Dimarts 04 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys
L’acte commemoratiu tindrà lloc el proper dilluns 22 de juny, a les 7 de la tarda, a la seu del CFP al Palau Firal.Hi assistirà el conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Miquel Sàmper.
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys.

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
18/06/2026 14:58
Es desactiva l'alerta del Pla INFOCAT per la millora del perill d'incendis
La Unitat d’Addiccions Comportamentals d'Althaia compleix 20 anys
Baixa la sinistralitat a la xarxa viària catalana
El Miracle s'omple d'economia solidària rural
El Centre de Formació Pràctica (CFP) celebrarà el proper dilluns 22 de juny l’acte commemoratiu del seu 25è aniversari. La celebració tindrà lloc a les 19.00 hores a la seva seu del Palau Firal de Manresa i reunirà representants institucionals, empresarials i persones vinculades a la trajectòria del centre.

L’acte comptarà amb la participació del conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Miquel Sàmper, així com de l’alcalde de Manresa, Marc Aloy. També hi assistiran impulsors del projecte, empreses col·laboradores, professorat i alumnat que han format part del CFP al llarg d’aquests 25 anys.

La celebració vol ser un reconeixement a la trajectòria del centre des de la seva creació l’any 2001, quan va néixer gràcies a la iniciativa conjunta de la Patronal Metal·lúrgica, la Cambra de Comerç, l’Ajuntament de Manresa i el teixit empresarial del territori. El projecte va arrencar al Palau Firal amb el suport de 29 empreses fundadores i una inversió inicial de 267.000 euros, formalitzada amb la signatura del conveni de gestió i finançament el 14 de març de 2001.

Durant aquest quart de segle, el CFP ha experimentat una evolució constant, amb diferents ampliacions d’espai fins als 1.650 m² actuals i la incorporació de maquinària d’última generació per garantir una formació alineada amb les necessitats reals de la indústria. Entre els equipaments destaquen centres de mecanització de 5 eixos, eines d’automatització, metrologia i sistemes d’enginyeria inversa.

El centre també ha reforçat les aliances amb empreses proveïdores de tecnologia i ha consolidat una metodologia basada en el treball conjunt amb el teixit productiu del territori. En aquest marc, el CFP ha estat pioner en la implantació de la formació dual, recuperant la figura de l’aprenent com a peça clau del model formatiu.

Amb el pas dels anys, el Centre de Formació Pràctica s’ha consolidat com un centre de referència a Catalunya en l’àmbit de la formació industrial, amb un ampli consens institucional i polític sobre la necessitat de garantir-ne el finançament per assegurar la continuïtat del seu paper en la qualificació de professionals del sector.De cara al futur, el CFP mira cap a una nova etapa vinculada al desenvolupament del projecte de la UPC a la Fàbrica Nova, amb l’objectiu de continuar evolucionant com a espai estratègic de formació i innovació al servei de la indústria.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CFP   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
ALTRES ESPORTS
Tirades socials al Club Tir Precisió Manresa
MANRESA
Tall de trànsit en un tram de la carretera de Santpedor, entre el carrer Valentí Almirall i la plaça de la Creu

MANRESA
Afectacions de trànsit al carrer Barreres, a partir de dilluns
MANRESA
L'Estiu Jove de Manresa tanca una edició d'èxit amb prop de 1.600 participants
MANRESA
Els carrers Sant Joan Baptista de la Salle, Bonsuccés i tres més invertiran el sentit
Augmenta la probabilitat de fortes pluges que poden anar acompanyades de tempesta i pedra
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
Baixa la sinistralitat a la xarxa viària catalana
Els Festivals Alta Segarra tanquen la novena edició amb prop de 600 espectadors
Oberta la convocatòria dels ajuts de menjador per a la llar d'infants i pels escolars
Es desactiva l'alerta del Pla INFOCAT per la millora del perill d'incendis
La Unitat d’Addiccions Comportamentals d'Althaia compleix 20 anys
El Miracle s'omple d'economia solidària rural


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]