Dimarts 02 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Un simulacre amb una seixantena de víctimes posa a prova l'alumnat del Màster en Emergències
El Palau Firal de Manresa ha acollit un any més aquest exercici formatiu basat en un escenari realista d'incident de múltiples afectats.
Un simulacre amb una seixantena de víctimes posa a prova l'alumnat del Màster en Emergències Extrahospitalàries.

UMANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
02/06/2026 12:31
La Universitat Catalana d'Estiu a Manresa serà gratuïta per primera vegada
Òmnium Cultural i l'Ajuntament de Manresa s'emplacen a tancar files a favor del català
El BAXI Manresa obre el mercat de fitxatges amb el base Lucas Beaufort
Calaf inaugura la nova Residència i Plataforma de Serveis per a la Gent Gran
L'Escola de Postgrau en Salut d'UManresa ha dut a terme  una nova edició del simulacre d'emergències que organitza anualment per avaluar l'estudiantat del Màster en  Emergències Extrahospitalàries i del curs d'Incidents de Múltiples Afectats i Catàstrofes. L'exercici ha recreat un accident entre un vehicle i un autocar amb una seixantena de víctimes, una situació d'alta complexitat que ha obligat els participants a actuar en un context de màxima pressió i desbordament operatiu.

En el simulacre hi han participat 27 estudiants del màster i una vintena del curs d'especialització, que han hagut de resoldre l'atenció sanitària en un escenari amb una seixantena de víctimes, interpretades per persones voluntàries. L'activitat s'ha desenvolupat al Palau Firal de Manresa, que s'ha convertit, un any més, en un espai de simulació d'alta complexitat.

L'objectiu de l'exercici és oferir a l'alumnat una experiència immersiva que els permeti posar en pràctica els coneixements adquirits i, alhora, afrontar situacions de desordre i incertesa pròpies de les emergències de grans dimensions. En aquest context, l'error esdevé també una eina d'aprenentatge, ja que un cop finalitzat el simulacre es fa un debriefing amb l'equip docent per analitzar l'actuació i identificar oportunitats de millora.

El simulacre ha comptat amb la col·laboració de diversos agents i entitats del territori, entre els quals destaquen l'Ajuntament de Manresa, Protecció Civil del Bages, ADF Bages-Moianès, Creu Roja, el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), Sagalés, ISS, Desguaces del Bages, Establiment Cadí, RJ Serveis i el Palau Firal de Manresa. També hi ha participat la maquilladora Esther Castellana, responsable de la caracterització de les víctimes per incrementar el realisme de l'exercici.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMANRESA   SIMULACRE 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
L’alumnat de diferents promocions del programa Universi+ comparteix una tarda
ACTUALITAT
Estudiants s’entrenen per a la selectivitat participant en un simulacre de les proves a UManresa
ACTUALITAT
UManresa implanta per primer cop les ACOE a Fisioteràpia per avaluar competències professionals

ACTUALITAT
L'Escola d'Estiu d'UManresa aposta per una formació docent pràctica
ACTUALITAT
Estudiants de Barcelona i Roquetes guanyen la vint-i-cinquena edició dels Premis UManresa
ACTUALITAT
Un equip de Joviat s'imposa a la cinquena edició del concurs de simulació de negocis
Plantes seques per la calor
Súria participa en la Setmana dels Geoparcs Europeus
La Companyia Mimus presenta els espectacles Entre clavegueres i Poti Poti al Casino de Calaf
El Kursaal acollirà aquest dimecres la gala de presentació de la programació d’agost a desembre
El Cat Central Sub14 tanca una temporada brillant proclamant-se campió de la Copa Catalana d'Or B
El BAXI Manresa obre el mercat de fitxatges amb el base Lucas Beaufort
La Universitat Catalana d'Estiu a Manresa serà gratuïta per primera vegada
Òmnium Cultural i l'Ajuntament de Manresa s'emplacen a tancar files a favor del català


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]