Dissabte 06 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Entitats de Manresa denuncien els accidents constants a la C-55
La Plataforma no + morts a la C-55, l’Associació Xarxa 7 i la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa, farts de denunciar l’alta sinistralitat de la C-55, en el seu tram Súria – Manresa.
Entitats de Manresa denuncien els accidents constants a la C-55.

ACTUALITAT / Redacció  
02/06/2026 10:00
La Fira Viba omple el patí del Casino de Manresa
Totes les finals amb equips de casa, en directe aquest cap de setmana a Esport Central
Un sistema bagenc ha evitat que 5.000 tones de residus arribin a rius i mars
Sant Fruitós de Bages celebra el torneig de futbol "Juguem amb Orgull"
I de veure que les autoritats del Departament de Territori i el govern de Catalunya, es fan l’orni, i renuncien a ocupar-se de resoldre les greus deficiències que patim, els ciutadans de la Catalunya Central, pel que fa a les comunicacions de les nostres comarques, amb l’àrea metropolitana sud, ports de BCN i Tarragona, aeroport, Zona Franca, Hospital Universitari de Bellvitge, Baix Llobregat, etc En definitiva que la C-55, deixi de ser una ratera, què engavanya el trànsit rodat, la salut dels ciutadans i el progrés econòmic.

Les causes principals de l’alta accidentalitat són el pobre disseny de la via. La infima capacitat del tronc de la via, d’absorbir trànsit. Si comparem la densitat de trànsit (IMD) a la C-55, que supera amb escreix els 30.000 vehicles diaris, amb les directives de la Unió Europea que recomanen el desdoblament urgent en el cas de superar densitats de 15.000/20.000 vehicles diaris, a la C-55 tram Súria-Abrera se superen abundosament en tot el recorregut.

Quatre dades més:
De 1995 a 2022 s’han comptabilitzats 203 víctimes mortals.
De 1995 a 2022 hi ha hagut 2779 accidents amb víctimes.
De 1995 a 2022 hi ha hagut 817 ferits molt greus.
De 1995 a 2022 hi ha hagut 5.493 ferits lleus.
Entre el 1999 i el 2023 la Generalitat de Catalunya ha pagat en concepte de bonificacions a la concessionària Autema més de 500 milions d’euros, de l’erari públic, en definitiva pagats per tots els ciutadans.

Us esperem a tots i totes divendres 5 de juny a les 17:45, davant el Col·legi de la Salle, carrer de la Pau de Manresa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: C-55 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Les institucions de la Plataforma C-55 valoren l’anunci del Govern
ACTUALITAT
Desdoblament de la C-55: comencem el camí per esmenar un dèficit històric al Bages
ACTUALITAT
La Plataforma pel Desdoblament de la C-55 celebra l’anunci del president Illa

POLÍTICA
ERC Bages celebra que el Govern esculli pel desdoblament de la C-55, aprofitant el traçat existent
POLÍTICA
Junts Bages celebra l’anunci del desdoblament de la C-55
POLÍTICA
Junts Bages referma el seu compromís amb el desdoblament de la C-55
Fotografia nocturna del carrer Guimerà
El manual Moulage para simulación clínica ja es pot adquirir en format imprès a Amazon
La Fira Viba omple el patí del Casino de Manresa
Manresa consolida el desplegament de la nova ordenança de patinets
La Plana de l'Om acollirà una exposició sobre els 30 anys de cooperació internacional
Un sistema bagenc ha evitat que 5.000 tones de residus arribin a rius i mars
Totes les finals amb equips de casa, en directe aquest cap de setmana a Esport Central
La revolució de les bateries: fonament de l'electrificació


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]