Dimarts 14 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament de Manresa prova noves tapes als contenidors de paper i cartró per evitar l'incivisme
S’han modificat 20 contenidors amb dos models de tapes per comprovar quin sistema evita millor que s'hi llencin bosses de brossa sense separar. L'objectiu és protegir l'esforç de la ciutadania que recicla correctament, ja que l'abocament indegut fa malbé el paper net i n'impedeix el tractament. El consistori manté la tolerància zero amb l'incivisme i subratlla que el manteniment de l'espai públic és clau en la transformació de la ciutat.
L'Ajuntament de Manresa prova noves tapes als contenidors de paper i cartró per evitar l'incivisme. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
06/07/2026 13:25
La Festa del Tomàquet del Bages celebra 10 anys potenciant el producte de proximitat
L'Ajuntament impulsa accions per prevenir la proliferació del mosquit tigre
El Kids&Us Manresa busca jugadors "A prova"
El COAC convoca la 9a edició del Concurs de Fotografia a Instagram
L'Ajuntament de Manresa està provant noves tapes als contenidors de paper i cartró (els blaus) amb l’objectiu d’evitar que s’hi llencin bosses de brossa sense separar. Es tracta d’una problemàtica que es va detectar fa uns mesos i que afecta principalment al Centre Històric, on s’hi van instal·lar un tipus de contenidors més petits que a la resta de la ciutat (per l’estretor dels carrers), però que en el cas dels blaus tenien una boca d’entrada més gran. Cal recordar que dels 5 tipus de contenidors, els de rebuig, orgànica i envasos (gris, marró i groc) estan sempre tancats i s’han d’obrir amb la targeta, mentre que els de paper i cartró (blau) i vidre (verd) estan sempre oberts.

Per posar fre a aquest incivisme, l’Ajuntament de Manresa ja va canviar fa tres mesos les tapes de deu contenidors per un model més tancat i de mida més petita. Ara, s’han canviat les tapes de deu contenidors més, en aquest cas per un model tipus bústia. Durant les pròximes setmanes, el Servei de Residus i Neteja comprovarà quin dels dos sistemes resulta més eficient per reduir l'índex d'impropis. El que funcioni millor s'estendrà a la resta de contenidors blaus del Centre Històric.

L’Ajuntament de Manresa recorda que aquestes actituds incíviques generen un dany doble: per una banda, perjudiquen el model general i l'esforç col·lectiu i, per l'altra, fan malbé el paper i el cartró de la gent que sí que ho ha dipositat bé, fet que evita que es pugui reciclar. Per aquest motiu, el consistori torna a fer una crida al civisme i reitera la seva tolerància zero amb l’incivisme, a través de la interposició de multes i d’una nova taxa extra per als que no utilitzin la targeta.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: RECOLLIDA DE RESIDUS   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
La Festa del Tomàquet del Bages celebra 10 anys potenciant el producte de proximitat
MANRESA
L'Ajuntament impulsa accions per prevenir la proliferació del mosquit tigre
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa accelera els tràmits per al futur pavelló del Congost

ESPORTS
Tirades socials, aquest cap de setmana, al Club Tir Precisió Manresa
WATERPOLO
Ja hi ha datat d’inici de la propera temporada pel Adbisio Etl Global CN Manresa
MÚSICA
El Festival Camins omple el Palau Firal de Manresa
Última fase de les obres del carrer Guimerà de Manresa
De Gairó, La Mare del Tanu i Nastallat, finalistes del Concurs Sons 2026
Varies jugadores del CN Manresa Fibracat, han participat en la final del campionat d’Espanya Juvenil
La DO Pla de Bages brilla als Premis Vinari amb les seves bombolles
L'Escola de Postgrau d'UManresa tanca el curs 25-26
La Festa del Tomàquet del Bages celebra 10 anys potenciant el producte de proximitat
L'Ajuntament impulsa accions per prevenir la proliferació del mosquit tigre
El Kids&Us Manresa busca jugadors "A prova"


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]