Dimarts 16 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Endesa inverteix més de 250.000 euros per reforçar la xarxa elèctrica de Sant Vicenç
Les obres inclouen dues noves anelles elèctriques i la substitució de cablejat subterrani, cosa que permetrà reforçar la qualitat, la continuïtat i la seguretat del servei.
Endesa inverteix més de 250.000 euros per reforçar la xarxa elèctrica de Sant Vicenç.

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
16/06/2026 09:58
El Museu del Barroc de Catalunya estrena 'Vespres al Museu'
S'obre el termini de presentació de candidatures a la 55a Nit de l'Esportista de Manresa
L’Ajuntament de Bagà i Veolia impulsen la gestió sostenible de l’aigua
Acte de cloenda dels 70 anys de Cineclub Manresa
 Endesa ha portat a terme diverses actuacions de renovació i millora de la xarxa elèctrica subterrània de mitjana tensió a Sant Vicenç de Castellet, amb una inversió superior als 250.000 euros. Les obres tenen com a objectiu reforçar la qualitat, la continuïtat i la seguretat del subministrament al municipi bagenc.

Recentment, Endesa –a través de la seva filial de xarxes e-distribución– ha finalitzat uns treballs per enllaçar dues línies de mitjana tensió i crear el que tècnicament es coneix com una anella elèctrica. Es tracta de la connexió de dos centres de transformació (un situat al carrer del Pirineu, cantonada amb el de Mossèn Cinto Verdaguer, i l’altre del carrer d’Eduardo Peña) que possibilita que, en cas d’incidència o d’indisposició d’una de les línies principals, es pugui donar servei als clients afectats per vies alternatives, tot recuperant més ràpidament potència i clients. Això repercuteix no només en una reducció del temps de reposició, sinó en el fet que, en casos de treballs programats o manteniment de la xarxa, no serà necessària. L’obra ha inclòs rases per estendre una nova línia que interconnecta les ja existents, principalment en voreres, però també a calçada per creuar els carrers perpendiculars (carrer del Bisbe Perelló, carrer del Mar i el gir per arribar fins a la vorera del carrer d’Eduardo Peña).

A banda d’aquesta anella elèctrica, la Companyia també n’ha executat una altra per enllaçar dues línies de mitjana tensió mitjançant una perforació dirigida horitzontal per sota de les vies dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Aquesta actuació singular, que ja ha finalitzat, ha fet possible estendre 345 metres de nou cablejat sense afectar en cap moment el servei ferroviari.

Per últim, Endesa ha realitzat una tercera actuació que ha consistit en la substitució de trams de cablejat de coure per nous cables d’alumini d’altes prestacions i de major secció, fet que permet augmentar-ne la capacitat de transport de la xarxa i modernitzar-la. Els treballs s’han dut a terme als carrers de Francesca Playà, de Pius XII, de Castellbell i el Vilar i de l’Enginyer Llansó, combinant trams en vorera, calçada i guals. El conjunt d’actuacions beneficia a gairebé 2.000 clients del municipi, que veuran reforçat el seu subministrament elèctric i la capacitat de resposta en cas de que es produeixi una eventual incidència.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ENDESA   SANT VICENÇ   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Torroella de Baix celebra la seva Festa Major
BAGES
Les obres de la plaça Vella d’Artés descobreixen restes arqueològiques de més de dos mil anys
ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet aposta pel control biològic

ST. FRUITÓS
L'Ajuntament amortitzarà prop d'un milió d'euros de deute
ST. FRUITÓS
El CAP Dr. Pere Morán Medina de Sant Fruitós de Bages s'inaugura
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages impulsarà la construcció de nous pisos de lloguer
Les obres del carrer Guimerà avancen a bon ritme
L’enginyeria Solucions estrena una nova nau a Sant Fruitós
El Museu del Barroc de Catalunya estrena 'Vespres al Museu'
S'obre el termini de presentació de candidatures a la 55a Nit de l'Esportista de Manresa
L’Ajuntament de Bagà i Veolia impulsen la gestió sostenible de l’aigua
Acte de cloenda dels 70 anys de Cineclub Manresa
Torroella de Baix celebra la seva Festa Major
Endesa inverteix més de 250.000 euros per reforçar la xarxa elèctrica de Sant Vicenç


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]