Dimecres 22 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els vehicles autònoms: realitat o futur llunyà?
Fa uns anys, parlar de cotxes que es conduïssin sols semblava ciència-ficció.
Els vehicles autònoms: realitat o futur llunyà?

Eva Remolina / AMIC  
07/06/2026 10:31
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
Avui, en canvi, cada vegada és més habitual sentir parlar de vehicles autònoms, sensors, intel·ligència artificial i sistemes que poden aparcar o frenar sense ajuda del conductor. Tot i això, encara hi ha molta gent que es pregunta si aquesta tecnologia és realment una realitat o si encara falta molt temps perquè sigui habitual als carrers. La veritat és que els vehicles autònoms ja existeixen. Algunes marques fa temps que incorporen sistemes avançats d’assistència a la conducció, com mantenir el cotxe dins del carril, controlar la velocitat automàticament o detectar obstacles. En alguns casos, fins i tot el vehicle pot circular sol durant uns segons o minuts en determinades situacions.

Però això no significa que els cotxes siguin completament autònoms. Actualment, la majoria encara necessiten la supervisió constant del conductor. És a dir, el conductor continua sent responsable i ha d’estar preparat per intervenir en qualsevol moment. Un dels grans reptes és la seguretat. Les carreteres són entorns molt imprevisibles: vianants, bicicletes, obres, pluja, animals o conductors que no respecten les normes. Programar un vehicle perquè reaccioni correctament davant de totes aquestes situacions és molt més complicat del que sembla. També hi ha dubtes legals i ètics. Per exemple, qui seria responsable en cas d’accident? El conductor, el fabricant o el programari del vehicle? Aquestes qüestions encara generen molt debat.

Tot i això, moltes empreses continuen invertint milions en aquesta tecnologia perquè podria aportar avantatges importants:
Reduir accidents causats per errors humans
Millorar la circulació i evitar embussos
Facilitar la mobilitat a persones grans o amb discapacitat
Disminuir el consum de combustible

En algunes ciutats del món ja s’estan fent proves amb taxis autònoms i vehicles sense conductor, però encara en zones molt controlades. És probable que el futur sigui una combinació entre conducció humana i sistemes automàtics cada vegada més avançats. Potser no veurem carrers plens de cotxes completament autònoms d’un dia per l’altre, però sí una evolució progressiva cap a vehicles més intel·ligents i segurs.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: VEHICLES AUTÒNOMS 
També et pot interessar:

El CN Metropole, a Las Palmas de Gran Canaria, ha estat seu del Campionat d'Espanya d'Estiu
Ambient al pati de la Casa Lluvià
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
El Tasta la Plaça consolida el seu èxit reunint prop d'un miler de persones
La Fundació “la Caixa” col·labora amb el CFP per impulsar el projecte «Metall Jove»


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]