Dissabte 05 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Junts al Bages surt al carrer per denunciar el caos de Rodalies
L’acció ha comptat amb la participació d’alcaldes, regidors i representants de Junts al Bages, que han volgut visibilitzar el malestar del territori davant un servei ferroviari marcat per incidències constants, manca d’inversions i una pèrdua progressiva de fiabilitat.
Junts al Bages surt al carrer per denunciar el caos de Rodalies. Foto: Junts

POLÍTICA / Redacció/ Sergi Vázquez  
24/02/2026 12:45
L'Ajuntament de Manresa convoca l'acte institucional de la Diada Nacional
Un Festivalet de Circ que cada any creix amb espectacles
Castellbell i el Vilar prepara la Diada Nacional
Els alumnes del Pla del Puig podran iniciar el curs amb el nou gimnàs i vestidors
Durant el matí s’han repartit 300 fulletons informatius entre els usuaris per explicar la situació de la línia R4 i les propostes de Junts per revertir anys de desinversió i mala gestió. Des de Junts al Bages es denuncia que la situació de Rodalies no és puntual ni conjuntural, sinó el resultat d’un model esgotat que perjudica la mobilitat quotidiana, limita el desenvolupament econòmic i consolida un greuge territorial sostingut. La presidenta de Junts al Bages, Eulàlia Sardà, ha posat l’accent en la necessitat de passar de les paraules als fets des d’una perspectiva clarament territorial: “El Bages no pot continuar acumulant promeses incomplertes. Necessitem l’execució immediata de les inversions compromeses a la R4, un calendari públic i verificable perquè el territori sàpiga quan es faran realitat, prioritat absoluta a la seguretat dels usuaris i respecte als professionals ferroviaris que cada dia sostenen el servei. La mobilitat és clau per al futur de la nostra comarca.”

Per la seva banda, Ramon Bacardit, diputat provincial de Junts i alcaldable per Manresa, ha estat contundent: “Exigim solucions immediates per la línia R4 de Rodalies a Manresa. No més retards, no més excuses. La ciutat necessita un servei ferroviari fiable i eficient.” Finalment, Eduard Mata, regidor de Junts, ha situat el problema en una dimensió estructural: “L'Estat espanyol ha abandonat les infraestructures catalanes i ha practicat una desinversió premeditada. El Bages pateix especialment un menysteniment crònic de les inversions en infraestructures. La R4 està obsoleta i fa massa temps que no garanteix un bon servei ni la seguretat dels usuaris.” Junts al Bages assegura que continuarà al costat dels usuaris i defensant un servei ferroviari fiable, segur i digne per al territori.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: JUNTS BAGES   RENFE  
També et pot interessar:
ACTUALITAT
L'estació de Rodalies de Manresa estrena nova imatge
POLÍTICA
Junts al Bages denuncia la situació crítica de la línia R4 i exigeix inversions urgents
ACTUALITAT
La Renfe viu una crisi de mobilitat des de fa dies, caos i confusió

MANRESA
Terrassa i Manresa demanen la gratuïtat temporal dels peatges de la C-16 per la crisi de Rodalies
POLÍTICA
Junts Bages denuncia el greuge amb el Bages i reclama la gratuïtat immediata del peatge de la C-16
POLÍTICA
Junts Bages celebra l’anunci del desdoblament de la C-55
La plaça Bages de Manresa
Un Festivalet de Circ que cada any creix amb espectacles
Com vestir l’habitació dels nens en la recta final de l’estiu
El 32è 3x3 de Solsona omple la plaça del Camp de bàsquet
Tornar a l’escola: nous reptes, noves il·lusions
Castellbell i el Vilar prepara la Diada Nacional
L'Ajuntament de Manresa continua els treballs d'asfaltatge als carrers Trieta i Dibuixant Vilanova
L'Ajuntament de Manresa convoca l'acte institucional de la Diada Nacional


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]