Dilluns 20 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sant Vicenç de Castellet estrenarà la Ruta dels Gronxadors
Més d’una cinquantena de persones completaran el recorregut de deu quilòmetres que ja té el primer gronxador instal·lat.
Sant Vicenç de Castellet estrenarà la Ruta dels Gronxadors Panoràmics de Montserrat. Foto: SVC

ST. VICENÇ / Redacció/ Sergi Vázquez  
20/02/2026 16:40
Manresa es prepara per un Sant Jordi 2026 de rècord: cultura, flors i talent local al cor de la ciutat
El destí del Centre d'Esports Manresa és ser campió
L’Associació de Veïns de la Carretera de Santpedor impulsa una campanya
Althaia reuneix més de 450 persones en el sopar solidari
Sant Vicenç de Castellet estrenarà la Ruta dels Gronxadors Panoràmics de Montserrat amb una caminada guiada aquest diumenge. Més d’una cinquantena de veïns i veïnes del municipi participaran en una sortida de caràcter popular de 10 quilòmetres que resseguirà un recorregut que posa en valor els elements d’interès natural, patrimonial i paisatgístic de la part est de Sant Vicenç de Castellet. Un dels grans atractius d’aquest entorn són les vistes a Montserrat i els gronxadors volen convertir-se també en atractiu turístic per al municipi. La ruta circular, de dificultat mitjana i apta per a tots els públics, incorpora tot un seguit de plaques interpretatives en què la lectura dels codis QR permet accedir a tota la informació del recorregut.

Primers gronxadors i cartells col·locats

L’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet ja ha instal·lat el primer gronxador durant els darreres dies a la zona del Serrat Rodó amb vistes espectaculars a Montserrat i el segon es col·locarà abans del cap de setmana a l’entorn de Castellet. Quedarà pendent la instal·lació d’un tercer gronxador aquest 2026, de la mateixa manera que també es col·locaran dues peces monolítiques de ferro per retre homenatge al patrimoni vitivinícola de les masies de Sant Vicenç de Castellet. El recorregut connecta els elements patrimonials i naturals que defineixen la història i la identitat santvicentina com poden ser la pedra seca, els masos i la vinya, la geologia, la història mil·lenària o l’aigua, entre altres. La sortida de diumenge es farà des del punt d’informació turística, ubicat a l’aparcament de Cal Soler, a les 10 del matí i té la col·laboració del Centre Excursionista de Sant Vicenç de Castellet.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANT VICENÇ   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Arriba la 32a edició del Festival Internacional de Música Clàssica
ST. FRUITÓS
El CineXic de maig porta a Sant Fruitós de Bages “Ernest i Celestine, contes de primavera”
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós organitza una nova jornada de neteja de l'entorn en el marc del European Clean Up Day

ST. FRUITÓS
El cicle de cinema Gaudí porta al Teatre Casal Cultural Mi amiga Eva
BAGES
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages realitza la primera batuda de recollida de mostres d’ADN caní
Althaia reuneix més de 450 persones en el sopar solidari
La closca d'un caragol
L'atletisme ven Manresa arreu
El Club Tir Precisió Manresa s'adjudica el Campionat de Catalunya BR-Aire
Revoltes de la terra sacseja el Bages i posa en escac ICL
El destí del Centre d'Esports Manresa és ser campió
Manresa es prepara per un Sant Jordi 2026 de rècord: cultura, flors i talent local al cor de la ciutat
Desdoblament de la C-55: comencem el camí per esmenar un dèficit històric al Bages


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]