Dissabte 17 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Solsona obre les inscripcions a les activitats de psicomotricitat de La Matriu
El servei municipal gratuït amplia l’oferta amb un grup d’I3 i I4 i un altre d’I5 i 1r de primària.
Solsona obre les inscripcions a les activitats de psicomotricitat de La Matriu. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/ Sergi Vázquez  
20/05/2026 15:26
Un dissabte participat a la Fira Mediterrània de Manresa
L'Ajuntament de Manresa i UManresa consoliden la jornada d'educació 0-3 com a espai de referència
Castellbell i el Vilar obté una puntuació destacada en l’índex de transparència
El pubillatge de Sant Fruitós de Bages visita el Parlament de Catalunya
Del 25 al 31 de maig s’obriran les inscripcions per a les activitats de psicomotricitat preventiva de  Solsona organitzades per La Matriu per al curs 2026-2027. Com a novetat, aquest any s’incorpora un nou grup amb l’objectiu de donar resposta a l’augment de la demanda i ampliar l’accés a més infants i famílies de la ciutat. L’activitat, que és gratuïta, s’adreça a infants d’entre 3 i 6 anys, des d’I3 fins a 1r de primària. Les places s’assignaran prioritàriament a infants empadronats a Solsona, ja que es tracta d’un servei finançat per les regidories d’Infància i Feminismes de l’Ajuntament.

Les sessions es duran a terme a les instal·lacions de l’escola El Vinyet i s’organitzaran en dos grups diferenciats segons l’edat:
Grup Xiquis (I3 i I4): dimecres de 17.15 a 18.30 h
Grup Grans (I5 i 1r): dimarts de 17.15 a 18.45 h

La Matriu és un espai familiar, de criança i de psicomotricitat que ofereix suport, aprenentatge i creixement compartit per a famílies i infants. És un servei dinamitzat per la psicomotricista i mestra Sílvia Sala i la psicopedagoga Júlia Tobeña i finançat per l’Ajuntament de Solsona.

Afavorir el desenvolupament

La proposta de psicomotricitat preventiva es basa en una disciplina que afavoreix el desenvolupament emocional, motriu, cognitiu i relacional dels infants a través del joc lliure i espontani. Precisament l’abril passat, La Matriu va organitzar una sessió informativa sobre la importància del cos i el moviment en la construcció de la identitat durant la primera infància. Segons explicaven les professionals durant la xerrada, la psicomotricitat ofereix “un espai regressiu i simbòlic que permet canalitzar angoixes primerenques i resignificar vivències corporals a través del joc, el moviment i el plaer compartit”.

La inscripció per al proper curs s’obrirà dilluns que ve mitjançant aquest formulari en línia. El termini es tancarà el 31 de maig, excepte si queden places vacants. En qualsevol cas, omplir el formulari no garanteix l’obtenció de plaça –la confirmació es comunicarà posteriorment a les famílies inscrites. Dues places de cada grup estan reservades per a infants derivats des dels serveis socioeducatius, socials o d’atenció precoç a fi de garantir l’accés inclusiu a l’activitat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LA MATRIU   SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Se suspèn el Solsbirra Fest de Solsona d’aquest cap de setmana
SOLSONÈS
Solsona posa el focus en la soledat no desitjada
SOLSONÈS
Mira l’Art de Solsona obre la convocatòria d’artistes per a la sisena edició

SOLSONÈS
La biblioteca solsonina reforça l’aposta per la lectura en la primera infància
SOLSONÈS
La 6a Solsoterra presenta una vintena llarga d’activitats al centre de Solsona
SOLSONÈS
La Policia Local de Solsona recupera la seva festa amb el reconeixement a actuacions destacades
COVISA Manresa-Palma Futsal i Les Cots-Balconada, en directe a a Esport Central
L'escultura Metralla de nit
8 de cada 10 espanyols planifica la seva jubilació calculant menys anys de vida
Ismael L'aziri , 7è , travesant el Pirineu i Catalunya amb la Trail Cat The Race
La Fira Mediterrània amb ambient al carrer i la mirada al cel
Un dissabte participat a la Fira Mediterrània de Manresa
L'Ajuntament de Manresa i UManresa consoliden la jornada d'educació 0-3 com a espai de referència
Castellbell i el Vilar obté una puntuació destacada en l’índex de transparència


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]