Dijous 05 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Protecció Civil demana prudència al nord-est de Catalunya per les acumulacions de pluja previstes
Es demana molta precaució prop de rius, rieres i barrancs, i no travessar-los ni a peu ni amb el vehicle.
Protecció Civil demana prudència al nord-est de Catalunya per les acumulacions de pluja previstes.

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
05/03/2026 11:49
Una Anònima renovada s'obrirà a la ciutadania el cap de setmana del 21 i 22 de març
Ple extraordinari a Calaf per aprovar obres de serveis per a la gent gran
Sant Fruitós inverteix prop de 5 MEUR en nous projectes
El Club Tir Precisió Manresa 3r per equips de club en la Copa Federació BR-50 a Nàquera
ha tingut lloc al CECAT de Protecció Civil una reunió del comitè tècnic del pla INUNCAT per valorar les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) i les possibles incidències que hi pot haver al territori derivat de les pluges previstes les properes hores especialment al nord-est de Catalunya. El pla INUNCAT es va activar ahir a la tarda per les previsions de l'SMC d'un nou temporal de llevant que portarà pluges abundants, temporal marítim sever i ventades especialment avui dijous i també demà divendres.

El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) preveu que la pluja pot afectar avui qualsevol punt del país, però serà a les comarques del nord-est, especialment a zones elevades, on es preveu més acumulació de pluja (es podrien arribar a acumular més de 200 litres/m2 en 24 hores). A banda de les comarques de Girona, a l'extrem sud també hi pot haver acumulacions destacades.

L'SMC també ha emès per avui dijous i fins divendres al migdia avisos per intensitat de pluja (més de 20 l/m2 en 30 minuts) a tot Catalunya excepte a l'extrem nord-oest, tot i que la probabilitat és baixa. La precipitació podrà anar acompanyada localment de tempesta i no es descarta calamarsa.

L'onatge també serà intens avui i demà, amb onades que podran superar els 2.5 metres d'alçada (maregassa). L'episodi afectarà tot el litoral però més especialment l'Alt i Baix Empordà. Per últim, també es preveuen ratxes fortes de vent avui dijous (més de 72 km/h) a les vegueries del Camp de Tarragona, Penedès i Barcelona, especialment les properes a la costa. La neu pot ser també abundant al Pirineu Oriental per sobre dels 2.000 metres.

L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) i la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) han informat que faran seguiment dels cabals dels rius, ja que poden incrementar-se notablement per les pluges previstes. Els rius que poden veure's més afectats a les comarques de Girona són la Muga, el Fluvià i el riu Ter, així com les rieres i torrents d'aquestes zones. Per donar lloc a les noves precipitacions s'estan fent desembassaments controlats.

Protecció Civil de la Generalitat demana extremar les precaucions, seguir les previsions meteorològiques i no posar-se en risc. No travessis, ni a peu ni en cotxe, rieres, torrents, passos soterranis ni zones que es poden inundar, perquè és on es produeixen la majora d'incidents. Val més esperar o buscar una ruta alternativa.

A casa, abans que arribin les pluges mantén neta la teulada, els baixants i desguassos d'aigua de pluja, i en cas d'inundació no baixis mai a les zones inundables som el soterrani o el garatge. En cas de forta pluja, circula preferentment per les rutes principals i les autopistes, modera la velocitat i mantén les distàncies de seguretat. Si tens problemes de visibilitat, atura el vehicle i senyalitza la teva posició. Si pateixes qualsevol emergència truqueu al 112.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PLUGES   INUNCAT 
També et pot interessar:
MEDI AMBIENT
Protecció Civil desactiva l'INUNCAT per la llevantada i es manté la prealerta pel risc d'allaus
MEDI AMBIENT
El nou Pla INUNCAT obliga o recomana a Catalunya a tenir un pla per risc d'inundacions
MEDI AMBIENT
Protecció Civil desactiva l'Alerta INUNCAT per les precipitacions intenses

MEDI AMBIENT
Protecció Civil de la Generalitat finalitza l'alerta del pla INUNCAT, que es manté en prealerta
MEDI AMBIENT
Protecció Civil de la Generalitat demana prudència per la previsió de pluges intenses
MEDI AMBIENT
Crida a extremar la prudència davant la previsió de pluges fortes
Merescut homenatge a Xesco Boix
Pimec preveu un 2026 de creixement econòmic moderat a la Catalunya Central
UManresa presenta al Mobile World Congres la seva migració pionera al sistema DCS de Huawei
Sant Vicenç de Castellet signa amb el Bisbat de Vic la cessió de Vallhonesta
S’obre el concurs per escollir el disseny gràfic de la Festa Major de Solsona amb un premi ampliat
Una Anònima renovada s'obrirà a la ciutadania el cap de setmana del 21 i 22 de març
La Ruta del Vi DO Pla de Bages celebra la seva sortida anual de benchmarking
Ple extraordinari a Calaf per aprovar obres de serveis per a la gent gran


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]