Dilluns 20 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’economia verda: en què consisteix
En els últims anys, s’ha començat a parlar molt de l’economia verda.
L’economia verda: en què consisteix.

MEDI AMBIENT / Eva Remolina / AMIC  
05/04/2026 08:26
El Festival Camins tanca amb èxit la seva primera edició amb una bona resposta de públic
L'Alternativa vol ser patrimoni immaterial davant la pressió judicial de Cal Jorba
Campanya d'Excavacions Arqueològiques
Cardona convoca el concurs per escollir el cartell de la Festa Major
Dit de manera senzilla, és una manera d’entendre l’economia que intenta créixer i generar riquesa sense perjudicar el medi ambient. Tradicionalment, el creixement econòmic s’ha basat a consumir molts recursos naturals: energia, aigua, matèries primeres… El problema és que aquests recursos no són infinits, i el seu ús intensiu té conseqüències com el canvi climàtic o la contaminació. L’economia verda neix precisament com una resposta a aquest model.

Aquesta proposta es basa en algunes idees clau. Una de les més importants és reduir l’impacte ambiental de les activitats econòmiques. Això vol dir, per exemple, apostar per energies renovables com el sol o el vent en lloc de combustibles fòssils, o bé produir de manera més eficient per generar menys residus.

També implica repensar la manera com consumim. No es tracta només de produir millor, sinó també de consumir de forma més responsable: comprar allò que realment necessitem, reutilitzar productes i reciclar sempre que sigui possible. En aquest sentit, l’economia verda està molt relacionada amb l’economia circular.

Un altre aspecte important és que no es tracta només de protegir el medi ambient, sinó també de millorar la qualitat de vida de les persones. Això inclou crear llocs de treball sostenibles, fomentar ciutats més saludables i reduir les desigualtats. Cal dir que fer aquest canvi no és fàcil. Requereix inversions, canvis en les polítiques públiques i també un canvi de mentalitat per part de la societat. Tot i això, cada vegada més països i empreses aposten per aquest model, conscients que és una aposta de futur.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ECONOMIA VERDA 
També et pot interessar:

El Club Tir Precisió Manresa organitza, aquest cap de setmana, tirades socials
Vesprada amb el cel encès
El Festival Camins tanca amb èxit la seva primera edició amb una bona resposta de públic
L'Alternativa vol ser patrimoni immaterial davant la pressió judicial de Cal Jorba
Campanya d'Excavacions Arqueològiques
Cardona convoca el concurs per escollir el cartell de la Festa Major
Obertes les inscripcions al programa escolar "Anem al teatre" per al curs 2026-2027
Una vintena de veïns participen en la primera Taula Veïnal de la Carretera de Santpedor


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]