Les activitats aniran a càrrec de Blai Ciurana, campaner, campanòleg i carillonista, reconegut recentment amb el Premi Berenguer de Montagut 2025, convocat per l’Associació Amics de la Seu dins els Premis Lacetània, pel seu treball “Les veus del campanar (campanes de la Seu de Manresa)”.
La primera activitat serà la conferència “Les veus del campanar”, que tindrà lloc el divendres 15 de maig a les 18.30 h a la Sala Gòtica de la Seu. Durant la xerrada, Blai Ciurana explicarà la història de les campanes de la basílica, la seva funció litúrgica i social al llarg dels segles, així com els treballs de reparació realitzats recentment i els tocs que s’han pogut recuperar arran d’aquesta intervenció.
La segona proposta serà una visita comentada al campanar, des de la primera coberta de la Seu, amb mostra de tocs manuals de campanes, prevista per al dissabte 30 de maig a les 11 h. En aquesta ocasió, Blai Ciurana estarà acompanyat dels també campaners campaners Ció Abellí i Jordi Jordà. Aquesta activitat permetrà als assistents descobrir de prop el conjunt de campanes de la basílica, entendre’n el funcionament i escoltar diferents tocs tradicionals interpretats manualment.
La visita requereix inscripció prèvia i les entrades es poden adquirir a través de la plataforma Entràpolis (
https://entrapol.is/wqBIX).