Diumenge 06 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Tercer Segona acull la presentació del llibre 150 anys en veu de dona
El volum recull 101 retrats il·lustrats de dones que han marcat 150 anys de música i proposa una mirada crítica sobre el relat cultural.
El Tercer Segona acull la presentació del llibre 150 anys en veu de dona.

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
30/03/2026 07:54
L'Ajuntament de Manresa convoca l'acte institucional de la Diada Nacional
Un Festivalet de Circ que cada any creix amb espectacles
Castellbell i el Vilar prepara la Diada Nacional
Els alumnes del Pla del Puig podran iniciar el curs amb el nou gimnàs i vestidors
El Tercer Segona acollirà el proper dijous 9 d’abril la presentació del llibre 150 anys en veu de dona, una proposta editorial que reivindica el paper de les dones en la història de la música popular a través d’un recorregut visual i narratiu. El llibre, editat per Enderrock Llibres, recull 101 retrats il·lustrats de dones que han deixat empremta en la música al llarg de 150 anys, des de figures històriques fins a artistes contemporànies. Les il·lustracions són obra de Maria Picassó, mentre que els textos, a càrrec de Jordi Novell, contextualitzen i posen en valor la trajectòria de cada protagonista.

El volum es presenta com un llibre que combina dimensió artística i divulgativa, i que ofereix una mirada transversal a la història de la música, incorporant diversitat generacional, geogràfica i estilística, amb presència també d’artistes catalanes. La presentació serà una oportunitat per conèixer el procés creatiu del llibre i reflexionar sobre el paper de les dones en la música, així com sobre la construcció del relat cultural al llarg del temps.

Maria Picassó (Manresa, 1983) és arquitecta de formació i il·lustradora especialitzada en premsa i cartelleria. El seu estil geomètric ha estat reconegut internacionalment, amb publicacions en mitjans com The Washington Post, Los Angeles Times, Icon (El País) o el diari Ara. Jordi Novell (Barcelona, 1973) és especialista en música i mitjans de comunicació, vinculat al projecte Enderrock des de 1996. Ha publicat diversos llibres sobre música popular i ha participat en la producció de documentals i programes vinculats a aquest àmbit. L’activitat s’emmarca dins la programació cultural del Tercer Segona, un espai creatiu situat a l’edifici modernista de Ca la Buresa, que impulsa propostes vinculades a l’art, la cultura i la comunitat a la ciutat de Manresa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TERCER SEGONA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Ester Ció presenta l’exposició “ZEN. L’Essencial” al Tercer Segona
FOTOGRAFIA
Inauguració de l'exposició fotogràfica “Japó, modernitat i tradició” de Jordi Sala Masip al Tercer Segona
ACTUALITAT
Tercer Segona s'afegeix a la celebració dels 50 anys de Foto Art amb l'exposició fotogràfica «Postals»

ACTUALITAT
El Tercer Segona recupera “Talk & Beer”, un espai de conversa en anglès a Manresa
ACTUALITAT
El Tercer Segona organitza una sessió per descobrir els sistemes d’escriptura del Japó
ACTUALITAT
El Tercer Segona inaugura a Manresa l’exposició fotogràfica “Rostres de Carnaval”
La plaça Bages de Manresa
Un Festivalet de Circ que cada any creix amb espectacles
Com vestir l’habitació dels nens en la recta final de l’estiu
El 32è 3x3 de Solsona omple la plaça del Camp de bàsquet
Tornar a l’escola: nous reptes, noves il·lusions
Castellbell i el Vilar prepara la Diada Nacional
L'Ajuntament de Manresa continua els treballs d'asfaltatge als carrers Trieta i Dibuixant Vilanova
L'Ajuntament de Manresa convoca l'acte institucional de la Diada Nacional


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]