Dimarts 21 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Alumnes de 4t d’ESO de Sant Fruitós participen de Conductàlia
Un total de 130 alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Gerbert d’Aurillac i de l’Escola Paidos han participat en el projecte Conductàlia, una iniciativa de la Fundació Montepio de Conductors que s’ha celebrat al Teatre Casal Cultural de Sant Fruitós de Bages per tal de conscienciar els joves sobre la importància de la seguretat viària, fomentar una conducció responsable i reduir l’accidentalitat juvenil.
Alumnes de 4t d’ESO de Sant Fruitós participen de Conductàlia.

ST. FRUITÓS / Redacció/ Sergi Vázquez  
28/02/2026 08:51
Reclamen més control públic en la planificació i implantació de les renovables
L'alerta per risc d'incendi forestal s'allarga tota la setmana i serà més elevat dimecres
Sant Fruitós de Bages ha celebrat una nova edició del Mercat de la Terra
Castelltallat prepara una gran jornada astronòmica pel 12 d’agost
Durant la jornada, els estudiants han assistit a una simulació sobre l’actuació dels cossos de seguretat i emergències en cas d’accident de trànsit, amb la participació dels Mossos d'Esquadra, la Policia Local, el SEM i el TSC. Aquesta recreació ha permès als joves conèixer de primera mà el protocol d’intervenció i les conseqüències reals d’un sinistre viari.

A continuació, la companyia teatral La Nocturna ha ofert una representació sobre les circumstàncies que han portat a aquest accident. La sessió s’ha completat amb testimonis reals que han compartit la seva experiència vital, abordant de manera directa i crua les principals causes de sinistralitat: distraccions (sobretot l’ús del mòbil), consum d’alcohol o drogues, excés de velocitat i manca d’empatia. Hi ha pres part Xavier Romero, de l’Institut Guttmann; Núria Roca, víctima d’un accident de trànsit; i Marilina Ferrer, representant de Stop Accidents.

Conductàlia combina el llenguatge teatral amb testimonis reals, una fórmula pedagògica que impacta directament en la percepció del risc dels joves i afavoreix canvis de conducta efectius. Durant la sessió s’han abordat conductes de risc com l’ús del telèfon mòbil mentre es condueix, el consum d’alcohol i drogues, l’excés de velocitat, la impulsivitat juvenil i la percepció errònia del perill.

L’acte ha comptat amb la presència de l’alcalde de Sant Fruitós de Bages, Joan Carles Batanés; la regidora de Seguretat Ciutadana, Núria Clarella; el regidor d’Ensenyament, David Serrano; la presidenta de la Fundació Montepio de Conductors, Olga Sánchez; així com agents dels Mossos d’Esquadra i de les policies locals de Sant Fruitós de Bages i Santpedor.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANT FRUITOS   BAGES   CONDUCTÀLIA 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages ha celebrat una nova edició del Mercat de la Terra
BAGES
Els wine bars de la Ruta del Vi DO Pla de Bages se sumen a la Festa del Tomàquet
SÚRIA
Campanya d'Excavacions Arqueològiques

SÚRIA
L'Arxiu Municipal rep una foto de la històrica visita del President Macià
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós reformarà l’espai públic de l’entorn del Teatre Casal Cultural
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages destina prop d'1,4 milions d'euros a noves inversions i a reforçar serveis
Fotografia dels gegants de Manresa al carrer Sobrerroca
Reclamen més control públic en la planificació i implantació de les renovables
El Festival Cantilafont ha tancat aquest cap de setmana la seva dotzena edició
L'alerta per risc d'incendi forestal s'allarga tota la setmana i serà més elevat dimecres
Sant Fruitós de Bages ha celebrat una nova edició del Mercat de la Terra
Castelltallat prepara una gran jornada astronòmica pel 12 d’agost
Els wine bars de la Ruta del Vi DO Pla de Bages se sumen a la Festa del Tomàquet
Els Festivals Alta Segarra triomfen en la seva estrena a Veciana


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]