Dimarts 18 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Anna Comas Vives, nova directora del Museu de Manresa-Museu del Barroc
La historiadora de l’art manresana agafa el relleu de Francesc Vilà Noguera al capdavant de la institució després de ser escollida en el procés selectiu corresponent. Comas esdevé la primera directora dona del Museu de Manresa i del Museu del Barroc de Catalunya.
Anna Comas Vives, nova directora del Museu de Manresa-Museu del Barroc. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
18/05/2026 16:15
Malestar a les Escodines per l’acumulació de deixalles a les Escodines
Tall al Saclosa i Cardenal Lluch, aquest dimarts, per la finalització dels treballs de reforç del paviment
Miki Núñez, cap de cartell de la Nit de l’Empalme de la Festa Major de Cardona
La Festa Major de Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de celebració
L’empresa municipal Manresana d’Actius Turístics, Museus i Fires (MATMUSA) i l’Ajuntament de Manresa han fet públic la selecció d’Anna Comas Vives com a nova directora del Museu de Manresa-Museu del Barroc de Catalunya. Després de la jubilació de l’antic director, Francesc Vilà Noguera, es va obrir una co nvocatòria per seleccionar la persona que havia d’ocupar aquest càrrec. Anna Comas, que ha estat l’escollida en aquest procés, té la missió de dotar el museu d’una visió a llarg termini, promoure la coherència i qualitat de totes les actuacions que hi tenen lloc i assegurar-ne el correcte funcionament. La possessió del càrrec, que es preveu per abans de l’1 de juny, suposarà el nomenament de la primera dona directora d’aquest equipament.

Anna Comas Vives (Manresa, 1986) és llicenciada en Història de l'Art i s'ha especialitzat en el camp de la museografia i en la gestió de col·leccions i de fons artístics. Ha treballat per a diversos museus, com el Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya o el Museu de Manresa-Museu del Barroc de Catalunya. A l’experiència en la gestió de fons, hi suma una trajectòria consolidada en la docència i la divulgació, ja que ha exercit de professora del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i d’UManresa. Així mateix, és autora de publicacions a l'entorn del patrimoni i la història de l'art, i va ser guardonada amb el Premi Pare Ignasi Puig i Simon l’any 2023.

Comas actuarà d’acord amb les directrius municipals i en el marc de col·laboració amb el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

El Museu de Manresa – Museu del Barroc de Catalunya és un equipament museístic de primer nivell. Està conformat pel Museu de Manresa, una institució amb més de cent anys d’història, i el Museu del Barroc de Catalunya, un museu d’interès nacional inaugurat fa poc més de dos anys. Ubicat a l’antic Col·legi de Sant Ignasi, el conjunt esdevé un dels principals actius del patrimoni cultural i d’interès turístic de la ciutat i un imprescindible per als amants de l’art. El dia a dia dels museus i les seves activitats es poden consultar a les respectives xarxes socials i als webs museudemanresa.cat i museudelbarroc.cat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MUSEU DEL BARROC   MUSEU DE MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
MANRESA
El Museu del Barroc de Catalunya estrena 'Vespres al Museu'
MANRESA
El Museu del Barroc de Catalunya a Manresa s'erigeix com a motor de la 'Primavera Barroca'

MANRESA
El Museu de Manresa rep la donació del Cristall de Sant Valentí
MANRESA
El Museu del Barroc de Catalunya estrena 'Om Barroc', una experiència de ioga i benestar
MANRESA
Oberta la convocatòria per a la direcció del Museu de Manresa – Museu del Barroc de Catalunya
L'estiu època d'obres
Malestar a les Escodines per l’acumulació de deixalles a les Escodines
Tall al Saclosa i Cardenal Lluch, aquest dimarts, per la finalització dels treballs de reforç del paviment
Miki Núñez, cap de cartell de la Nit de l’Empalme de la Festa Major de Cardona
La Festa Major de Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de celebració
Abril i Arnau Sanllehí clouen la temporada de trial en bicicleta competint a nivell internacional
Territori destina 1 MEUR del Fons Climàtic a consolidar el Hub Forestal
La font ornamental de colors de Pineda adapta el seu funcionament per compatibilitzar l’ús lúdic


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]