Divendres 30 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Consell Comarcal instal·la 12 sistemes de plaques fotovoltaiques als equips d’abastament d’aigua
D’acord amb la delegació conferida pels ajuntaments beneficiaris, el Consell Comarcal del Bages gestiona els sistemes d’abastament d’aigua potable en alta Bages-Llobregat i Bages-Cardener.
El Consell Comarcal instal·la 12 sistemes de plaques fotovoltaiques als equips d’abastament d’aigua de la comarca.

BAGES / Redacció/ Sergi Vázquez  
10/06/2026 15:28
El Parlament aprova garantir el servei de cateterisme 24 hores a Manresa a iniciativa dels Comuns
Manresa defensa naturalitzar els patis escolars per millorar la qualitat de l'aire i la salut mental
El Bus a Cegues recorre deu comarques en la seva onzena edició
L'Observatori de Castelltallat proposa un viatge més enllà de la Via Làctia
 Amb l’objectiu de reduir despeses energètiques d’aquests equipaments, el Consell ha instal·lat 12 sistemes de plaques solars fotovoltaiques per autoconsum a les instal·lacions que disposen de superfícies hàbils i que suposaran un estalvi anual de 45.000€. La vida útil aproximada d’aquests sistemes és de 25 anys i, per tant, això suposarà més d’un milió d’euros d’estalvi.

Les actuacions s’emmarquen dins l’estratègia del Consell Comarcal per avançar cap a una gestió més sostenible del cicle de l’aigua i formen part del Pla d’Acció pel Clima i l’Energia Sostenible del Bages 2022-2030. Els 12 projectes d’instal·lacions fotovoltaiques es van redactar el 2024 i aprovar entre juliol i octubre de 2025. Des del mes de gener ja s’estan executant les obres de cinc instal·lacions del sistema Bages-Llobregat, mentre que properament s’iniciaran les de set instal·lacions més del sistema Bages-Cardener.

El Conseller Comarcal d’Aigua, Protecció Civil, Atenció Ciutadana, Consum i Habitatge, Salvador Busquets, ha destacat que “la implantació d’energia solar fotovoltaica als sistemes d’abastament d’aigua és una aposta clara per fer compatibles la sostenibilitat ambiental i l’eficiència en la gestió dels serveis públics”. En aquest sentit, ha remarcat que aquestes actuacions “permetran reduir emissions, avançar en la transició energètica i disminuir els costos energètics associats al cicle de l’aigua, que anualment suposaran un estalvi de 45.000€ i al llarg de tota la seva vida útil, més d’un milió d’euros”.

En total, el projecte preveu la instal·lació de 483 mòduls fotovoltaics, amb una potència global de 233,46 kW. La producció elèctrica anual estimada és de 319.948 kWh, fet que permetrà evitar aproximadament 58.000 kg d’emissions de CO₂ cada any. Aquesta energia equivaldrà al consum aproximat d’entre 75 i 105 llars.

El projecte contempla la construcció de 9 instal·lacions d’autoconsum individual i 3 d’autoconsum col·lectiu, que actualment, segons el marc normatiu favorable al desenvolupament de l’energia solar fotovoltaica, representen una de les mesures amb més impacte en la reducció de les emissions de gasos d’efecte hivernacle. Per fer possible aquesta actuació, el Consell Comarcal compta amb el suport econòmic de la Diputació de Barcelona, a través del programa Renovables 2030.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
Manifest dels municipis del Bages per la seguretat i convivència
BAGES
El Consell Comarcal del Bages reivindica el dret de les persones grans
BAGES
El Consell Comarcal obren una nova convocatòria dels ajuts InnoBages

BAGES
El Consell Comarcal reclama els trens semidirectes i al·lega contra el PLATER
BAGES
Nova plataforma per trobar sòl, naus i oportunitats industrials
BAGES
El Consell Comarcal exigeix la recuperació dels trens de Manresa i Barcelona
Dos busos urbans al carrer del Bruc
El Parlament aprova garantir el servei de cateterisme 24 hores a Manresa a iniciativa dels Comuns
Taller per a famílies amb adolescents a Súria
Manresa defensa naturalitzar els patis escolars per millorar la qualitat de l'aire i la salut mental
El Bus a Cegues recorre deu comarques en la seva onzena edició
L'Observatori de Castelltallat proposa un viatge més enllà de la Via Làctia
La Penedès Film Orchestra estrena aquest diumenge al Kursaal ‘Una aventura de pel·lícula’
L’alumnat de Manresa Teatre Musical porta al Conservatori ‘Oz, la història no explicada’


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]