Dissabte 06 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge
Enguany es recupera el nivell C1 Advanced atesa la demanda registrada.
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/ Sergi Vázquez  
09/02/2026 16:23
Kids&Us, nou patrocinador principal del Bàsquet Manresa
L'Escola d'Art de Manresa estrena el Festival TRAMA
Josep Vidal Alaball, segon catedràtic d’atenció primària a Catalunya
La Sínia i Castellum guanyen els Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants
La regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Solsona ha fet públic el calendari vinculat a la realització a la ciutat dels exàmens oficials d’anglès de Cambridge 2026. La principal novetat és la recuperació del nivell C1 Advanced per donar resposta a la demanda registrada. Enguany el 6 de juny la ciutat acollirà els exàmens per obtenir els certificats d’A2 KEY (KET), B1 Preliminari (KET), B2 First (FCE) i C1 Advanced (CAE). Abans de les inscripcions als exàmens oficials, també hi ha la possibilitat d’acudir als mock exams o proves de nivell gratuïtes, que permeten a l’estudiant orientar-se sobre el seu nivell real, familiaritzar-se amb el format de l’avaluació i preparar-se millor.

Aquestes proves es faran a les instal·lacions de l’Escola Arrels II el dissabte 7 de març, amb data límit d’inscripció el 4 de març, a través del formulari https://forms.gle/zhsEuUDkdTL7MgTt8.   A Solsona aquesta iniciativa s’organitza des de fa deu anys amb l’objectiu de fomentar l’aprenentatge de l’anglès entre el conjunt de la població. És una aposta municipal per a facilitar que l’alumnat local pugui obtenir certificats amb reconeixement internacional sense necessitat de desplaçar-se, contribuint així a millorar les seves oportunitats formatives i laborals.

El projecte és coordinat per Maria Claret i Sara Malé, amb la col·laboració d’escoles i acadèmies, i amb l’assessorament continuat de Susan Pexton, delegada a Lleida de Cambridge. “Un dels punts forts d’adherir-se a aquests exàmens és la varietat de certificats que ofereix Cambridge Assessment English i el ventall d’alumnes de totes les edats que poden optar a aquests títols”, remarquen les coordinadores.

Sessió informativa en línia

A fi de facilitar tota la informació i aclarir dubtes, les famílies i centres preparadors interessats estan convocats a una sessió informativa en línia el proper 3 de març. L’enllaç de connexió es facilitarà amb antelació a les persones inscrites als mock exams. L’any passat, un total de 98 persones —majoritàriament infants i joves, però també adults— van participar al simulacre d’examen, en el qual els nivells B2 First (FCE) i B1 (PET) van ser els més sol·licitats. Posteriorment, es van presentar als exàmens oficials del juny 17 candidats al B2, nou al B1 i vuit al KEY.

Proves oficials al juny

Els exàmens oficials tindran lloc el 6 de juny a l’Escola Arrels II. Els nivells convocats i els preus establerts, segons les tarifes oficials de Cambridge Lleida, són els següents,:

A2 KET (KEY): 107 euros
B1 Preliminary (PET): 117 euros
B2 First (FCE): 210 euros
C1 Advanced (CAE): 226 €

Les inscripcions es tancaran el 22 d’abril. Un cop realitzats els mock exams, l’organització es posarà en contacte amb les persones participants. Per a més informació o aclariments, es pot contactar amb la coordinació dels exàmens de Cambridge a Solsona a través del correu electrònic cambridge@ajsolsona.cat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CAMBRIDGE   SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Crida als amants de la poesia per participar a un recital col·lectiu
SOLSONÈS
Solsona convoca la ciutadania per escollir les propostes finalistes dels pressupostos participatius
SOLSONÈS
L’Ajuntament solsoní aprova la darrera pròrroga del contracte de gestió de la llar d’infants municipal

SOLSONÈS
Obertes les reserves d’espai accessible per als ballets de Corpus de Solsona
SOLSONÈS
L’Ajuntament solsoní resol dubtes al veïnat sobre la promoció de 50 habitatges assequibles
SOLSONÈS
Dilluns s’obren les inscripcions al casal ludicoesportiu de les piscines
Catifes a la basílica de la Seu
L'Ajuntament de Manresa inicia l'enderroc de quatre finques a les Escodines
A la venda les entrades de Terra de Guapes, de Sandra Monfort, l'inaugural de la Fira Mediterrània
Kids&Us, nou patrocinador principal del Bàsquet Manresa
L'Escola d'Art de Manresa estrena el Festival TRAMA
Josep Vidal Alaball, segon catedràtic d’atenció primària a Catalunya
La Sínia i Castellum guanyen els Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants
L’alumnat d’Automatització i Robòtica del Lacetània desenvolupa una cel·la de treball robòtica


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]