Diumenge 19 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Ruta del Vi DO Pla de Bages celebra la seva sortida anual de benchmarking
Enguany la visita s’ha fet per la pròpia ruta, amb l’objectiu d’afavorir el coneixement i el contacte entre els seus membres.
La Ruta del Vi DO Pla de Bages celebra la seva sortida anual de benchmarking.

BAGES / Redacció/ Sergi Vázquez  
05/03/2026 14:57
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
El cicle de cinema Gaudí porta al Teatre Casal Cultural Mi amiga Eva
La Ruta del Vi de la DO Pla de Bages ha celebrat la seva sortida anual de benchmarking, una acció que habitualment serveix per visitar altres territoris vitivinícoles, agafar idees inspiradores i conèixer de primera mà com s’articulen diferents propostes d’enoturisme. Enguany, però, la iniciativa s’ha desenvolupat dins la mateixa Ruta amb l’objectiu de fomentar el coneixement mutu, el contacte directe i la cohesió entre els seus membres. La jornada ha permès posar en valor la diversitat i qualitat de l’oferta enoturística del territori, així com reforçar les sinergies entre els agents que en formen part. El programa ha inclòs la visita a l’Hostal Somnis de Súria, el celler Exibis i el Centre Enoturístic del Pla de Bages de Navàs. Posteriorment, els participants s’han desplaçat fins a Sallent, on ha visitat la masia de turisme rural Els Plans de Cornet. El dinar s’ha celebrat al restaurant Mas de la Sala, i a la tarda s’ha fet una visita al celler Sanmartí. Aquest tipus de trobades permeten compartir experiències, detectar oportunitats de millora i reforçar el relat conjunt de la destinació, elements clau per continuar posicionant la Ruta del Vi de la DO Pla de Bages com una proposta enoturística competitiva i de qualitat.

Tal com ha destacat el conseller comarcal de Turisme, Eduard Mata, que també va participar a la sortida, “la Ruta és un dels actius turístics més importants de la nostra comarca i la seva projecció actual és resultat del treball conjunt de tots els agents que en formen part”. Per la seva banda, el president del Consell Regulador de la DO Pla de Bages, Carles Playà, ha subratllat que “aquestes trobades ens ajuden a coordinar millor la nostra oferta i a reforçar la qualitat que identifica els vins de la DO Pla de Bages. El públic de proximitat, especialment de l'àrea de Barcelona, continua sent clau, i consolidar aquesta relació és essencial per seguir projectant el nostre territori i el nostre segell de qualitat”. La Ruta del Vi de la DO Pla de Bages està integrada per cellers, allotjaments, restaurants, empreses d’activitats i administracions que treballen coordinadament per impulsar l’enoturisme al territori i oferir experiències autèntiques vinculades al vi i al paisatge del Bages.

Sobre la Ruta del Vi DO Pla de Bages

La Ruta del Vi és una iniciativa liderada i finançada per Bages Turisme del Consell Comarcal del Bages  i el Consell Regulador de la Denominació d’Origen Pla de Bages amb el suport de la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i la Unió Europea, amb l'objectiu de promocionar el territori bagenc com a destinació enoturística de referència, destacant la seva tradició vinícola, el patrimoni cultural i la qualitat dels seus cellers i serveis associats. Amb una àmplia oferta d’experiències que uneixen natura, història i gastronomia, la Ruta ofereix una oportunitat única per descobrir els vins del Bages i el seu entorn.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LA RUTA DEL VI   DO PLA DE BAGES 
També et pot interessar:
BAGES
La vinya i el sòl, pilars d'un cultiu més resilient
BAGES
Trobada de la gent de la pedra seca a la DO Pla de Bages
BAGES
La DO Pla de Bages participa en la jornada de dones del món del vi a Mallorca

BAGES
Produccions audiovisuals sobre el món de la vinya, el vi
LA FOTO DEL DIA
Una ruta entre muntanyes i paisatges sorprenents
BAGES
La Denominació d'Origen Pla de Bages ha estat present a Barcelona Wine Week 2026
Jugant amb les ombres del Passeig Pere III
El Covisa Manresa guanya a Castelló (2-5) i certifica la permanència
Els camions elèctrics ja són més fiables i rentables que els dièsel
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
El Sistema d'Emergències Mèdiques posa en marxa més de 1.600 noves ambulàncies a Catalunya
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
Com desconnectar de la tecnologia dins de casa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]