Dijous 23 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La consellera de Recerca i Universitats, visita UManresa
UManresa mostra a la consellera els projectes que connecten la formació universitària amb la prestació de serveis al territori.
La consellera de Recerca i Universitats durant la visita a les instal·lacions de la Clínica Odontològica Universitària. Foto: UManresa

UMANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
16/02/2026 16:53
La participació centrarà la 29a Fira Mediterrània de Manresa
La 24a Setmana de Jocs al Carrer torna a reivindicar el joc
Crida a la precaució pel màxim risc d'incendi forestal
Lluís Riera, nou entrenador assistent del Kids&Us Manresa
La consellera de Recerca i Universitats de la Generalitat, Núria Montserrat, ha visitat  UManresa, el campus Manresa de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). L'han rebut l'alcalde de Manresa i president de la Fundació Universitària del Bages, Marc Aloy i Guàrdia, i el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños Díez. Durant la visita, la consellera ha conegut els projectes que fan singular el campus: els serveis assistencials i educatius vinculats als estudis que imparteixen les Facultats de Ciències de la Salut i de Ciències Socials de Manresa. A més de la visita, Montserrat s'ha reunit amb els responsables de la Fundació Universitària del Bages - UManresa.

La visita s'ha iniciat a la Clínica Odontològica Universitària (COU), el darrer servei assistencial i docent que ha estrenat UManresa. La Clínica Odontològica, que forma part de la Clínica Universitària, es va posar en marxa l'estiu passat i des d'aquest mes de gener acull les primeres pràctiques de l'estudiantat d'Odontologia de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC. A més de la funció docent, la COU ofereix serveis odontològics a la ciutadania, amb convenis amb entitats i institucions per garantir la salut bucodental a persones i a col·lectius amb risc d'exclusió. 

Després de la COU, la visita ha continuat a la Clínica Universitària, el primer dels serveis assistencials i docents que va posar en marxa la Fundació Universitària del Bages fa més de 20 anys. Amb un edifici propi des de l'any 2012, la Clínica és l'espai on es duu a terme bona part de la formació pràctica dels estudis de la Facultat de Ciències de la Salut, principalment els d'Infermeria i els de Podologia, però també de Logopèdia i de Fisioteràpia. La Clínica també ofereix atenció sanitària en aquests àmbits que està oberta al conjunt de la ciutadania. Part d'aquesta assistència té una vocació social per fer-la arribar a col·lectius desafavorits. En aquest edifici, la visita s'ha centrat en el Centre de Simulació, CISARC, que compta amb equipament de darrera generació per a l'ús d'aquesta metodologia d'aprenentatge i entrenament professional.

La consellera ha acabat el recorregut a l'edifici FUB4, l'edifici que concentra els estudis i els serveis de l'àmbit de l'educació. Allà ha pogut conèixer el Lab 0_6, un centre que ofereix activitats per acostar la ciència i l'experimentació als infants. El curs passat, les propostes del Lab arribar a 19.437 nens i nenes d'arreu de Catalunya. A més, impulsa la formació de docents per acostar la ciència a les aules i fa recerca en el terreny de l'educació científica a les primeres edats, amb una atenció especial a la inclusivitat i la igualtat de gènere.  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMANRESA  
També et pot interessar:
ACTUALITAT
La consellera de Recerca i Universitats inaugura oficialment la Clínica Odontològica Universitària
LA FOTO DEL DIA
Fotografia de la nova clínica odontològica de la UManresa
ACTUALITAT
Els infants de 0 a 3 anys desenvolupen pensament científic

ACTUALITAT
L'Escola de Postgrau d'UManresa tanca el curs 25-26
ACTUALITAT
L’alumnat sènior d’UManresa descobreix el que s’amaga darrere d’un eclipsi
ACTUALITAT
El Màster en Metodologia de la Simulació reuneix una vintena de persones
Buscant un refugi climàtic
Senyalització horitzontal per facilitar el trànsit en l'accés al barri de Salipota
Els impulsors de la planta de biometà de Sant Mateu de Bages creen una comissió
La participació centrarà la 29a Fira Mediterrània de Manresa
La 24a Setmana de Jocs al Carrer torna a reivindicar el joc
Crida a la precaució pel màxim risc d'incendi forestal
Lluís Riera, nou entrenador assistent del Kids&Us Manresa
El Projecte Escola-Empresa connecta 420 joves amb les oportunitats laborals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]