El Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de la Catalunya Central celebrarà aquest divendres, 29 de maig, la seva tradicional Festa de Germanor i Homenatge a les persones col·legiades. L’acte tindrà lloc a partir de les 19 hores a Les Comes de Súria i reunirà prop de 300 persones vinculades al Col·legi, entre col·legiats, col·legiades i les seves famílies, així com representants institucionals i d’altres col·legis professionals, tant del territori com d’àmbit català.
La trobada és la cita anual més destacada de l’entitat i vol ser un espai de reconeixement, convivència i celebració del col·lectiu professional de l’enginyeria tècnica industrial de la Catalunya Central. L’acte estarà conduït per l’animador i xouman Pep Callau, que dinamitzarà una vetllada que començarà amb un acte institucional, amb lliurament de premis i reconeixements, i un sopar i festa posterior amb música i ball. Durant la festa es retrà homenatge als col·legiats i col·legiades que aquest any arriben als 25 anys de col·legiació, així com als professionals que acumulen 50 anys d’exercici de la professió, en reconeixement a la seva trajectòria i compromís amb l’enginyeria.
En el marc de la celebració també es lliurarà el Premi Promoció del Territori, un guardó amb el qual el Col·legi reconeix empreses, entitats o persones que han destacat per la seva aportació al desenvolupament i la projecció del territori. En l’edició de l’any passat, el premi va recaure en el grup empresarial Calaf Grup.
Com a novetat destacada d’enguany, el Col·legi entregarà la primera edició del Premi de l’Enginyeria, un nou reconeixement destinat a distingir professionals col·legiats o empreses vinculades al col·lectiu que hagin destacat per la seva trajectòria, per impulsar la professió i el talent o per contribuir al prestigi de l’enginyeria. Amb aquest nou guardó, el Col·legi vol posar en valor el talent i la tasca de persones del mateix col·lectiu professional i del territori.
El Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de la Catalunya Central treballa activament per defensar els interessos del col·lectiu, oferint serveis d’assessorament, formació i acompanyament als professionals. Actualment, representa més de 1.200 persones col·legiades i manté una estreta col·laboració amb institucions acadèmiques, administracions, entitats i agents del territori amb l’objectiu de reforçar el paper de l’enginyeria davant dels grans reptes actuals, com la digitalització, la reindustrialització o el canvi climàtic.