Dijous 17 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El CAE prepara una nova edició dels casals i activitats d’estiu
La programació inclou activitats de lleure educatiu pensades per fomentar la convivència, l’autonomia i la participació.
El CAE prepara una nova edició dels casals i activitats d’estiu.

LES PROPOSTES D'OCI / Redacció/ Sergi Vázquez  
17/06/2026 15:22
Manresa presenta la campanya 'No Canviïs Mai' per fomentar l'ús social del català
La Nit de la Recerca explicarà set projectes innovadors desenvolupats a Manresa
S’activa la instal·lació fotovoltaica d’autoconsum
Tradició i participació als actes de la Diada a Castellbell i el Vilar
El CAE ha obert les inscripcions dels casals d’estiu d’aquest 2026, una oferta que inclou una quinzena de propostes de lleure educatiu adreçades a infants i joves en diversos municipis i equipaments del territori. La programació, organitzada per La Xarranca, inclourà activitats per a infants d’i3 a 6è de primària i joves de 13 a 17 anys, amb propostes de lleure educatiu que ofereixen espais de joc, convivència, descoberta i aprenentatge durant les vacances escolars, alhora que faciliten la conciliació familiar. Totes les activitats estan conduïdes per equips de monitoratge titulats.

La volta al món en 30 dies per als més petits Aquest any, la majoria de casals infantils giraran entorn de “La volta al món en 30 dies”, una aventura que permetrà als participants descobrir cultures, tradicions i curiositats d’arreu del planeta a través del joc i la creativitat. Aquesta proposta es farà aquest juliol als casals de La Sèquia, Puigberenguer, Castellbell i el Pla Educatiu d’Entorn de Manresa (Ítaca i Sant Ignasi), i al setembre a Navàs i Sant Salvador de Guardiola. Alhora, CAE també gestionarà altres activitats infantils d’estiu a l’Escola El Boix i la Llar d’Infants de Castellfollit del Boix.

Propostes d’estiu per als adolescents Paral·lelament, el CAE també impulsa activitats per a joves com Òrbita Jove de Manresa, Pack Jove de Vacarisses, Zona 12-15 de Castellbell i el casal juvenil de Navàs, pensades per fomentar la participació, l’autonomia i les experiències compartides. L’oferta de casals i activitats per a adolescents és una línia que cada vegada pren més rellevància, amb propostes específiques que combinen activitats lúdiques, esportives i de descoberta de l’entorn, adaptades als interessos juvenils i orientades a generar espais de relació, creixement personal i convivència. Lleure educatiu per créixer i compartir Les activitats es desenvoluparan durant els mesos de juny, juliol i inicis de setembre, i combinaran lleure, participació i convivència.

Els equips de monitoratge i direcció dels casals estan formats per professionals titulats i amb experiència en l’àmbit del lleure educatiu, garantint entorns segurs, inclusius i enriquidors per a tots els participants. Tot i que alguns dels casals es desenvolupen en col·laboració amb associacions de famílies d’alumnes (AFA) o ajuntaments, les activitats estan obertes a tots els infants i joves de les edats establertes, independentment del centre educatiu o poble on cursin els seus estudis. Una proposta consolidada al territori Els casals i activitats d’estiu formen part dels serveis que el CAE desenvolupa des de fa anys en l’àmbit del lleure educatiu. Cada estiu, centenars d’infants i joves participen en aquestes activitats, que combinen la dimensió educativa, comunitària i lúdica pròpia del model de lleure que promou l’entitat. Les famílies interessades ja poden consultar la informació detallada de les diferents activitats i formalitzar les inscripcions a través del web del CAE.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CAE   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa presenta la campanya 'No Canviïs Mai' per fomentar l'ús social del català
MANRESA
La Nit de la Recerca explicarà set projectes innovadors desenvolupats a Manresa
POLÍTICA
ERC Bages reivindica les 18 noves expedicions a la línia Manresa-UAB

MANRESA
Els centres cívics de Manresa reprenen la programació de tardor amb noves propostes
LA FOTO DEL DIA
S'acaba la temporada de cadires al Passeig
MANRESA
L'Ajuntament s'il·luminarà de taronja amb motiu del Dia Mundial de la Seguretat del Pacient
S'acaba la temporada de cadires al Passeig
Els Mossos d’Esquadra i la Policia Local de Solsona actuen coordinadament davant d’incidents difosos
L'Ajuntament s'il·luminarà de taronja amb motiu del Dia Mundial de la Seguretat del Pacient
L’Escola Monsenyor Gibert estrena els nous lavabos de la planta baixa
Els centres cívics de Manresa reprenen la programació de tardor amb noves propostes
Ràdio Sant Fruitós estrena aquest dimecres «Joc interior»
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
Manresa presenta la campanya 'No Canviïs Mai' per fomentar l'ús social del català


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]