Dijous 19 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Jordi Robirosa: "La cultura és bàsica també per fer periodisme esportiu"
Amb 40 anys de trajectòria a TV3, Robirosa va repassar vivències, anècdotes i reflexions d'una carrera marcada per la passió pel bàsquet i, especialment, per un estil narratiu únic i inconfusible, tal com va explicar, inspirat en "el play by play nord-americà, amb un ritme viu i descriptiu", que va ser possible gràcies al tàndem que va formar amb Natxo Solozàbal, exjugador del Barça, al capdavant de les retransmissions. "Narrar amb ell era especial, perquè era ell qui entenia de bàsquet" va subratllar.
Jordi Robirosa: "La cultura és bàsica també per fer periodisme esportiu". Foto: Jordi Preñanosa

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
19/02/2026 15:37
Al bosc vermell, un cavall fuig', de Marta Soldado, guanya el vint-i-sisè premi Amat-Piniella
Solsona convoca la població a una nova edició del pressupost participatiu
Més de mig miler de persones observen la ‘Flor de Sol’
Una quarantena de persones participen al Joc de Ciutat de la Llum
Respecte dels seus inicis en el món del periodisme, Robirosa ho tenia clar. "Volia fer periodisme. No hi havia pla B", va afirmar amb rotunditat. Tot i haver estudiat també Arqueologia i admetre amb ironia que el periodisme "ens ha salvat d'un mal arqueòleg", -ja que mai va anar a buscar el títol-, el seu futur passava per posar-se davant d'un micròfon. Un dels molts records que va compartir amb el públic va ser la primera retransmissió que va fer sol, a Split, on el Barça va jugar contra l'equip de la Jugoplastika. "Vaig veure que allò era el que més m'agradava", va confessar, tot i els nervis que va passar.

La cultura per entendre l'esport

La conversa també va posar en valor la cultura com a base imprescindible per explicar l'esport, en el sentit que quan "un periodista va a un país per narrar un partit, també ha de conèixer noms i aspectes clau de la seva història", va remarcar el periodista. A preguntes del públic, va compartir també la seva faceta de col·leccionista: té gairebé 1.200 llibres d''El Quixot' i unes 12.000 insígnies esportives. Una combinació que retrata perfectament un binomi: l'esport és cultura i la cultura és clau per fer bon periodisme esportiu. No hi van faltar paraules d'afecte cap a Manresa, ciutat de bàsquet que sempre l'ha estimat i d'on guarda grans records professionals i personals.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PESSICS DE VIDA   MANRESA 
També et pot interessar:
NATACIÓ
Joan Perramon (CN Manresa) Campió amb la selecció catalana
BÀSQUET
El BAXI Manresa renova Álex Reyes fins el 2028
MANRESA
Afectacions a la mobilitat per la celebració dels actes centrals de la Festa de la Llum

MANRESA
Obertes les inscripcions de la 4a Diada Esportiva Universitària de Manresa
NATACIÓ
El CN Manresa va participar al Circuit Català de Trofeus
LA FOTO DEL DIA
La natura es desperta de nou
Estelada a la rotonda de Comabella
L'ICS Catalunya Central posa en valor el rol infermer en una jornada formativa
Al bosc vermell, un cavall fuig', de Marta Soldado, guanya el vint-i-sisè premi Amat-Piniella
Jordi Robirosa: "La cultura és bàsica també per fer periodisme esportiu"
Solsona convoca la població a una nova edició del pressupost participatiu
Més de mig miler de persones observen la ‘Flor de Sol’
Una quarantena de persones participen al Joc de Ciutat de la Llum
Els cossos de seguretat es reuneixen a Artés en la Junta Local de Seguretat


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]