Dilluns 02 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Cambra ajuda deu empreses catalanes a obrir mercat a Japó i Corea del Sud
Les empreses participants van mantenir reunions amb potencials clients i distribuïdors dels dos països.
La Cambra ajuda deu empreses catalanes a obrir mercat a Japó i Corea del Sud.

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
18/06/2026 14:34
La Festivitat de Tots Sants omple el cementiri per recordar els difunts
El sorteig de membres de les meses electorals de Manresa se celebrarà dimarts que ve
Aproven modificar la normativa que feia perillar explotacions ramaderes
Tret de sortida al cicle de caminades de marxa nòrdica
Durant les dues primeres setmanes de juny, la Cambra de Comerç de Manresa ha organitzat dues missions comercials a Corea del Sud i al Japó amb la participació de deu empreses catalanes de sectors estratègics com la carn, els vins i caves, la proteïna alternativa, el peix i marisc, els snacks i la tecnologia industrial. Amb aquesta edició, la Cambra ja suma quatre anys consecutius organitzant missions comercials en aquesta zona (quatre missions a Japó i tres a Corea).

Japó i Corea del Sud són dos dels destins més atractius d’Àsia per a les empreses catalanes gràcies als acords de lliure comerç amb la Unió Europea. Ambdues missions s’emmarquen en l’aposta de la Cambra per acompanyar les empreses en l’obertura de nous mercats i en la consolidació de la seva presència internacional.

La missió a Corea del Sud, celebrada de l’1 al 5 de juny, va comptar amb la participació de sis empreses dels sectors carni, vitivinícola i de proteïna alternativa. Durant l’estada es van organitzar més de trenta reunions comercials amb alguns dels principals importadors i distribuïdors del país, entre els quals destaquen Samsung Welstory, la Korea Meat Import Association, acompanyada d’un important grup d’empreses importadores, i la corporació Daesang.

Corea del Sud continua sent una destinació especialment rellevant per al sector carni català, en un context en què la pesta porcina africana ha condicionat l’accés a determinats països. El país es manté com un dels principals importadors asiàtics de carn de porc i ofereix oportunitats tant per als productes carnis tradicionals com per a les noves fonts de proteïna. Paral·lelament, els importadors locals han mostrat un renovat interès pels vins blancs i els escumosos catalans, coincidint amb la reducció dels estocs acumulats durant la postpandèmia i la recuperació de les compres.

Pel que fa al Japó, la missió va reunir sis empreses dels sectors de vins i caves, peix i marisc, proteïna alternativa, galetes i snacks i sistemes hidràulics. Les empreses participants van mantenir prop de quaranta reunions amb grups corporatius de primer nivell com AEON, Costco Japan i Kato Works, entre d’altres, fet que confirma l’interès del país per productes de qualitat, innovadors i amb un elevat valor afegit.

El Japó continua sent un mercat de referència per a l’alimentació gourmet, els productes del mar, les noves tendències alimentàries i les solucions industrials especialitzades. La seva elevada exigència en qualitat i seguretat es tradueix en relacions comercials estables i de llarg recorregut per a les empreses exportadores que aconsegueixen posicionar-s’hi.

Malgrat la debilitat que han experimentat en els darrers anys tant el won sud-coreà com el ien japonès davant l’euro, ambdós països mantenen una elevada capacitat importadora i continuen oferint excel·lents oportunitats de negoci. Es tracta de dues economies avançades, amb consumidors resilients, un alt poder adquisitiu i una demanda sostinguda de productes internacionals de qualitat.

Per a l’organització d’aquestes missions, la Cambra de Comerç de Manresa ha comptat amb el suport de la consultora SK Bridge a Corea del Sud i de la Spanish Chamber of Commerce al Japó. La seva col·laboració ha estat clau per identificar potencials socis comercials i configurar una agenda de reunions d’alt nivell que ha permès a les empreses participants establir contactes de gran valor per als seus projectes d’internacionalització.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CAMBRA DE COMERÇ   MANRESA  
També et pot interessar:
MANRESA
La Festivitat de Tots Sants omple el cementiri per recordar els difunts
BÀSQUET
El Kids&Us encara un nou repte a la díficil pista del Baskonia
LA FOTO DEL DIA
La tradició de celebrar la Castanyada

POLÍTICA
El Parlament aprova garantir el servei de cateterisme 24 hores a Manresa a iniciativa dels Comuns
LA FOTO DEL DIA
Dos busos urbans al carrer del Bruc
FUTBOL
El Covisa Manresa buscarà rep aquest dissabte la visita del CCR de Castelldefels
Com funciona un cotxe autònom? Així “veu” i interpreta el que passa al seu voltant
El carrer Guimerà vist de nit
La 13a Taula per la Seguretat, el Civisme i la Convivència centra el debat en la delinqüència juvenil
Unes 800 persones s'interessen pels programes de la Diputació al Saló de l'Ocupació
La Festivitat de Tots Sants omple el cementiri per recordar els difunts
El sorteig de membres de les meses electorals de Manresa se celebrarà dimarts que ve
Aproven modificar la normativa que feia perillar explotacions ramaderes
Tret de sortida al cicle de caminades de marxa nòrdica


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]