Dissabte 06 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa celebra dissabte el Dia Internacional de la Celiaquia
Amb aquesta iniciativa, l'Ajuntament de Manresa s'uneix a la crida de l'Associació Celíacs de Catalunya per conscienciar la població sobre la celiaquia i altres trastorns vinculats al consum de gluten.
Manresa celebra dissabte el Dia Internacional de la Celiaquia.

MANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
14/05/2026 13:42
La Fira Viba omple el patí del Casino de Manresa
Totes les finals amb equips de casa, en directe aquest cap de setmana a Esport Central
Un sistema bagenc ha evitat que 5.000 tones de residus arribin a rius i mars
Sant Fruitós de Bages celebra el torneig de futbol "Juguem amb Orgull"
La façana de l’Ajuntament de Manresa s’il·luminarà de color verd aquest pròxim dissabte 16 de maig, de les 21 a les 22.30 h, amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de la Celiaquia. Aquesta iniciativa, en col·laboració amb l’Associació Celíacs de Catalunya i altres entitats internacionals, té com a objectiu augmentar la conscienciació sobre la celiaquia i altres afeccions relacionades amb el consum de gluten.

La celiaquia és una condició crònica que afecta aproximadament l'1% de la població mundial, però es calcula que un 80% dels casos romanen sense diagnosticar. Es tracta d'una reacció adversa al gluten, una proteïna present en aliments com el blat, el sègol, l’ordi i la civada, que produeix danys a l’intestí prim i dificulta l’absorció de nutrients. Aquesta malaltia pot aparèixer a qualsevol edat, amb una àmplia gamma de símptomes o de forma asimptomàtica, fet que dificulta la seva detecció precoç.

La manca de diagnòstic comporta riscos significatius per a la salut de les persones afectades. Actualment, l’únic tractament efectiu consisteix en seguir una dieta sense gluten de per vida, un repte considerable que implica canvis importants en l’alimentació diària, especialment a l'hora de menjar fora de casa o d'accedir a productes especialitzats.

Amb aquesta il·luminació especial de la seva façana, l’Ajuntament de Manresa vol unir-se a l’esforç global per visibilitzar la celiaquia, a més de demostrar suport a les persones que conviuen amb aquesta malaltia. L’acte també pretén educar la societat sobre la necessitat vital de l’acceptació i la comprensió de les dietes sense gluten i brindar suport a les famílies que fan front a aquest trastorn invisible però impactant.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CELIAQUIA   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
La Fira Viba omple el patí del Casino de Manresa
MANRESA
La Plana de l'Om acollirà una exposició sobre els 30 anys de cooperació internacional
MANRESA
Manresa consolida el desplegament de la nova ordenança de patinets

ACTUALITAT
L’alumnat d’Automatització i Robòtica del Lacetània desenvolupa una cel·la de treball robòtica
MANRESA
L'Escola d'Art de Manresa estrena el Festival TRAMA
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa inicia l'enderroc de quatre finques a les Escodines
Fotografia nocturna del carrer Guimerà
El manual Moulage para simulación clínica ja es pot adquirir en format imprès a Amazon
La Fira Viba omple el patí del Casino de Manresa
Manresa consolida el desplegament de la nova ordenança de patinets
La Plana de l'Om acollirà una exposició sobre els 30 anys de cooperació internacional
Un sistema bagenc ha evitat que 5.000 tones de residus arribin a rius i mars
Totes les finals amb equips de casa, en directe aquest cap de setmana a Esport Central
La revolució de les bateries: fonament de l'electrificació


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]