Divendres 17 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La CUP-Fem Manresa reclama al govern "pressió activa" per exigir la recuperació del servei de rodalies
Després de la reobertura del tram on es va produir l’accident de Gelida, l’únic que es manté alterat a l’R4 és el que connecta Manresa i Terrassa.
La CUP-Fem Manresa reclama al govern "pressió activa" per exigir la recuperació del servei de rodalies.

POLÍTICA / Redacció/ Sergi Vázquez  
09/04/2026 17:41
Sergio Dalma va omplir el Festival Camins de Manresa
La Demarcació de Comarques Centrals incrementa els habitatges visats
A la venda les entrades per al concert del Pla de Lluna
L’Escola d’Estiu d’AMPANS ofereix suport a 70 infants i joves
La reobertura aquest dimarts del tram de Rodalies entre Martorell i Sant Sadurní d’Anoia ha deixat la secció entre Manresa i Terrassa com l’única de la línia R4 que continua alterada després de l’accident de Gelida. Així, dos mesos i mig després, el tram entre Manresa i Terrassa Estació del Nord continua amb busos cada mitja hora i un tren llançadora per hora i amb velocitat reduïda, i els usuaris que necessiten anar més enllà de la ciutat vallesana es veuen obligats a fer transbord. Davant d’aquesta situació, la CUP-Fem Manresa ha reclamat al govern municipal d’ERC, PSC i Impulsem que pressioni activament al Govern de la Generalitat i al Ministeri de Transports per a la recuperació del servei habitual.

“Fer publicacions a les xarxes socials visibilitzant i denunciant la situació, com ha fet l’alcalde Marc Aloy, és positiu, però seria intolerable que l’acció del govern es limités a això”, assenyalen des de la candidatura de l’oposició. A la vegada, des de la CUP-Fem Manresa demanen al govern municipal que informi a tots els grups municipals dels moviments fets per reclamar la reobertura del tram de l’R4 que passa per Manresa, així com dels futurs passos i avenços en aquest sentit. Més enllà de com avancin els esdeveniments a partir d’ara, la situació actual no és una sorpresa per la candidatura. “El que està passant ara amb l’R4 és un reflex més del tractament de segona que patim Manresa i el Bages respecte de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, també pel que fa a la xarxa de transport públic”, denuncien. “Si de veritat es vol construir un model de mobilitat més sostenible, que no forci a les persones a dependre del vehicle privat, la Generalitat i l’Estat no poden continuar fent com si la Catalunya Central no importés”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FEM MANRESA 
També et pot interessar:
POLÍTICA
La CUP-Fem Manresa reclamarà al ple retirar asfalt de la plaça Neus Català
POLÍTICA
La CUP-Fem Manresa planteja dubtes sobre com es finançarà el nou pavelló
POLÍTICA
“Ara parla Manresa”, posada en marxa aquest dissabte a Manresa

POLÍTICA
El Parlament aprova la resolució de la CUP per reforçar el servei de Monbus
POLÍTICA
Fem Manresa denuncia al Parlament el "servei fallit" de rodalies i exigeix mesures de xoc
POLÍTICA
Fem Manresa proposa accions per ampliar el parc públic d'habitatge i frenar l'especulació
Espais on passejar
La Demarcació de Comarques Centrals incrementa els habitatges visats
Els hospitals de Terrassa, Sabadell i Manresa impulsen un Comprehensive Cancer Center
A la venda les entrades per al concert del Pla de Lluna
L’Escola d’Estiu d’AMPANS ofereix suport a 70 infants i joves
Sant Fruitós de Bages destina prop d'1,4 milions d'euros a noves inversions i a reforçar serveis
L'Hospital de Berga facilita l'inici de la rehabilitació a casa des del mateix dia del diagnòstic
Ja hi ha 20 municipis que han implantat el sistema de contenidors tancats del Consorci del Bages


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]