Diumenge 17 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ateneu Cooperatiu celebra el desè aniversari amb el cicle de pòdcasts Horitzontals
Hi participaran més d'una vintena de persones expertes, moderadores de renom i entitats dels àmbits agroalimentari, habitatge, cures, memòria històrica del cooperativisme i cultura.
L'Ateneu Cooperatiu celebra el desè aniversari amb el cicle de pòdcasts Horitzontals.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/ Sergi Vázquez  
03/04/2026 14:15
Un BAXI Manresa coral derrota el Casademont Zaragoza
Les activitats tenen èxit a la Fira de l'Ascensió
El Consell Comarcal del Bages commemora el 17M
Joves usuaris de ‘El Carrilet’ de Balsareny ajuden a pintar un mural
L'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central celebra el seu desè aniversari amb el cicle de pòdcasts Horitzontals, itinerant en cinc comarques de la Catalunya Central. La primera parada serà al Berguedà, al Sindicat d'Olvan, on dissabte 25 d'abril a les 12 h es portarà a terme el capítol «Qui decideix què mengem». Els següents capítols seran «Què fem per un habitatge digne» el 15 de maig a les 18 h a la Biblioteca de Solsona, «Com posem la vida al centre» l'11 de juny a les 18 h a La Rosada de Prats de Lluçanès, «D'on ve el cooperativisme que vindrà» el 9 de juliol a les 18 h al Celler Cooperatiu d'Artés i «Quins escenaris culturals volem» el 24 de setembre a les 18 h al Casal Popular Boira Baixa de Manlleu.

Horitzontals: diàlegs cooperatius és un cicle de pòdcasts que vol posar en conversa experiències consolidades i persones expertes de l'economia transformadora. A través de cinc diàlegs oberts al públic sobre agroalimentació, habitatge, cures, memòria històrica del cooperativisme i cultura, el cicle vol donar a conèixer el cooperativisme, la seva trajectòria i els reptes de futur, coincidint amb la celebració dels deu anys de l'Ateneu. El cicle se celebrarà en cinc municipis de les comarques on l'Ateneu treballa: Olvan, Solsona, Prats de Lluçanès, Artés i Manlleu.

Les persones expertes seran Rosa Binimelis d'Arran de Terra pel que fa a l'àmbit agroalimentari, Elba Mansilla i Ivan Miró de la Ciutat Invisible pels àmbits de cures i memòria històrica i Nando Cruz per l'àmbit cultural, entre d'altres. D'entitats, hi haurà representants del Supercoop de Manresa, el Sindicat d'Olvan, la cooperativa d'habitatge manresana La Raval, Malaika i La Rosada de Prats de Lluçanès, Recer, el Celler Cooperatiu d'Artés i l'Agrícola de Sant Fruitós de Bages, Casa de la Música de Manresa i la llibreria cooperativa Murmuri. Totes elles seran entrevistades per les persones moderadores Laura Grau, Elena Crespi, Marc Casabosch, Anna Gabriel i Rosa Cerarols.

L'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central és un servei públic impulsat per la Xarxa d'Ateneus Cooperatius de Catalunya (XAC) que promou i enforteix l'Economia Social i Solidària i el cooperativisme a les comarques del Bages, el Berguedà, el Lluçanès, el Moianès, Osona, i el Solsonès des de fa deu anys. Els seus serveis van destinats a persones i projectes que volen desenvolupar iniciatives socioeconòmiques transformadores, treballant de manera col·lectiva, democràtica i arrelada al territori, i contribuint així a la construcció d'una economia més justa, sostenible i cohesionada. En aquests deu anys, s'han acompanyat un miler de projectes d'economia social i solidària, que han comportat centenars de llocs de treball. Pel que fa a les persones participants de les diverses activitats, n'hi ha hagut gairebé 20.000 en la darrera dècada. Hi ha un total de 14 ateneus cooperatius a Catalunya, l'actuació dels quals s'emmarca en el Programa d'Economia Social de la Generalitat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ATENEU COOPERATIU   CATALUNYA CENTRAL 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
El Pla estratègic de l'ICS, eix central de la Jornada Anual de la institució a la Catalunya Central
CATALUNYA CENTRAL
Què fem per un habitatge digne, segon pòdcast del cicle Horitzontals
SANITAT
L’ICS i Althaia impulsen una formació pràctica sobre l’aparell locomotor

CATALUNYA CENTRAL
El primer podcast del cicle Horitzontals, sobre agroalimentació
SANITAT
La Unitat Docent de l'ICS Catalunya Central culmina una nova promoció
CATALUNYA CENTRAL
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
Les activitats tenen èxit a la Fira de l'Ascensió
El carrer Guimerà respira bon ambient
Com entendre el llenguatge dels gats
Un BAXI Manresa coral derrota el Casademont Zaragoza
Les cooperatives escolars clouen un nou curs amb la venda dels seus productes
El Consell Comarcal del Bages commemora el 17M
Endesa i el CETIM signen un conveni per promoure la sostenibilitat i l'eficiència energètica
Mites i realitats sobre la maternitat en la societat actual


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]