Dijous 06 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Del 23 al 27 de març, l’Escola Municipal de Música d’Artés celebrarà la Setmana Fantàstica
Diumenge 15 de març, famílies i alumnes de l’Escola es van desplaçar fins El Vendrell per visitar el Museu Pau Casals, fil conductor de la Setmana Fantàstica d’enguany, en motiu del 150è aniversari del seu naixement.
Del 23 al 27 de març, l’Escola Municipal de Música d’Artés celebrarà la Setmana Fantàstica.

BAGES / Redacció/ Sergi Vázquez  
20/03/2026 12:10
Augmenta la probabilitat i extensió dels avisos per intensitat de pluja aquesta tarda i vespre
Mossos d'Esquadra i Guàrdia Civil detenen tres persones i n'investiguen una altra per sabotejar una via fèrria al Bages
Viladordis es prepara per una nova Festa Major
Sant Vicenç de Castellet inicia les obres de la nova comissaria de la Policia Local
Del 23 al 27 de març, l’Escola Municipal de Música d’Artés celebrarà la Setmana Fantàstica. Una setmana en la qual l’activitat habitual de l’Escola s’atura per poder acollir un seguit de propostes per poder treballar i aprofundir al voltant del tema escollit. Enguany, la Setmana Fantàstica girarà al voltant de la figura del cèlebre violoncel·lista i compositor català Pau Casals. 

PROPOSTES PER A TOTS ELS PÚBLICS I TOTES LES EDATS

Tal com ja és habitual, la Setmana Fantàstica inclou propostes per a tot el ventall d’edats de l’Escola de Música, des dels nadons fins als adults, així com propostes per als alumnes de l’Escola i propostes obertes al públic general. Entre les propostes per als alumnes de l’Escola s’hi compten l’espectacle Els Tresors d’en Pau de la Marta Canellas i la Júlia Pérez; assajos d’orquestra, teatre i dansa; tallers de manualitats; jocs per descobrir la figura de Pau Casals i l’espectacle de cloenda. Així mateix, la setmana comptarà amb la conferència Pau Casals: un músic català universal. Del Cant dels ocells a Sant Martí del Canigó a càrrec del músic i investigador Albert Fontelles Ramonet, dimarts dia 24 a les 7 del vespre i una Cantada Popular per la Pau el dijous dia 26 a les 8 del vespre. Totes dues activitats són obertes al públic general amb entrada lliure i gratuïta a l’Auditori de l’Escola de Música. 

ESPECTACLE DE CLOENDA. UN RECORREGUT PER LA VIDA DE PAU CASALS

Durant la setmana, els alumnes treballen la figura de Pau Casals des de prismes molt diversos. Començant per la visita que es va organitzar al Museu Pau Casals i passant pels assajos musicals, teatrals i de dansa, entre d’altres. Tot aquest seguit d’activitats, culminaran divendres amb l’espectacle de cloenda que s’oferirà a les famílies de l’Escola. Un espectacle que, entrellaçant totes les arts escèniques que formen part de l’Escola, il·lustrarà, posarà música i donarà veu a les etapes vitals més destacades del músic català. Un recorregut al llarg dels espais de Cal Sitges que ens transportarà en el temps i ens ajudarà a comprendre, de manera immersiva, la vida, l’obra i la dimensió pacifista de Pau Casals. 

PAU CASALS, UN MÚSIC EXCEPCIONAL I PROPER

La Setmana Fantàstica d’enguany ha volgut emmarcar-se en el 150è aniversari de naixement de Pau Casals i Defilló, músic vendrellenc d’àmbit internacional. Violoncel·lista, pedagog, compositor i director, ha estat reconegut com un dels violoncel·listes amb més talent del segle XX i com un dels millors intèrprets i directors d’orquestra del seu temps. Sent encara avui una icona de referència a nivell internacional, tant per les innovacions que va introduir en la tècnica del violoncel com per la profunditat i expressió que buscava com a director. A més a més de la seva faceta artística, tan i tan destacada, Pau Casals, va ser reconegut internacionalment per a la seva vessant pacifista que el va fer abanderat de la lluita per la pau i les llibertats tant a nivell nacional com internacional, rebent algunes de les més altes distincions en aquest àmbit com la Medalla per la Pau de les Nacions Unides.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ESCOLA DE MÚSICA   ARTÉS   BAGES 
També et pot interessar:
ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet inicia les obres de la nova comissaria de la Policia Local
ST. FRUITÓS
En marxa les tasques de manteniment de la pista del Pavelló d'Esports Municipal de Sant Fruitós
ST. VICENÇ
Joan Anton Català, serà el ponent de la Nit de l’Impuls Empresarial de Sant Vicenç de Castellet

ST. FRUITÓS
Oberta la convocatòria dels ajuts de menjador per a la llar d'infants i pels escolars
BAGES
La Festa Major d’Artés inaugurarà el renovat espai exterior de Cal Sitges
BAGES
Castellbell i el Vilar prepara una Festa Major amb més música i noves activitats familiars
Sant Vicenç de Castellet inicia les obres de la nova comissaria de la Policia Local
Viladordis es prepara per una nova Festa Major
Mossos d'Esquadra i Guàrdia Civil detenen tres persones i n'investiguen una altra per sabotejar una via fèrria al Bages
Augmenta la probabilitat i extensió dels avisos per intensitat de pluja aquesta tarda i vespre
Camerata Granados porta ‘Una nit a l’òpera’ al 45è Cicle de concerts d’estiu de Solsona
En marxa les tasques de manteniment de la pista del Pavelló d'Esports Municipal de Sant Fruitós
Un estudi evidencia el paper clau dels treballadors i les treballadores socials
Mercat Gourmand a Bagà i Gósol


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]