Dissabte 18 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Carnestoltes amb una rua molt lluïda i participada
Ni vent, ni pluja. El cap de setmana de Carnestoltes de Santpedor s’ha pogut celebrar amb normalitat.
Carnestoltes amb una rua molt lluïda i participada.

SANTPEDOR / Redacció/ Sergi Vázquez  
17/02/2026 15:31
Les activitats al carrer omplen les places de Manresa
L'Ajuntament de Manresa convida la ciutadania a la presentació del nou Pla de Barris
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa
Dani Mauriz es presenta com a candidat de Junts per Sant Vicenç
La rua de Carnestoltes de dissabte va ser l’activitat que va comptar amb més participació. Grangers, perruqueres, paracaigudistes, ovelles i jocs de Nintendo, entre molts d’altres, omplien dissabte al vespre els carrers de Santpedor durant la rua amb el Leru Leru i el DJ Lerele al capdavant. Un miler de persones, entre les 670 inscrites al concurs, d’altres comparses que van participar i tot el públic, van gaudir d’una rua plena de creativitat i enginy, que feia palesa les hores de feina i dedicació que hi havia hagut en la preparació de cada disfressa. Va ser la segona edició que es va fer el vot popular, que va comptar amb gairebé 400 persones que van votar la comparsa, carrossa o disfressa en parella i individual que més els havia agradat. 

El vot popular es va sumar al del jurat, que va acabar amb el següent veredicte: 
En la categoria de carrosses, els Flying beer van ser els primers, Bigotis i faldilles +40 els segons, i Superpenjats Bros els tercers.
En la categoria de comparses els primers van ser els Bike de calçotada, els segons els Impacte Up i els tercers els Cafeïnats.
En la categoria individual els primers van ser Sant Venècia d'Or, els segons Pinyata i els tercers, el Cirque du Soleil.

La festa va seguir després a Cal Llovet, amb el lliurament de premis, el ball de Carnestoltes amb el grup de versions La Follia i DJ Gami. L’endemà, seguia la rua infantil, amb el Leru Leru capitanejant un nombrós seguici de personatges i colors format per infants, joves i adults del poble. La rua va iniciar a la plaça de la Font i va acabar a Cal Llovet amb l’animació del Jaume Barri. Un any més, una cercavila molt participada que va posar el colofó final al cap de setmana de Carnestoltes de Santpedor. Des de l’Ajuntament, es vol traslladar un agraïment a totes les persones que hi van participar, a l’esforç i dedicació en l’elaboració de les disfresses, a les persones voluntàries que van formar part del jurat de la rua de dissabte i a la tasca de la Brigada i la Policia Local que van vetllar per al bon transcurs de les activitats. Dijous gras i l’Empescada donaven el tret de sortida de la festa de Carnestoltes a Santpedor

El cap de setmana de Carnestoltes a Santpedor va començar amb el dijous gras a Cal Llovet, organitzat per la Llar d’Avis Ca l’Arola. Les restriccions pel vent van acabar just a temps de poder celebrar la festa amb la botifarrada i el ball amb l’Enric. La colla bakallanera encarregada de l’Empescada i d’iniciar la ruta del Bakalau d’enguany va ser Edició Limitada. Una nit de disfresses i colles amb l’organització de les Penyes de Santpedor i la col·laboració de l’Ajuntament que va acabar amb una festa DJ a Cal Llovet.  L’endemà, la plaça de l’Església acollia el concurs d’Escudella i la tarda de bingo a càrrec de les Penyes de Santpedor. L’Ajuntament vol agrair a les entitats les hores de feina i de dedicació en l’organització de les activitats.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CARNESTOLTES   SANTPEDOR   BAGES 
També et pot interessar:
BAGES
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages realitza la primera batuda de recollida de mostres d’ADN caní
BAGES
Castellbell i el Vilar finalitza les obres de rehabilitació del cementiri

ST. FRUITÓS
El president del Consell Comarcal del Bages visita el menjador escolar de l’Escola Monsenyor Gibert
ST. FRUITÓS
L’Associació Esportiva Ramassà rep el Premi Riudor
BAGES
Artés impulsa el Projecte Stolpersteine per homenatjar les víctimes del règim nazi
Pla estratègic del Cardener 2030
Obres per completar la via verda per a vianants i ciclistes amb el Parc de l'Agulla
Es constitueix una taula per millorar la gestió del risc d’inundació a Osona
L'Ajuntament de Manresa convida la ciutadania a la presentació del nou Pla de Barris
Consells per tallar la gespa
Les claus per a un bon pressupost familiar
El CE Manresa juga la primera de les quatre finals pel campionat, en directe a Esport Central
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]