Dilluns 02 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Acord entre el Govern i Dincat per impulsar un nou model de suport als CET
L’acord preveu una nova ordre de subvencions per al 2026, el cobrament quadrimestral de les ajudes i la compensació dels endarreriments.
Acord entre el Govern i Dincat per impulsar un nou model de suport als CET.

SOCIETAT / Social.cat | @socialpuntcat / AMIC  
28/02/2026 07:32
Les millors imatges de la tarda de dissabte a la Fira de l'Aixada
Les parades omplen els carrers i animen l'ambient de la Fira de l'Aixada
L’Espai Plana de l’Om acollirà l’espectacle ‘Marcel Gros, pallasso!’
Sant Vicenç de Castellet aprova el projecte de la nova comissaria
El Departament d’Empresa i Treball i Dincat han tancat un acord per millorar el suport als Centres Especials de Treball (CET) i reforçar la protecció del dret al treball de les persones amb discapacitat. L’entesa arriba després de setmanes de converses i es va formalitzar aquest dilluns en una trobada entre el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, i el president de Dincat, José Carlos Eiriz. A l’octubre, Dincat havia denunciat que la situació als CET era crítica per la manca de finançament.

Un dels punts centrals de l’acord és la tramitació d’una nova ordre de bases de la subvenció destinada als equips multidisciplinaris de suport (EMS) per al 2026. Aquesta nova regulació contemplarà tots els contractes realitzats durant l’any a persones amb discapacitat i especials dificultats, independentment de si són vigents o no en el moment de presentar la sol·licitud.

 A més, es mantindrà el finançament dels suports durant les situacions de baixa per incapacitat temporal. Pel que fa a la subvenció vinculada al salari mínim interprofessional (SMI), el canvi d’ordre aplicat el 2025 ha de permetre que els CET puguin cobrar les ajudes de manera quadrimestral, amb l’objectiu de millorar-ne la gestió. L’acord també preveu compensar en els pròxims exercicis els endarreriments en els pagaments i el cost financer que els centres van assumir durant el 2025 a causa dels canvis normatius.

Cap a un nou model de suport

Més enllà de les mesures immediates, el departament i Dincat s’han compromès a impulsar un treball conjunt per consensuar un nou model de suport als CET. L’objectiu és disposar d’una proposta definitiva abans d’acabar el 2026. Segons el president de Dincat, José Carlos Eiriz, les converses han permès “posar al centre de la reflexió els suports que necessiten les persones amb especials dificultats per a l’accés al mercat laboral”. Eiriz assegura que l’acord pot “revertir la situació del 2025 i obre la porta a definir un nou model d’inserció laboral basat en el treball col·laboratiu i la confiança entre les parts”. Per la seva banda, Miquel Sàmper ha reafirmat el compromís del departament amb els Centres Especials de Treball i ha destacat que l’acord possibilitarà “continuar avançant en les millores aplicades i compensar les entitats pels endarreriments en els cobraments” derivats dels canvis normatius.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DINCAT   GOVERN 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Unió de Pagesos guanya les eleccions al camp
ACTUALITAT
El telèfon 112 es dota d'una carta de serveis que garanteix la qualitat en l'atenció
CATALUNYA CENTRAL
Salut Catalunya Central accepta la renúncia de la seva gerent

ACTUALITAT
Salut preveu obres de manteniment al CAP Vic Nord
ACTUALITAT
El Govern convoca les Eleccions Agràries
ACTUALITAT
El servei d'acompanyament emocional 'Obro feel' atén 2.165 persones en dos anys
Consells per millorar l’ombra del jardí
L’ús de joguines a l’hora de vacunar els infants de 6 anys redueix la seva percepció de dolor
Les millors imatges de la tarda de dissabte a la Fira de l'Aixada
Les Escodines i el Selves i Carner s'apunten, amb dues exposicions, als 50 anys de Foto Art Manresa
El Bages va a la una i reclama trens dignes: més ràpid, més inversions i millores ferroviàries
L’Espai Plana de l’Om acollirà l’espectacle ‘Marcel Gros, pallasso!’
Sant Vicenç de Castellet aprova el projecte de la nova comissaria
Les parades omplen els carrers i animen l'ambient de la Fira de l'Aixada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]