En aquest sentit, l’estand que comparteixen la Diputació de Barcelona i el Consorci de Turisme de Barcelona a la Fira Internacional de Turisme (FITUR) oferirà –entre altres continguts- informació sobre les propostes d’astroturisme a les comarques de Barcelona. Dins del programa d’activitats de FITUR, s’ha organitzat una taula rodona que pretén explicar com, des de les comarques de Barcelona, es genera una interessant oferta d'astroturisme, que parteix sovint dels observatoris, però no només això, ja que és un territori que posa a l'abast de la visitant innombrables activitats relacionades amb el turisme rural, el turisme de natura, cultural, slow… La taula rodona sobre Astroturisme serà el dijous, 22 de gener, a les 10:30h i comptarà amb presència de casos d'èxit del territori, públics i privats.
Participants:
Antoni Guntín, director de l’Observatori Astronòmic de Castelltallat a Sant Mateu de Bages, i president de VEGA, Associació per a la Divulgació de l’Astronomia.
Eduard Berga, director d'enoturisme de Bodegas Torres, una empresa amb notorietat que ofereix experiències d'astroturisme.
Marinel·la Mosquera, fundadora de Pedratour, una agència de viatges de proximitat consolidada al territori.
Leonard Pera, CEO d'Open-Ideas Digitalización & Marketing, empresa que ha ajudat a destinacions a desenvolupar producte relacionat amb el cel com a recurs turístic sostenible i de valor per als territoris.
Moderarà: María San Millán, de l’Oficina de Màrqueting Turístic de Diputació de Barcelona.
Aquesta serà una bona ocasió per donar a conèixer, davant un fòrum de professionals del sector, l’activitat divulgativa de l’Observatori i el seu decidit impuls a l’astroturisme a la Serra de Castelltallat. FITUR és un punt de trobada global per als professionals del turisme i la fira líder dels mercats receptius i emissors d’Iberoamèrica, que se celebra a Madrid, del 21 al 25 de gener de 2026. L’estand de la Diputació estarà ubicat al pavelló 7 del Recinte Firal Ifema Madrid (estand 7B-10 Catalunya).