Dimecres 21 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Maria Nicolau i la cuina del Bages, protagonistes de les novenes Jornades Gastronòmiques
El cap de setmana del 21 i 22 de març, el claustre del Museu de Manresa-Museu del Barroc de Catalunya serà l’escenari d’una nova edició d’aquest esdeveniment culinari que mostra amb orgull els productes i productors del Camí Ignasià.
La xef Maria Nicolau, juntament amb el periodista Miquel Bonet Pinyol i l’historiador Damià Amorós Albareda, tancarà les Jornades amb una mostra de cuina. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
07/03/2026 12:59
El Kids&Us signa una gran nit europea al Nou Congost
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana
Sant Fruitós de Bages posa en marxa SFB Mobilitat
El CFP convoca una nova jornada d’exàmens
La novena edició de les Jornades Gastronòmiques del Camí Ignasià, que se celebraran el 21 i 22 de març, comptaran aquest any amb un ampli programa d’activitats amb 8 propostes guiades per cuiners i productors de renom i el mercat de productors, un wine bar i un gastrobar al claustre del Museu de Manresa – Museu del Barroc de Catalunya. Les jornades es presenten com un aparador per donar a conèixer els productes, els productors i la cuina del Bages, així com dels territoris que conformen el Camí Ignasià. El cuiner Jordi Llobet Gómez i la divulgadora Maria Estruch Subirana obriran el programa de les jornades dissabte a les 11 hores amb el showcooking  ‘Àpats de pagès’. Tot seguit, els xefs del restaurant Can Patoi de Navarcles, Lluís Morell Torra i Bàrbara Esquirol Borràs, oferiran una mostra de la cuina que ofereixen en el seu establiment. The Goats Alternative Project tancarà els actes del matí amb un tast de cerveses manresanes i productes del mercat. A les 17.30 hores la xef Carlota Claver farà un viatge culinari amb productes de l’interior de Catalunya i d’Aragó, seguint el Camí Ignasià. La jornada de dissabte clourà amb maridatges de vins màgnums de la Denominació d’Origen Pla de Bages i productes del mercat de productors. Diumenge, el xef navarrès del club de futbol Osas una, Vicente Ursúa Soto, tornarà a les Jornades després d’exhaurir entrades l’any passat amb el showcooking ‘Saó, Camí i Memòria’. La sommelier Anna Castillo Poza presentarà un tast amb vins de la DO Pla de Bages i productes de la comarca presents al mercat. Finalment, la xef i creadora del programa de televisió ‘Cuina salvatge’, Maria Nicolau, el periodista Miquel Bonet Pinyol i l’historiador Damià Amorós Albareda, tancaran les Jornades amb la mostra de cuina ‘Sant Ignasi: menú sidreria a les coves del Cardener’. La presentació i el guiatge de les mostres de cuina anirà a càrrec de Clara Antúnez Ferrer, diplomada en Nutrició i Dietètica, màster en Gastronomia i Comunicació i sommelier.

Aquest any les Jornades han unit forces amb el Museu del Barroc de Catalunya, que oferirà visites guiades al Museu explicades en clau gastronòmica. A més, el claustre del Museu de Manresa acollirà el mercat de productors del Bages i del Camí Ignasià, que estarà obert al públic de manera gratuïta per poder descobrir i tastar productes de proximitat. També hi haurà un wine bar amb vins Denominació d’Origen Pla de Bages a càrrec de Setè Cel, i un gastrobar amb tastets del territori de la mà de Voci Restaurant. Les inscripcions a les mostres de cuina en directe i als tasts, així com tots els detalls de les Jornades Gastronòmiques estan disponibles al web manresaturisme.cat. Les Jornades Gastronòmiques del Camí Ignasià són organitzades per Manresana d’Actius Turístics, Museus i Fires i l’Ajuntament de Manresa, i compten amb el suport del Gremi d’Hoteleria i Turisme del Bages i el Consell Comarcal del Bages, amb la col·laboració de La Gastronòmica, MMPlats, Forum S. A. i Urbi Apartments.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: JORNADES GASTRONÒMIQUES   MANRESA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El Kids&Us signa una gran nit europea al Nou Congost
ESPORTS
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana
MANRESA
Manresa dona la benvinguda als nous estudiants universitaris

MANRESA
Nous treballs per millorar la seguretat viària al polígon industrial de Bufalvent
LA FOTO DEL DIA
Una Manresa desconeguda de cine
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa farà un tractament herbicida al cementiri
Una Manresa desconeguda de cine
La regidoria de Cultura de Solsona convoca el 24è Concurs de postals de Nadal
Què hi ha darrere d'un aliment ecològic?
L'Ajuntament de Manresa farà un tractament herbicida al cementiri
Obert el concurs per dissenyar la coberta de la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca’ 2027
Nous treballs per millorar la seguretat viària al polígon industrial de Bufalvent
Magalí Sare i el cor de cambra ARSinNOVA porten divendres al Kursaal 'Descasada'
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]