Dissabte 17 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'ICS Catalunya Central celebra el Dia de l'Activitat Física
Els i les professionals de l’atenció primària conviden tota la ciutadania a participar en aquestes activitats, que són gratuïtes i obertes a tothom, amb l'objectiu de fomentar un estil de vida actiu i saludable.
“Més moviment, més vida”: l'ICS Catalunya Central celebra el Dia Mundial de l'Activitat Física.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/ Sergi Vázquez  
01/04/2026 12:18
Nastallat guanya el XIX Concurs Sons
La Fira Mediterrània alça el teló de la 29a edició: espectacles per triar i remanar
Oberta la convocatòria dels premis del Lab 0_6
Programa per consolidar el lloc de treball de 52 persones amb discapacitat
Els equips d’atenció primària de l’Institut Català de la Salut (ICS) a la Catalunya Central se sumen un any més a la celebració del Dia Mundial de l’Activitat Física (DMAF), que té lloc el 6 d’abril, amb l’organització d’activitats per fomentar un estil de vida actiu entre la ciutadania. Sota el lema d’enguany, “Més moviment, més vida”, la iniciativa vol sensibilitzar la població sobre la importància de mantenir-se activa i reduir el sedentarisme per millorar la salut i el benestar general, seguint les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS). A Catalunya, el DMAF està liderat pel Departament d’Esport i l’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT) i s’allarga durant quatre setmanes, de l’1 d’abril al 5 de maig.

En aquest context, els professionals sanitaris recorden que, segons les recomanacions de l’OMS, les persones adultes i la gent gran haurien d’acumular entre 150 i 300 minuts setmanals d’activitat física d’intensitat moderada, mentre que infants i adolescents haurien de fer almenys 60 minuts diaris d’activitat física moderada o vigorosa. També es destaca la importància de reduir el temps dedicat a activitats sedentàries, especialment el temps de pantalla, i substituir-lo per moviment en el dia a dia. Durant aquest període, els equips d’atenció primària de la Catalunya Central, en col·laboració amb ajuntaments, entitats i altres agents del territori, impulsen caminades, sessions d’exercicis i altres activitats comunitàries obertes a tota la població per promoure hàbits saludables.

Bages

Artés
8 d’abril de 2026 - Visita al Museu d’Història d’Artés, caminada i esmorzar saludable
8.30 - 12 h | Parc de Can Cruselles
Caminada d’entre 6 i 8 km pels camins del municipi, combinada amb una visita cultural i un esmorzar saludable.

Santpedor
8 d’abril de 2026 - Sessió d’exercicis de força, equilibri i mobilitat
10.45 - 11.15 h | Plaça de la Pau
Activitat a càrrec de la fisioterapeuta del CAP Santpedor i el grup Santpedor fa Salut per aprendre exercicis senzills de força, equilibri i mobilitat, adreçada a la població general.

Manresa
9 d’abril de 2026 - Caminada popular gratuïta emmarcada dins les activitats de la Setmana de la Salut de Creu Roja al Bages
9.00 – 12.00 h | Parc de l’Agulla (berenador)
Ruta semicircular de 6 km (Parc de l’Agulla – Mas de Sant Iscle – Fundació Ampans i tornada fins al Parc de l’Agulla) amb la col·laboració de l’ICS, Althaia i Sant Andreu Salut. També hi col·labora el CAP Sant Joan de Vilatorrada.
10 d’abril de 2026 - Matinal de salut
9.00 - 13.00 h | Plaça Sant Domènec
Jornada promoguda per Creu Roja i les institucions sanitàries de la ciutat amb activitats de promoció de la salut: primers auxilis, salut emocional, alimentació, addiccions, salut sexual i demostracions de l’equip d’emergències amb gossos.

Cardona
17 d’abril de 2026 - Caminada 2026
9.00 h | Pati de l’institut
Caminada popular amb la participació de diverses institucions i entitats del municipi per promoure l’activitat física comunitària.

Súria
23 d’abril de 2026 - Visita als parcs de salut de Súria
10.30 - 11.30 h | Punt de trobada: Esplai (c/ Tarragona, 2)
Activitat oberta a tota la població per conèixer i promoure l’ús dels parcs de salut del municipi. A càrrec de l’equip de professionals d’atenció comunitària del CAP Goretti Badia de Súria.

Berguedà

Berga
7 d’abril de 2026 - Campanya de sensibilització al CAP
Durant tot el dia | CAP Berga
Jornada de sensibilització per promoure l’activitat física entre la població usuària del centre.
15 d’abril de 2026 - Banys de bosc
9.30 h | Sortida des de la 2a planta del CAP Berga
Activitat de connexió amb la natura per fomentar el benestar físic i emocional.
16 d’abril de 2026 - INFADIMED “Capità Vitamines”: caminada escolar, activitats esportives, zumba i esmorzar saludable
Jornada adreçada a la població infantil amb una caminada escolar, activitats al camp municipal d’esports i sessió de “Zumba per xics” a la plaça Sant Pere, amb esmorzar saludable.

Anoia

Calaf
9 d’abril de 2026 - “Persones actives”: caminada amb estiraments i esmorzar saludable
9.30 h | Davant del CAP Calaf
Caminada pels voltants del municipi amb sessió d’estiraments a càrrec de la fisioterapeuta i esmorzar final.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ACTIVITAT FÍSICA   ICS   CATALUNYA CENTRAL 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central programa onze activitats per divulgar el patrimoni geològic
CATALUNYA CENTRAL
Un estudi de l'ICS Catalunya Central alerta que l'insomni ha augmentat un 43% a la Catalunya Central
CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central presenta a Finlàndia un projecte per apropar la geologia als infants

CATALUNYA CENTRAL
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
CATALUNYA CENTRAL
Nova plataforma web per donar visibilitat als projectes de recerca i d'innovació de l'ICS
SANITAT
Un estudi evidencia el paper clau dels treballadors i les treballadores socials
COVISA Manresa-Palma Futsal i Les Cots-Balconada, en directe a a Esport Central
Un premi estatal reconeix la innovació tecnològica del model SiSS Manresa
Bon partit el que s'espera viure aquest dissabte al Pujolet del Covisa Manresa
Protecció Civil activa l'Alerta del Pla INUNCAT per la previsió de pluges intenses aquest cap de setmana
El carrer dels Esquilets canvia d'imatge
Protecció Civil manté l'Alerta del Pla INUNCAT per la previsió de pluges torrencials dissabte
El servei de Traumatologia de l'Hospital de Berga, premiat als Top20 per tercer any consecutiu
Nastallat guanya el XIX Concurs Sons


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]