Dimarts 02 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Govern i Agrupacions de Defensa Forestal presenten els nous vehicles i cisternes d'aigua
S'han presentat a Manresa els nous equipaments que han rebut 5.4 milions d'euros d'inversió per part del Departament d'Agricultura.
Govern i Agrupacions de Defensa Forestal presenten els nous vehicles i cisternes d'aigua.

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
12/04/2026 16:10
La Universitat Catalana d'Estiu a Manresa serà gratuïta per primera vegada
Òmnium Cultural i l'Ajuntament de Manresa s'emplacen a tancar files a favor del català
El BAXI Manresa obre el mercat de fitxatges amb el base Lucas Beaufort
Calaf inaugura la nova Residència i Plataforma de Serveis per a la Gent Gran
Les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) estrenen cisternes d'aigua i vehicles, entre altres materials de suport a la prevenció i extinció d'incendis forestals. En total en el conjunt de Catalunya s'han adquirit 94 vehicles (cotxes), 65 kits d'intervenció, i 49 cisternes. La delegada del Govern a la Catalunya Central, Elia Tortolero, el diputat delegat de Prevenció d'Incendis i Gestió Forestal de la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega, i el diputat de Sostenibilitat i Medi Ambient de la Diputació de Lleida. Fermí Masot, en un acte a Manresa (Bages) han pogut veure una mostra dels nous vehicles de les Agrupacions de Defensa Forestal.

El Govern de la Generalitat, mitjançant el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, ha invertit 5,4 M€ en ajuts que han arribat a 177 associacions arreu de Catalunya. Aquesta convocatòria ha suposat la renovació de material més important feta en temps recents i la injecció econòmica serveix per renovar un material que s'havia quedat obsolet amb els noves normatives envellit amb especial afectació a kits d'intervenció, cisternes i vehicles. La inversió en prevenció d'incendis ha facilitat que les ADF de nova creació poguessin també adquirir nou material. La Catalunya Central és l'àmbit territorial on més impacte ha tingut la convocatòria, seguida de les territorials del Penedès i Girona.

Aquests nous vehicles també han rebut el finançament de la Diputació de Barcelona i la Diputació de Lleida. La delegada Tortolero ha destacat que les ADF "estan formades majoritàriament per persones voluntàries (propietaris forestals, ajuntaments i veïns) que coneixen el territori pam a pam i que han decidit implicar-se activament en la seva protecció". Per part de les Agrupacions de Defensa Forestal hi han participat membres de la Federació ADF Bages-Moianès, Federació d'Osona, Federació de l'Anoia, Federació del Berguedà i Federació del Solsonès.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ADF   GOVERN  
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
La Generalitat preveu destinar 142,8 milions d'euros a la Catalunya Central
ACTUALITAT
Formació de professionals en el control d'espècies exòtiques invasores
ACTUALITAT
Consellera Menor: "Des del Govern tenim un projecte de transformació de Catalunya, i el Bages"

ACTUALITAT
Manresa, nova parada del 'Pla del Govern al territori'
ACTUALITAT
El Govern concerta totes les places de la residència el Carrilet d'Ampans
CATALUNYA CENTRAL
En marxa les obres de construcció de la nova seu del Govern a la Catalunya central
Plantes seques per la calor
Súria participa en la Setmana dels Geoparcs Europeus
La Companyia Mimus presenta els espectacles Entre clavegueres i Poti Poti al Casino de Calaf
El Kursaal acollirà aquest dimecres la gala de presentació de la programació d’agost a desembre
El Cat Central Sub14 tanca una temporada brillant proclamant-se campió de la Copa Catalana d'Or B
El BAXI Manresa obre el mercat de fitxatges amb el base Lucas Beaufort
La Universitat Catalana d'Estiu a Manresa serà gratuïta per primera vegada
Òmnium Cultural i l'Ajuntament de Manresa s'emplacen a tancar files a favor del català


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]