Dijous 23 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La CUP-Fem Manresa planteja dubtes sobre com es finançarà el nou pavelló
El primer grup municipal que va defensar la construcció d’un nou pavelló alerta del perill que suposaria que l’Ajuntament pogués acabar pagant 15 milions d’euros, el triple del previst fins ara.
La CUP-Fem Manresa planteja dubtes sobre com es finançarà el nou pavelló.

POLÍTICA / Redacció/ Sergi Vázquez  
23/04/2026 15:05
Entitats esportives faran pinya al Congost per homenatjar el 120è aniversari del Centre d'Esports
Manresa se suma al Dia internacional per la lluita contra el maltractament infantil
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants
L’Ajuntament programa una setmana d’activitats per a la gent gran
La CUP-Fem Manresa -el primer grup municipal que va defensar construir un nou pavelló que complís amb les necessitats del Bàsquet Manresa-, no es va adherir a la declaració de compromís amb aquest equipament aprovada a l’últim ple. “No volem assumir compromisos sense tenir més informació sobre com es concretaran i, per tant, sense saber què implicaran per Manresa i per la gent treballadora”, expliquen des de la candidatura. Segons la CUP-Fem Manresa, amb el canvi de rumb de l’Ajuntament -que ha passat d’apostar per la reforma i ampliació de l’actual Nou Congost a optar per la construcció d’un nou equipament-, han augmentat els dubtes sobre d’on provindrà el finançament de l’obra, i queda oberta la possibilitat que el consistori hi acabi destinant fins a 15 milions. Una inversió molt alta que l’Ajuntament no ha destinat mai cap altre projecte, i que, alerta la candidatura, suposaria hipotecar econòmicament la ciutat de cara al futur. Des de la CUP-Fem Manresa mantenen el suport a la demanda d’un nou equipament que compleixi amb les necessitats del Bàsquet Manresa i que permeti acollir altres esdeveniments esportius, culturals i socials.

“El gener del 2025, quan s’estava posant sobre la taula la reforma i ampliació del Nou Congost, vam ser el primer grup municipal a apostar per la construcció d’un nou pavelló, amb el vot en contra de tots els altres partits”, recorden des de la candidatura. “Enteníem que, pel conjunt de Manresa, seria més positiu destinar la despesa prevista -que previsiblement augmentaria- a crear un nou espai esportiu a la ciutat, que utilitzés prioritàriament el Bàsquet Manresa i que permetés que altres clubs de la ciutat poguessin disposar de l’actual Nou Congost”. Així, es donaria resposta a les demandes d’entitats com el Club Patí Manresa, el Manresa Futbol Sala i el Club Patinatge Artístic Manresa, que fa anys que denuncien la falta d’espai per a desenvolupar la seva activitat. Però, tot i compartir la necessitat d’un nou pavelló, la poca claredat sobre la font de finançament per l’obra ha estat el motiu de pes que ha fet que la CUP-Fem Manresa no s’adherís a l’última declaració institucional.

“Segons les informacions de les quals disposem, la inversió necessària per al nou equipament arribaria als 30 milions d’euros, 10 milions més que la quantitat prevista per la reforma del Nou Congost”, expliquen des de la candidatura. “Pel que tenim entès, els 20 milions inicials s’haguessin assumit a parts iguals per part de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, el govern espanyol i l’Ajuntament de Manresa”. Ara, amb l’important increment de costos, això s’ha difuminat, i no queda clar d’on provindrien els 10 milions extres, quedant oberta la possibilitat que el consistori hi acabés destinant 15 milions. “L’Ajuntament no ha destinat mai una xifra tan elevada a cap projecte de ciutat, i fer aquesta despesa suposaria hipotecar econòmicament la ciutat de cara al futur, sense cap retorn econòmic rellevant per les arques públiques, ni tampoc una millora important de les condicions de vida de la majoria”, alerten des de la CUP-Fem Manresa. “Això, especialment en un moment d’eixamplament de la desigualtat, d’augment del cost de la vida, de crisi d’habitatge i de saturació dels serveis públics, no ens ho podem permetre. Cal garantir que l’Ajuntament disposi de finançament, que ara mateix ja és insuficient, per afrontar les necessitats quotidianes dels manresans i manresanes”. Així, des de la CUP-Fem Manresa continuaran amatents a com avança el projecte de nou pavelló, i treballant per assegurar la compatibilitat d’aquest amb el benestar del conjunt de la ciutat. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FEM MANRESA   NOU CONGOST 
També et pot interessar:
POLÍTICA
El Parlament aprova la resolució de la CUP per reforçar el servei de Monbus
POLÍTICA
Fem Manresa denuncia al Parlament el "servei fallit" de rodalies i exigeix mesures de xoc
MANRESA
Presenten la proposta per ampliar, modernitzar i adaptar a la normativa el Pavelló del Nou Congost

POLÍTICA
Fem Manresa també vota en contra de la nova proposta de ZBE
POLÍTICA
Fem Manresa defensa retirar formigó de l'espai públic per combatre la calor
POLÍTICA
Fem Manresa proposa accions per potenciar el coneixement de la imatgeria de la ciutat
Diada de Sant Jordi
UALAPOP AL CARRER celebra la 9a edició
El CAE publica per Sant Jordi “Aprendre jugant. Jocs de taula educatius”
La CUP-Fem Manresa planteja dubtes sobre com es finançarà el nou pavelló
La regidoria de Cultura de Solsona obre les inscripcions per als aspirants a pubilla i hereu
Entitats esportives faran pinya al Congost per homenatjar el 120è aniversari del Centre d'Esports
Manresa se suma al Dia internacional per la lluita contra el maltractament infantil
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]