria al llarg de l’últim segle». L’alcalde de Súria també va elogiar la tradició d’Els Pastorets de Súria, manifestant que el Foment Cultural és «una de les entitats amb més energia del municipi», amb una forta implantació i una trajectòria de «rigor i feina ben feta».

L’actual Teatre del Foment Cultural va néixer el 25 de desembre de 1925 per iniciativa de la parròquia de Súria. El recinte acull les representacions d’Els Pastorets i la temporada teatral de l’entitat, a més d’altres actes culturals, cívics i socials. El centenari del Teatre del Foment Cultural es manté present en l’actual temporada d’Els Pastorets de Súria amb la inclusió d’una cobla commemorativa dins del text original de l’obra de Josep Maria Folch i Torres. Les properes representacions tindran lloc els dies 1, 3, 4 i 6 de gener a les 18.00 h.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SÚRIA   BAGES   NADAL 2025-26 
També et pot interessar:
SÚRIA
El 6è Torneig d’Escacs Actius Joaquim Català registra un increment de participació i un alt nivell
ST. FRUITÓS
El Voilà aterra a Sant Fruitós amb un cap de setmana de música en directe
BAGES
Mig miler de persones converteixen el Pla de Lluna al Camí Ignasià en l'edició més multitudinària de la seva història

BAGES
L’Ajuntament de Callús s’oposa al projecte actual de la planta de biogàs de Sant Mateu de Bages
ST. FRUITÓS
L'Ajuntament de Sant Fruitós desmenteix les afirmacions difoses sobre el projecte del nou CAP
ST. FRUITÓS
La Policia Local de Sant Fruitós intensifica els controls de velocitat
El 6è Torneig d’Escacs Actius Joaquim Català registra un increment de participació i un alt nivell
L'absentisme laboral registra el seu nivell més alt de la sèrie històrica
Catalunya reforça les estratègies comunitàries per avançar cap a l'eliminació de les hepatitis víriques
El Servei Català de Trànsit prova una tecnologia amb intel·ligència artificial per detectar l'ús del mòbil al volant i el no ús del cinturó
El Voilà aterra a Sant Fruitós amb un cap de setmana de música en directe
Afectacions de trànsit al carrer Barreres, a partir de dilluns
Impulsen una cursa antiracista a Solsona per combatre els discursos d’odi
Sense gols entre el CE Manresa i el Reus FC Reddis en el segon test de pretemporada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]