Dimecres 08 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El públic gaudeix amb les recreacions històriques de Resistents
El certamen ha estrenat amb èxit una nova direcció artística i el trenet gratuït que enllaçava el Burés i el Borràs amb el Vilar ha tingut una magnífica acollida.
El públic gaudeix amb les recreacions històriques de Resistents.

BAGES / Redacció/ Sergi Vázquez  
19/05/2026 12:25
Incendi a Navarcles el primer gran foc de l'estiu al Bages
L'onada de calor serà persistent i cal extremar la prudència
L'actual local de la Biblioteca tancarà les seves portes aquest divendres
Solsona amplia el cementiri amb 70 nínxols nous
Castellbell i el Vilar ha viscut un cap de setmana fantàstic amb una nova edició de la Festa dels Resistents que ha atret un públic nombrós tant dissabte com diumenge. El certamen ha renovat amb èxit la direcció artística amb nous elements que han ajudat a recrear els diferents episodis viscuts durant el Trienni Liberal al municipi i també ha estrenat un trenet gratuït que ha connectat el Burés i el Borràs amb el nucli del Vilar durant els dos dies de Resistents en què, a més, el temps ha estat esplèndid. La festa també ha aconseguit mantenir la implicació popular amb la participació de més de 200 persones del teixit associatiu del municipi i pertanyents al veïnat de Castellbell i el Vilar.

Recreacions històriques

Les recreacions històriques han recordat els diferents episodis entre 1820 i 1822 al Vilar en què el ferrer del poble, Mansuet Boxó, va liderar la revolta popular que, finalment, va ser derrotada. La festa ha transformat el Vilar amb una àmplia oferta gastronòmica amb els productes de l’entorn, activitats lúdiques per al públic familiar i una àmplia demostració d’oficis i artesans de l’època. L’Ajuntament de Castellbell i el Vilar agraeix la col·laboració i la implicació de les entitats del municipi liderades pels Diables Resistents i la Capella de Música Burés, actors, actrius, figurants, paradistes, membres de Protecció Civil i l’equip humà del consistori que ha fet possible la festa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CASTELLBELL I EL VILAR   BAGES   RESISTENTS 
També et pot interessar:
SÚRIA
L'actual local de la Biblioteca tancarà les seves portes aquest divendres
ST. FRUITÓS
Els joves Àlex Bosch Castilla i Iratxe González Pérez, proclamats Hereu i Pubilla de Sant Fruitós
SÚRIA
Súria commemora per segon any consecutiu el Dia Internacional de les Vídues

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós celebrarà la 61a edició de les Enramades del carrer Nou els dies 9, 10 i 11 de juliol
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages supera per primera vegada el 55% de recollida selectiva
POLÍTICA
ERC Bages reclama que els trens semidirectes entre Manresa i Barcelona es recuperin ara i no el 2040
Detall de la flor
Sant Pau serà la propera parada de l'Alcalde als Barris, el dilluns 13 de juliol
Dues jornades de portes obertes al nou equipament social i comunitari de La Parada
L'actual local de la Biblioteca tancarà les seves portes aquest divendres
Incendi a Navarcles el primer gran foc de l'estiu al Bages
L'onada de calor serà persistent i cal extremar la prudència
Solsona amplia el cementiri amb 70 nínxols nous
Els joves Àlex Bosch Castilla i Iratxe González Pérez, proclamats Hereu i Pubilla de Sant Fruitós


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]