Divendres 14 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Acaba la segona onada de calor però cal preparar-se per la tercera, que pot ser més intensa
El risc d'incendi continua sent molt alt o extrem a la majoria del país, però els incendis han evolucionat favorablement i es rebaixa la fase del pla INFOCAT.
Acaba la segona onada de calor però cal preparar-se per la tercera, que pot ser més intensa.

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
10/07/2026 17:43
L'activitat assistencial creix un 4,5% durant l'eclipsi i la jornada posterior
Xàfecs aquest cap de setmana, millor tenir el paraigua a la vora
La nova Font del Burés ja està en funcionament
La Festa Major de Taradell reunirà més de cinquanta actes
Protecció Civil de la Generalitat ha revaluat la situació dels riscos i emergències que hi ha a Catalunya en una nova reunió celebrada  al CECAT en el marc del Comitè d'Emergències. Pel que fa a l'episodi de calor intensa, el Servei Meteorològic de Catalunya ha determinat que la segona onada de calor ha acabat, amb diversos rècords de temperatura màxima assolits, i que fins el proper diumenge no es preveu un repunt del mercuri. Per aquest motiu Protecció Civil de la Generalitat manté desactivat el pla PROCICAT i farà seguiment de les previsions. De fet és possible d'una tercera onada de calor amb pics màxims a principis de la setmana vinent, que podrien superar els viscuts fins ara.

Durant el període d'alerta per calor intensa, iniciat el 5 de juliol i pel qual s'ha activat el Pla territorial de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT), el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), ha atès 295 persones amb afectacions relacionades amb la calor. D'aquestes, un 59% han requerit l'activació d'una ambulància, traslladant a la persona afectada a un centre sanitari, i un 41% han estat ateses pel servei 061 Salut Respon.

Protecció Civil de la Generalitat fa una crida a no abaixar la guàrdia i preparar-se pel nou repunt de les temperatures previst.

Es vol posar en focus en la seguretat en el bany atès que es preveu molta afluència de persones durant els propers dies:
Respecteu sempre les indicacions dels socorristes.
No us banyeu si us trobeu malament o esteu cansats.
Vigileu sempre els infants i assegureu-vos que portin materials de flotació adequats, adaptats a la seva edat.
Entreu a l'aigua de manera gradual, perquè el cos es temperi.
No us llanceu de cap a l'aigua si no sabeu quina profunditat hi ha o si hi ha roques.
En cas d'emergència, truqueu al 112.

Es poden consultar tots els consells d'autoprotecció al web de Protecció Civil.

Pas del pla INFOCAT a fase d'alerta

Per altra banda també s'ha decidit rebaixar la fase d'activació del pla especial per incendis forestals a Catalunya (INFOCAT), que passa d'emergència a alerta, atès que la situació dels incendis forestals és més favorable que els darrers dies. Els Bombers de la Generalitat mantenen els dispositius d'extinció als incendis que es mantenen estabilitzats a Guimerà, Navarcles i Sentmenat. Ahir al vespre, es van donar per controlats els incendis del Pla de Manlleu, Gavà, Carme i la Bisbal d'Empordà.

Així, es continuen fent tasques de revisió per apagar punts calents i evitar represes. A l'incendi de Guimerà, que ahir va patir una represa que va fer necessari un nou confinament, i que ja es va estabilitzar a la nit, hi ha un dispositiu amb 25 dotacions terrestres. També s'ha enlairat un helicòpter bombarder per a fer rutes de vigilància i 2 avions de vigilància i atac (AVA)amb retardant per acabar de perfilar el flanc dret. D'altra banda, als incendis de Sentmenat hi ha un dispositiu amb 16 terrestres i 1 helicòpter per fer rutes de vigilància i a Pla de Manlleu 6 terrestres i un helicòpter també s'ha enlairat per revisar la zona afectada pel foc. A Navarcles s'hi mantenen 2 dotacions terrestres.

Tot i la lleugera millora de les condicions meteorològiques, la situació encara és complicada pel que respecta a la intensitat i la velocitat dels incendis forestals que poden sortir. És per aquest motiu que tenir consciència de la situació és clau i cal la responsabilitat de tothom per evitar ignicions.

El Cos d'Agents Rurals i Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya fan una crida a extremar les precaucions davant l'elevat perill d'incendi forestal, i manté les restriccions per perill extrem d'incendi al Parc Natural de la Serra de Montsant, Montmell-Marmellar, Sant Llorenç de Munt i de l'Obac, Montsec d'Ares, Montsec de Rúbies, Parc Natural de Montserrat, Ribera Salada, Baronia de Rialb i Massís de les Gavarres.

Pel que fa al perill d'incendi d'aquesta setmana, des del cos d'Agents Rurals es valora que, malgrat hi hagi una baixada lleu de temperatures, avui divendres 10 de juliol és el dia amb un risc més elevat, atesa la situació d'acumulació de calor elevada i de humitats relatives molt baixes durant diversos dies consecutius.

Avui, 10 de juliol, està activat el nivell 4 del Pla Alfa per perill extrem d'incendi forestal en aquests 9 espais naturals i a 194 municipis de 22 comarques Paral·lelament, es manté activat el nivell 3 del Pla Alfa per perill molt alt d'incendi forestal passa a estar activat a 31 comarques, amb un total de 263 municipis.

Es recomana no freqüentar les zones forestals i espais naturals, especialment en les hores de màxima insolació. El Servei Català de Trànsit informa que resten tallades dues carreteres per incendi forestal: l'LV-2101 a Granyena de Segarra, per l'incendi de Guimerà i la T-244 entre el Montmell i Querol, per l'incendi del Pla de Manlleu. No obstant, convé recordar que per l'incendi de la Bisbal d'Empordà només es permet el pas als veïns a la GI-664 entre Cassà de la Selva i Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l'Heura, i a la GIV-6703 entre Quart i Madremanya.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ONADA DE CALOR   ESTIU 2026  
També et pot interessar:
MEDI AMBIENT
Desactivada l'Alerta per calor i Prealerta per la previsió de tempestes de dissabte
MEDI AMBIENT
Crida a la prudència per l'arribada d'un nou episodi de calor intensa a partir d'aquest dimecres
LA FOTO DEL DIA
Buscant un refugi climàtic

ACTUALITAT
Catalunya afronta avui el dia amb el risc d'incendi forestal més elevat de tot l'estiu
LA FOTO DEL DIA
Un refresc per fer passar la calor
ACTUALITAT
Es mantenen les alertes del PROCICAT per calor intensa i de l'INFOCAT
Fotografia de detall del Casino
Obertes les inscripcions al Curs de Restauració de Mobles i Objectes 2026-2027
Seleccionat al PIRE 2026 un projecte d’Olga Borao
La nova Font del Burés ja està en funcionament
Xàfecs aquest cap de setmana, millor tenir el paraigua a la vora
L'activitat assistencial creix un 4,5% durant l'eclipsi i la jornada posterior
La Festa Major de Taradell reunirà més de cinquanta actes
El sistema sanitari català absorbeix amb eficàcia el lleuger repunt de l'activitat assistencial per l'eclipsi


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]