Dimecres 27 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’atenció primària de l’ICS Catalunya Central amplia la cartera de serveis d’odontologia
L’acord amb la FUB – UManresa permet reforçar el servei públic d’endodòncies al Bages, al Berguedà, al Moianès i Calaf.
L’atenció primària de l’ICS Catalunya Central amplia la cartera de serveis d’odontologia.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/ Sergi Vázquez  
27/05/2026 14:29
El Museu de l'Aigua i el Tèxtil avança en accessibilitat amb noves actuacions de millora
L'Ajuntament obre les inscripcions per a l'edició 2027 del distintiu QS de Qualitat Sanitària
Obertes les reserves d’espai accessible per als ballets de Corpus de Solsona
L’Espai de la Gent Gran acollirà el teatre fòrum Àvies del segle XXI
L’Institut Català de la Salut (ICS) a la Catalunya Central amplia des d’aquest mes de maig la cartera de serveis odontològics públics amb un nou dispositiu d’endodòncies al Bages i al Berguedà, gràcies a la col·laboració amb la Clínica Odontològica Universitària de la UManresa - Fundació Universitària del Bages (FUB). Aquest reforç assistencial permet incrementar l’oferta d’endodòncies del sistema públic i apropar aquesta prestació a la ciutadania, facilitant una atenció més accessible i de proximitat des dels centres del territori. Pel que fa als pacients del Bages, el Berguedà, el Moianès i Calaf, el servei es prestarà a través de la Clínica Odontològica Universitària de la FUB.

A Osona i al Lluçanès també s’amplia la cartera de serveis d’odontologia i les endodòncies es duran a terme a la Clínica Odontològica Universitària vinculada al Consorci Hospitalari de Vic (CHV). La derivació dels pacients es continuarà fent des dels equips d’atenció primària de l’ICS. Les endodòncies són tractaments odontològics que permeten tractar infeccions o lesions a l’interior de la dent, evitant-ne l’extracció i preservant la peça dental. La posada en marxa d’aquest model dona resposta a la demanda d’augmentar la prestació pública d’endodòncies al territori, ja que es tracta d’un servei especialitzat que contribueix a millorar la salut bucodental i la qualitat de vida dels pacients.

Formació pràctica dels estudiants d’Odontologia

A més de l’impacte assistencial, aquest acord també aporta valor docent i formatiu, ja que permet als estudiants del Grau en Odontologia participar en un entorn assistencial vinculat al sistema públic de salut i conèixer de prop la realitat de l’atenció odontològica comunitària. La iniciativa reforça la col·laboració entre l’ICS i les institucions sanitàries i acadèmiques de la Catalunya Central, amb l’objectiu compartit de continuar millorant l’accés, la qualitat i la resolució de l’atenció odontològica pública al territori.

Una cartera de serveis odontològics en creixement

Els equips d’odontologia de l’atenció primària ofereixen actualment serveis de prevenció i promoció de la salut bucodental, tractaments conservadors de la dentició definitiva en infants i activitat quirúrgica bàsica, com exodòncies i petita cirurgia oral. Aquestes actuacions se centren especialment en col·lectius com gestants, infants amb alt risc de càries, persones amb diabetis o adults amb risc de desenvolupar càncer oral. La Llei 12/2020, del 13 d’octubre, d’atenció pública de la salut bucodental, preveu l’ampliació progressiva de les prestacions i dels grups diana atesos des del sistema públic. Aquest desplegament incorpora també nous perfils professionals als equips d’atenció primària, com els higienistes dentals, amb l’objectiu de reforçar les activitats preventives i de promoció de la salut bucodental.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ICS   CATALUNYA CENTRAL   SALUT  
També et pot interessar:
SÚRIA
Mireia Grossmann participa en la 5a Escola de Salut
SANITAT
L'Equip d'Atenció Primària Plaça Catalunya, al CAP Bages, estrena nous punts d'atenció a la ciutadania
MANRESA
Manresa commemora el Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones

CATALUNYA CENTRAL
El Pla estratègic de l'ICS, eix central de la Jornada Anual de la institució a la Catalunya Central
SANITAT
L’ICS i Althaia impulsen una formació pràctica sobre l’aparell locomotor
SANITAT
La Unitat Docent de l'ICS Catalunya Central culmina una nova promoció
Un camp de blat a Santpedor
Althaia s’implica en el projecte Reuma3000 per visibilitzar les malalties reumàtiques
Enguany els espectacles de Festa Major de Manresa es representaran al teatre Conservatori
Manresa desvela els títols de les pel·lícules de la nova edició de Cinema a la fresca en català
El Museu de l'Aigua i el Tèxtil avança en accessibilitat amb noves actuacions de millora
L'Ajuntament obre les inscripcions per a l'edició 2027 del distintiu QS de Qualitat Sanitària
Obertes les reserves d’espai accessible per als ballets de Corpus de Solsona
L’Espai de la Gent Gran acollirà el teatre fòrum Àvies del segle XXI


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]