Diumenge 26 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Consell Comarcal instal·la 12 sistemes de plaques fotovoltaiques als equips d’abastament d’aigua
D’acord amb la delegació conferida pels ajuntaments beneficiaris, el Consell Comarcal del Bages gestiona els sistemes d’abastament d’aigua potable en alta Bages-Llobregat i Bages-Cardener.
El Consell Comarcal instal·la 12 sistemes de plaques fotovoltaiques als equips d’abastament d’aigua de la comarca.

BAGES / Redacció/ Sergi Vázquez  
10/06/2026 15:28
Es clou el XXIIè Mundialet Intercultural de Futbol de Manresa amb una gran tarda de futbol
Oriol Marsinyach, màxim anotador del Campionat del Mon de Rugbi Sub-20
Es manté l'Alerta per la previsió de pluges intenses avui
Es manté activat el Pla INFOCAT per l'alt risc d'incendi
 Amb l’objectiu de reduir despeses energètiques d’aquests equipaments, el Consell ha instal·lat 12 sistemes de plaques solars fotovoltaiques per autoconsum a les instal·lacions que disposen de superfícies hàbils i que suposaran un estalvi anual de 45.000€. La vida útil aproximada d’aquests sistemes és de 25 anys i, per tant, això suposarà més d’un milió d’euros d’estalvi.

Les actuacions s’emmarquen dins l’estratègia del Consell Comarcal per avançar cap a una gestió més sostenible del cicle de l’aigua i formen part del Pla d’Acció pel Clima i l’Energia Sostenible del Bages 2022-2030. Els 12 projectes d’instal·lacions fotovoltaiques es van redactar el 2024 i aprovar entre juliol i octubre de 2025. Des del mes de gener ja s’estan executant les obres de cinc instal·lacions del sistema Bages-Llobregat, mentre que properament s’iniciaran les de set instal·lacions més del sistema Bages-Cardener.

El Conseller Comarcal d’Aigua, Protecció Civil, Atenció Ciutadana, Consum i Habitatge, Salvador Busquets, ha destacat que “la implantació d’energia solar fotovoltaica als sistemes d’abastament d’aigua és una aposta clara per fer compatibles la sostenibilitat ambiental i l’eficiència en la gestió dels serveis públics”. En aquest sentit, ha remarcat que aquestes actuacions “permetran reduir emissions, avançar en la transició energètica i disminuir els costos energètics associats al cicle de l’aigua, que anualment suposaran un estalvi de 45.000€ i al llarg de tota la seva vida útil, més d’un milió d’euros”.

En total, el projecte preveu la instal·lació de 483 mòduls fotovoltaics, amb una potència global de 233,46 kW. La producció elèctrica anual estimada és de 319.948 kWh, fet que permetrà evitar aproximadament 58.000 kg d’emissions de CO₂ cada any. Aquesta energia equivaldrà al consum aproximat d’entre 75 i 105 llars.

El projecte contempla la construcció de 9 instal·lacions d’autoconsum individual i 3 d’autoconsum col·lectiu, que actualment, segons el marc normatiu favorable al desenvolupament de l’energia solar fotovoltaica, representen una de les mesures amb més impacte en la reducció de les emissions de gasos d’efecte hivernacle. Per fer possible aquesta actuació, el Consell Comarcal compta amb el suport econòmic de la Diputació de Barcelona, a través del programa Renovables 2030.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
Nova plataforma per trobar sòl, naus i oportunitats industrials
BAGES
El Consell Comarcal exigeix la recuperació dels trens de Manresa i Barcelona
BAGES
El Consell Comarcal demana que la Llei d’Alta Muntanya no deixi fora els pobles de muntanya del Bages

BAGES
El Consell Comarcal impulsa un projecte d'energia a Fonollosa per reduir la factura de la llum
BAGES
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
BAGES
Cicle de Teatre Fòrum sobre edatisme
Oriol Marsinyach, màxim anotador del Campionat del Mon de Rugbi Sub-20
Es manté activat el Pla INFOCAT per l'alt risc d'incendi
Es clou el XXIIè Mundialet Intercultural de Futbol de Manresa amb una gran tarda de futbol
Treballs de canalització elèctrica a l'avinguda Pirelli i al carrer Monistrolet
Agricultura destina prop de 40 milions d'euros a la modernització dels regadius comunitaris
Es manté l'Alerta per la previsió de pluges intenses avui
Inauguració de l'exposició fotogràfica “Japó, modernitat i tradició” de Jordi Sala Masip al Tercer Segona
Aquest dissabte es juguen les finals del Mundialet


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]