Diumenge 13 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Festa Major de Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de celebració
El concurs d'arrossos, el concert tribut a Estopa i la recuperació del Correaigua han estat alguns dels plats forts del programa.
La Festa Major de Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de celebració.

BAGES / Redacció/ Sergi Vázquez  
18/08/2026 12:14
L'Ajuntament clourà els treballs d'asfaltatge del Pla de Millora de l'Espai Públic 2026
Torna la caminada Bages-Geoparc amb un nou itinerari pel Camí Oliba a Viladordis
Sant Fruitós de Bages celebra una nova edició de la Copa Bages
ERC reclama transparència sobre l’avaria de climatització de la residència
El concert d'havaneres al pati de l'Escola Jaume Balmes a càrrec del grup Veus del Segrià va posar el punt final a cinc dies de Festa Major a Castellbell i el Vilar. L'Ajuntament de Castellbell i el Vilar fa un balanç molt positiu de la festa, que ha omplert els carrers i els diferents espais del poble amb una programació adreçada a tots els públics. Durant cinc dies, centenars de veïns i veïnes, així com visitants, han participat en les activitats culturals, esportives, familiars i musicals programades, consolidant la Festa Major com un dels principals esdeveniments del calendari local.​

Les novetats funcionen

Les novetats incorporades enguany han tingut una molt bona acollida. El primer concurs d'arrossos ha reunit 15 colles i 200 participants en una jornada de convivència al Poliesportiu Municipal, mentre que la festa hawaiana i el concert tribut a Estopa han omplert el pati de l'Escola Jaume Balmes en una de les nits amb més assistència de tota la celebració. També han despertat molt interès la recuperació del Correaigua o les noves propostes familiars, com la jornada amb la festa Holi, la festa de l'escuma i l'espectacle sorpresa, així com l'Improshow i el làser tag. La programació ha mantingut els actes més emblemàtics de la Festa Major, com el pregó, les sardanes, el ball amb l'Orquestra Rosaleda, el ral·li humorístic, el sopar de germanor, i les activitats organitzades per les entitats del municipi, que han tornat a comptar amb una elevada participació.

Un dels moments més significatius d'aquesta edició ha estat també la recuperació de la proclamació del pubillatge, que ha tornat a formar part del programa de la Festa Major com a mostra del compromís del municipi amb la cultura popular catalana. Els nous representants del pubillatge de Castellbell i el Vilar són Júlia Fernández i Roger Pla. L'alcalde de Castellbell i el Vilar, Adrià Valls, destaca que "la resposta de la ciutadania ha estat excel·lent i confirma que la combinació de tradició i noves propostes és el camí per continuar fent créixer la Festa Major. Ha estat una celebració viscuda intensament, amb un gran ambient de convivència i participació".

Agraïment

L'Ajuntament expressa el seu agraïment a totes les entitats, associacions, persones voluntàries, patrocinadors, treballadors municipals, serveis de seguretat, Guàrdia Municipal, Protecció Civil, cossos d'emergències i empreses col·laboradores que han fet possible la Festa Major, així com als veïns i veïnes per la seva implicació i comportament cívic durant tots els dies de celebració.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CASTELLBELL I EL VILAR   BAGES   FESTA MAJOR 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Torna la caminada Bages-Geoparc amb un nou itinerari pel Camí Oliba a Viladordis
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages celebra una nova edició de la Copa Bages
ST. FRUITÓS
El cicle Voilà al Cobert torna a Sant Fruitós de Bages aquest setembre

SÚRIA
El curs escolar s'inicia a Súria amb 1.062 alumnes
SÚRIA
Comencen les obres de la plaça i la vorera de la Biblioteca-Centre Cultural
BAGES
El Consell Comarcal obren una nova convocatòria dels ajuts InnoBages
El Centre d'Esports Manresa segueix amb un bon inici de temporada
Una visita nocturna mostra els atractius del Poble Vell de Súria
Hamer, la pime catalana que ven màquines a mig món i planta cara als gegants alemanys
L'Ajuntament clourà els treballs d'asfaltatge del Pla de Millora de l'Espai Públic 2026
Torna la caminada Bages-Geoparc amb un nou itinerari pel Camí Oliba a Viladordis
Sant Fruitós de Bages celebra una nova edició de la Copa Bages
La calor extrema ens obliga a canviar la manera de viure l’estiu
ERC reclama transparència sobre l’avaria de climatització de la residència


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]