Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sant Fruitós de Bages presenta a la ciutadania la primera Comunitat Energètica
L’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages presenta a la ciutadania la primera Comunitat Energètica del municipi, un nou model de consum que permetrà a la ciutadania accedir a energia renovable produïda a partir de plaques fotovoltaiques municipals.
Sant Fruitós de Bages presenta a la ciutadania la primera Comunitat Energètica.

ST. FRUITÓS / Redacció/Sergi Vázquez  
27/01/2026 15:31
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
El dijous 5 de febrer, a les 8 del vespre, al Nexe Espai de Cultura es durà a terme una presentació oberta a tothom on es donaran tots els detalls d’aquesta iniciativa. L’objectiu d’una Comunitat Energètica és transformar la manera com el municipi produeix, gestiona i consumeix l’energia, avançant cap a un model descentralitzat, democràtic i sostenible, on els consumidors assumeixen un paper actiu dins del sistema energètic local.

El projecte de Comunitat Energètica de Sant Fruitós de Bages es vertebra a partir de tres recursos principals: la instal·lació fotovoltaica d’autoconsum compartit situada a la pista coberta de l’Escola Monsenyor Gibert, una plataforma de gestió energètica, que permetrà centralitzar i digitalitzar les dades de consum i generació d’energia i un gestor de la Comunitat Energètica, encarregat de la gestió administrativa, financera i energètica del projecte.

En aquest model, l’Ajuntament serà el promotor del projecte, titular de les instal·lacions fotovoltaiques i impulsor de la participació ciutadana. Un cop executades les instal·lacions i posats en marxa la plataforma i el gestor, s’obrirà un concurs de pública concurrència perquè les persones i entitats situades a menys de 2 kilòmetres de la instal·lació puguin sol·licitar formar part de la Comunitat Energètica. Totes les persones interessades en aquest nou model podran informar-se, resoldre dubtes i saber tots els detalls d’aquest nou model energètic en la sessió informativa del dia 5 de febrer.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANT FRUITOS   BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
ST. FRUITÓS
Concurs per crear la mascota que representarà la Capitalitat del Bàsquet Femení
BAGES
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages dona el tret de sortida al cicle CineXic amb El Grúfal i la filla del Grúfal
ST. FRUITÓS
La Biblioteca de Sant Fruitós de Bages s’omple de música amb el cicle “Amb veu pròpia”
BAGES
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Arxiu Municipal digitalitza més de 13.000 documents dels seus fons documentals
La Biblioteca de Sant Fruitós de Bages s’omple de música amb el cicle “Amb veu pròpia”
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]