Dimecres 12 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La darrera fase de les obres per transformar el carrer Guimerà arrencarà el dimarts 30 de juny
Afectarà el tram entre el carrer Circumval·lació i el carrer Casanova i també el carrer Sant Joan Baptista la Salle fins al Bonsuccés. Amb l’inici d’aquesta fase 4, el vial ja quedarà totalment tallat al trànsit de vehicles, amb l’objectiu de guanyar espai per a les persones i reforçar l’àrea central de la ciutat com a punt de trobada, de lleure i comercial.
Visita a les obres del carrer Guimerà. Foto: Jordi Preñanosa

GALERIES DE FOTOS / Redacció/Fotos: Jordi Preñanosa  
27/06/2026 16:18
L'Ajuntament de Manresa recomana desplaçar-se a peu als punts alts i miradors de la ciutat el dia de l'eclipsi solar
700 persones fan ús del Servei de Bugaderia i Dutxe de la Fundació Germà Tomàs Canet
Salut adverteix dels riscos de l'observació directa de l'eclipsi
L'Observatori Astronòmic de Castelltallat acull la 2a edició del ViuFest
La fase 4 de les obres del carrer Guimerà arrencarà el pròxim dimarts 30 de juny. És ja la darrera del projecte de transformació del vial, que té l’objectiu de guanyar espai per a les persones i reforçar l’àrea c entral de la ciutat com a punt de trobada, de lleure i comercial. Afectarà el tram del Guimerà entre el carrer Circumval·lació i el carrer Casanova i també el carrer Sant Joan Baptista la Salle des del Guimerà fins al carrer Bonsuccés. Tal com s’ha fet en cada inici de nova fase, l’Ajuntament de Manresa ha fet reunions amb el veïnat i amb els comerciants per tal de detallar-los totes les afectacions i mantenir-los informats de l’evolució de les obres.

Amb l’inici d’aquesta última fase, el carrer ja passarà a ser de prioritat de vianants i ja només hi podran entrar els vehicles autoritzats, com els del veïnat o els d’emergències, entre altres. Durant aquesta fase d’obres, l’itinerari principal per accedir al centre des de la Carretera de Vic serà pel carrer Era del Firmat per enllaçar cap al carrer Circumval·lació. Des de l’Era del Firmat, els vehicles també podran girar a l’esquerra cap a Bonsuccés per sortir un altre cop cap a Carretera de Vic per Puigterrà de Baix i Sant Joan Baptista La Salle.

Pel que fa a la càrrega i descàrrega, en aquesta fase, s’han previst espais al passeig Pere III (tocant a Neus Català), al carrer Circumval·lació, al carrer Bonsuccés i al Guimerà cantonada amb canonge Mulet. Mentre durin les obres, es mantindrà la prohibició d'estacionament (zona blava) al carrer Era Firmat en el tram proper al carrer Circumval·lació, i al carrer Circumval·lació en el tram proper a Era Firmat, per tal de facilitar l'accés dels vehicles d'obra i de serveis.

*Podeu veure el plànol de les afectacions de les obres de la fase 4 en aquest enllaç

Les obres, a bon ritme

En paral·lel a l’inici de la fase 4, les obres continuen avançant a bon ritme, dins el termini global establert. En aquests moments, la fase 1 (entre plaça Neus Català i carrer Carrió) i la fase 2A (entre Carrió i plaça Lluís Companys) ja estan completades. I s’estan executant treballs de mobiliari i acabat de la fase 2B, entre el carrer Sant Joan Baptista La Salle i la Muralla Sant Domènec. És previst que les obres d’aquest tram 2B s’acabin aquest juliol. En aquest tram, ja fa mesos que s’hi pot veure el nou paviment del carrer, s’hi ha plantat la jardineria i en els propers dies es retiraran els llums antics i es completaran els nous.

Pel que fa a la fase 3 (entre el carrer Circumval·lació i la plaça Neus Català i Pallejà, i el tram del Passeig Pere III des d’aquesta plaça fins al carrer Canyelles) que es va iniciar aquest gener encara aquests dies la recta final, amb la idea que s’enllesteixi aquest estiu. Restaran diferents elements de mobiliari, que s’instal·laran a tot el carrer un cop finalitzi la totalitat de les obres.






























 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CARRER GUIMERA   OBRES   GALERIES DE FOTOS 
També et pot interessar:
MANRESA
Afectacions al trànsit i al servei de bus pel reforç del paviment dels carrers Saclosa i Cardenal Lluch
MANRESA
Els carrers Sant Joan Baptista de la Salle, Bonsuccés i tres més invertiran el sentit
TEATRE
Una vuitantena d’actors i actrius assagen El retaule del Flautista

FUTBOL
El CE Manresa passa revisió al CIMETIR abans d'iniciar la competició
MANRESA
Noves actuacions per millorar la mobilitat a l'entorn del carrer Guimerà
MANRESA
Manresa recorda les víctimes de la Guerra amb una escultura
Solsona exposa públicament les bases dels nous ajuts del Pla de barris per a rehabilitar habitatges
El Departament d’Agricultura alerta de la presència de la xinxa de la colza
Trànsit recomana planificar-se per afrontar els desplaçaments previstos per a l'eclipsi
700 persones fan ús del Servei de Bugaderia i Dutxe de la Fundació Germà Tomàs Canet
Les rutes d’arquitectura que conviden a descobrir la Catalunya Central
Salut adverteix dels riscos de l'observació directa de l'eclipsi
L'Observatori Astronòmic de Castelltallat acull la 2a edició del ViuFest
El CAT112 reforçarà demà en un 15% la plantilla habitual per respondre a les trucades de l'eclipsi solar


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]