Dimarts 05 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La UVic-UCC impulsa el talent esportiu amb deu beques per a estudiants d’alt nivell
El programa de beques té per objectiu facilitar la compatibilitat entre la pràctica esportiva d’alt nivell i la formació universitària.
La UVic-UCC impulsa el talent esportiu amb deu beques per a estudiants d’alt nivell.

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
02/02/2026 17:44
Manresa fa un salt històric i assoleix el 71% de recollida selectiva a tota la ciutat
La ViBa, Fira del vi del Bages, desplega una programació diversa i arrelada al territori
Xavi Santaella dirigirà el primer equip del Covisa Manresa
Espectacle familiar Buffa , a l’entorn de la Torre Lluvià el diumenge
 La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha concedit deu beques a esportistes d’elit que cursen estudis de grau a la institució. L’acte de lliurament ha tingut lloc, a la Casa de Convalescència i ha reunit representants del món acadèmic i institucional, com el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños; el director general de la Fundació Universitària Balmes, Jordi Baiget, i el regidor d’Esports de l’Ajuntament de Vic, Eduard Comerma.

Aquest programa de beques té com a objectiu facilitar la compatibilitat entre la pràctica esportiva d’alt nivell i la formació universitària. Les ajudes, que poden arribar als 2.000 euros, s’adrecen a estudiants matriculats al Campus Vic que enguany competeixen en clubs de Vic, Manlleu, Folgueroles, Tona, Sant Hipòlit de Voltregà i Granollers.

Els criteris d’adjudicació han tingut en compte tant els mèrits esportius com el rendiment acadèmic dels candidats. En aquesta convocatòria, les beques han recaigut en: Júlia Beltran (grappling), Nil Pérez (pàdel), Anna Sanglas (patinatge artístic xou), Sara Planella (hoquei patins), Alícia Iglesias (hoquei patins), Èric Moreno (handbol), Isona Díaz (patinatge artístic xou), Berta Pujadas (gimnàstica artística), Jorge Nales (grappling) i Jordi Moragas (orientació), que no ha pogut assistir a l’acte. Cada beca es pot mantenir fins a un màxim de dos cursos acadèmics.

Els esportistes becats d’aquest any estudien el grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, el doble grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport / Mestre d’Educació Primària amb Menció en Educació Física, el doble grau en Mestre d’Educació Infantil / Mestre d’Educació Primària amb Menció en Llengua Anglesa, el grau en Publicitat i Relacions Públiques, el grau en Fisioteràpia, el grau en Teràpia Ocupacional i el grau en Biomedicina.

L’acte de lliurament de les beques ha reunit la màxima representació institucional de la Universitat. El rector, Josep Eladi Baños, ha agraït als estudiants “la dedicació exigent” als estudis i a la pràctica de l’esport d’alt nivell, i ha remarcat que “aquestes beques són un reflex de la importància que dona la Universitat a les persones que compaginen estudis i esport”. En aquest mateix sentit, el director general de la Fundació Universitària Balmes, Jordi Baiget , ha expressat “l’orgull que representa per a la Universitat tenir persones com vosaltres, que porteu el nom de la UVic en tot allò que feu”. Baiget també ha destacat que aquest any és especial perquè la UVic-UCC acull els Campionats de Catalunya Universitaris, fet que contribueix a fer de Vic una ciutat encara més esportiva.

Per la seva banda, el regidor d’Esports de Vic, Eduard Comerma, ha afirmat que aquestes beques contribueixen a fer de Vic “una ciutat esportiva de referència” i ha agraït a la UVic que, amb aquestes beques, ajudi a retenir el talent esportiu a la ciutat. Finalment, Carles Parés, adjunt al Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica per a Estudiants i Comunitat, ha destacat que les beques “són una aposta pel talent, l’esforç i els valors, i també per la igualtat d’oportunitats”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UVIC-UCC 
També et pot interessar:
OSONA
Es constitueix una taula per millorar la gestió del risc d’inundació a Osona
ACTUALITAT
Segona jornada organitzada per les tres càtedres de la UVic-UCC
ACTUALITAT
L’ús de joguines a l’hora de vacunar els infants de 6 anys redueix la seva percepció de dolor

ACTUALITAT
Es crea la Càtedra SONAR de la UVic-UCC per la salut i la prevenció en l’esport i l’activitat física
CATALUNYA CENTRAL
Comença el procés d’elecció del nou rector o rectora de la UVic-UCC
ACTUALITAT
El 10 % dels centres escolars de Catalunya encara fa agrupaments per nivells
Vista del carrer Guimerà reformat
Es mantenen obertes les inscripcions pel dinar homenatge a les persones centenàries de Manresa
Bona coordinació entre cossos i dades globals positives
El Consell Comarcal del Bages organitza una nova edició del “Juguem en família”
Sant Vicenç de Castellet reforça la coordinació dels cossos de seguretat
Manresa fa un salt històric i assoleix el 71% de recollida selectiva a tota la ciutat
La ViBa, Fira del vi del Bages, desplega una programació diversa i arrelada al territori
Sant Fruitós de Bages convoca la segona edició del concurs de cartells de la Festa Major d’Estiu


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]