Dijous 28 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

AMPANS treballa per la posada en marxa de La Parada
AMPANS treballa per culminar la posada en marxa de La Parada, el nou equipament social i comunitari situat al barri de la Carretera de Santpedor, de Manresa, concebut per donar resposta a la necessitat urgent de places residencials i acompanyament a persones amb discapacitat intel·lectual, especialment en situació d’envelliment.
AMPANS treballa per la posada en marxa de La Parada. Foto: AMPANS

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
28/05/2026 14:22
L’InfoSéquia es transforma en el Centre d’Interpretació de la Séquia
Estudiants s’entrenen per a la selectivitat participant en un simulacre de les proves a UManresa
L'Escola de Formació d'Adults obre el termini per fer les inscripcions
MoMa Espai Cultural presenta una nova programaciód e 10 tallers culturals d'adults per l'estiu
L’entitat està treballant per cobrir la cinquantena de llocs de treball de nova creació, de l’àmbit de l’atenció directa, que requerirà l’obertura del servei residencial. El perfil professional és auxiliar tècnic educatiu, i la convocatòria s’adreça a titulats en l’àmbit sociosanitari o amb certificat de professionalitat, auxiliars d’infermeria, així com estudiants de l’àmbit social interessats a iniciar o desenvolupar la seva trajectòria professional combinant formació i experiència laboral. “Volem ser un bon lloc per treballar i apostem per oferir condicions laborals avantatjoses dins el sector, en un entorn que afavoreix el desenvolupament professional i personal dels equips, amb accés a formació contínua i oportunitats de creixement” apunta AMPANS. L’entitat impulsa també mesures orientades a la conciliació i el benestar, en el marc del programa intern Som Comunitat, orientat a promoure el sentiment de pertinença dels professionals, i que promou una cultura basada en el treball en equip, el compromís i el sentit de propòsit compartit. A més, els nous serveis es desenvolupen en infraestructures modernes i espais dissenyats per ser agradables i funcionals, que contribueixen a millorar tant la qualitat de l’atenció com les condicions de treball dels professionals.

Un equipament que integra habitatge, formació i oportunitats laborals

La Parada combina llars unipersonals, equipades per viure-hi de manera autònoma, i llars-residència amb habitacions individuals i espais de vida compartits, pensades per viure-hi amb els suports necessaris en cada moment. En total acollirà 60 persones. L’equipament incorpora també un centre de formació orientat a la capacitació i millora de l’ocupabilitat, i un projecte de restauració, Divers restaurant, que ja està en marxa des del 30 de gener, i que dona ocupació a 15 persones.

Un programa d’obertura progressiva i vinculació amb la comunitat

Amb l’objectiu de donar a conèixer el projecte i fer-lo accessible de manera progressiva als diferents públics, AMPANS ha dissenyat un programa d’activitats prèvies a la inauguració, prevista per aquest estiu, que inclou diverses jornades de portes obertes i experiències immersives. Aquestes activitats començaran amb sessions adreçades als professionals de l’entitat i a les seves famílies, que podran conèixer de primera mà l’equipament (el 22 de gener ja es van fer unes primeres portes obertes destinades exclusivament als equips d’AMPANS) i viure l’experiència de l’Aula, un dels elements que dona identitat al projecte, pensat per fomentar com es practica la inclusió. Posteriorment, La Parada s’obrirà al conjunt de la comunitat -veïnat, entitats, famílies, voluntariat i ciutadania- en una jornada de portes obertes amb caràcter participatiu i obert, que vol afavorir la vinculació amb el territori i reforçar la dimensió comunitària de l’equipament.

Inauguració a l’estiu

El programa culminarà amb l’acte institucional d’inauguració que preveu fer aquest estiu. L’acte combinarà la dimensió institucional amb el protagonisme de les persones usuàries i professionals, i servirà també per reconèixer el suport dels diferents col·laboradors que han fet possible el projecte. Aquest conjunt d’accions respon a la voluntat d’AMPANS de fer de La Parada un espai obert, viu i compartit, que es construeix amb la implicació de la comunitat i posa les persones al centre des del primer moment.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LA PARADA   AMPANS 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
AMPANS fa públic el veredicte de l’11a edició del Premi d’Investigació
ACTUALITAT
Joves usuaris de ‘El Carrilet’ de Balsareny ajuden a pintar un mural
ACTUALITAT
La quarta edició dels Premis Drac reuneix 104 obres d’infants

ART
‘L’Art de Viure’ d’AMPANS exposa les obres del ‘Premi de pintura Paco Aguilera’
ART
L’Art de Viure d’AMPANS exposa les obres del primer ‘Premi de pintura Paco Aguilera’
ACTUALITAT
Persones usuàries d'AMPANS han visitat residències de gent gran per entregar, en mà, les roses
Vistes de Montserrat des del Parc de l'Agulla
El teatre Kursaal es vesteix de gala per la Festa del Cinema
L'Ajuntament organitza visites guiades a l'edifici de la futura Biblioteca
Estudiants s’entrenen per a la selectivitat participant en un simulacre de les proves a UManresa
Les piscines municipals de Sant Fruitós de Bages obren temporada el 19 de juny
L'Escola de Formació d'Adults obre el termini per fer les inscripcions
AMPANS treballa per la posada en marxa de La Parada
MoMa Espai Cultural presenta una nova programaciód e 10 tallers culturals d'adults per l'estiu


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]