Divendres 23 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’alcalde de Manresa visita la Llar Mion per aprofundir en la realitat de les llars residencials per a adults
La visita s’emmarca en el programa ‘L’alcalde als barris’ i permet apropar-se al dia a dia de les persones residents i dels equips professionals.
L’alcalde de Manresa visita la Llar Mion per aprofundir en la realitat de les llars residencials per a adults. Foto: Jordi Preñanosa

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
12/02/2026 19:54
El Tocats de Lletra està de celebració amb motiu dels seus vint anys
Els Aplecs de Castells de Frontera arriben a Les Torres de Fals i a Rajadell
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries
L’alcalde de Manresa, Marc Aloy, ha visitat la Llar Mion, una llar residencial per a persones adultes amb discapacitat intel·lectual, en el marc del programa municipal L’alcalde als barris. Durant la visita també hi ha estat present el regidor Lluís Sixto. La trobada ha permès conèixer de prop el funcionament d’aquest tipus de llars, concebudes com a espais de vida on les persones poden desenvolupar el seu projecte vital amb els suports necessaris, en entorns integrats a la comunitat. Al llarg de la visita s’ha compartit el dia a dia de les persones residents, així com l’organització i el model d’acompanyament que s’hi duu a terme.

Les llars residencials per a adults tenen com a objectiu garantir el dret a un habitatge digne, afavorir l’autonomia personal i promoure la inclusió social. Es tracta d’habitatges adaptats, moderns i confortables, que ofereixen un entorn segur i proper, pensat per millorar la qualitat de vida de les persones que hi viuen.

El servei compta amb equips professionals multidisciplinaris que treballen conjuntament amb cada persona resident per definir i desenvolupar el seu pla de vida, ajustant els suports a les necessitats, capacitats i ritmes de cadascú. Aquest acompanyament permet donar resposta a les diferents etapes de la vida, fomentant la participació activa i la vinculació amb l’entorn. La visita ha estat una oportunitat per visibilitzar el paper de les llars residencials com a recurs essencial dins els serveis d’atenció a les persones i per posar en valor un model basat en els drets, l’autonomia i la vida en comunitat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LLAR MION   AMPANS   MARC ALOY 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Programa per consolidar el lloc de treball de 52 persones amb discapacitat
ACTUALITAT
El SOC i AMPANS garanteixen noves oportunitats per a joves
ACTUALITAT
AMPANS manté oberta la convocatòria per al Premi INSERT 2026 de creació audiovisual

ACTUALITAT
L’Escola Jeroni de Moragas d’AMPANS estrena el curs ampliant dues unitats educatives
MANRESA
AMPANS inaugura La Parada, el projecte social i comunitari
ACTUALITAT
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
Fotografia en blanc i negre de l'escala de la Fàbrica Nova
El CN Sabadell va acollir aquest diumenge 18 d'octubre una edició inoblidable de la Copa Catalana
Els Aplecs de Castells de Frontera arriben a Les Torres de Fals i a Rajadell
L’Ajuntament organitza el taller “Fora les vergonyes”
300 professionals de la cirurgia debaten sobre innovació, IA, cirurgia robòtica i cures avançades
La urbanització de les Brucardes estrena dos passos per facilitar el creuament dels esquirols
Es posa en marxa un nou pas de vianants semaforitzat a l'avinguda de les Bases de Manresa
La poeta i escriptora Eva Baltasar, convidada al Pessics de Lletra


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]