Dimarts 29 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa tenyirà demà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Mundial del Cor
La ciutat se suma a la campanya de la Fundació CorAvant per conscienciar sobre la prevenció de les malalties cardiovasculars i la importància de tenir cura de la salut del cor.
Manresa tenyirà demà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Mundial del Cor.

MANRESA / Redacció/Sergi Vázquez  
28/09/2026 13:51
Càstig cruel per a un CE Manresa infinitament superior davant la UD Logroñés Promesas
El servei d'acompanyament d'infants a les escoles estrena dues noves rutes
Treballs de renovació de diferents trams de la xarxa d’aigua a Castellbell
Aprovats definitivament els ajuts a la rehabilitació d’habitatges del nucli antic
La façana de l’Ajuntament de Manresa s’il·luminarà de vermell demà, dimarts 29 de setembre, de les 19.38 a les 22.30 h, amb motiu del Dia Mundial del Cor. Amb aquesta iniciativa, la ciutat se suma, un any més, a la crida de la Fundació CorAvant per sensibilitzar la ciutadania sobre la importància d’adoptar hàbits saludables per prevenir les malalties cardiovasculars. La il·luminació de l’edifici municipal vol ser també un recordatori que tenir cura del cor és essencial per viure millor i durant més temps, i que bona part dels factors de risc cardiovascular es poden prevenir o controlar mitjançant canvis en els hàbits de vida.

Segons dades de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), les malalties cardiovasculars constitueixen la principal causa de mort al món, amb 20,5 milions de defuncions anuals, que representen aproximadament el 33% del total de morts. A Catalunya, 2 de cada 10 persones menors de 45 anys i més de la meitat de les persones d’entre 45 i 64 anys presenten algun factor de risc cardiovascular. Tot i que hi ha factors que no es poden modificar, com l’edat o els antecedents familiars, hi ha moltes mesures que poden contribuir a protegir la salut cardiovascular. Entre aquestes, deixar de fumar, tenir cura del benestar emocional, practicar exercici físic diàriament, seguir una alimentació cardiosaludable i fer revisions periòdiques de la salut del cor.

Les malalties cardiovasculars són trastorns que afecten el cor i els vasos sanguinis. Poden ser congènites o adquirides i manifestar-se tant durant l’edat pediàtrica com en l’edat adulta. Davant d’un diagnòstic, és fonamental que la persona afectada i el seu entorn familiar coneguin la situació i disposin dels recursos necessaris per afrontar-la, fer els canvis que calgui i adaptar-se a les noves circumstàncies. En aquest àmbit, la Fundació CorAvant fa més de 15 anys que acompanya persones amb cardiopatia i les seves famílies, oferint-los eines i suport per afrontar els reptes del dia a dia i desenvolupar el seu projecte de vida.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DIA MUNDIAL DEL COR 
També et pot interessar:
MANRESA
Dilluns vinent, Manresa se sumarà a la commemoració del Dia Mundial del Cor
SANITAT
Col·loqui a Manresa en el marc del Dia Mundial del Cor

Les butaques velles del Kursaal ja són història
Càstig cruel per a un CE Manresa infinitament superior davant la UD Logroñés Promesas
Més de 600 Land Rover s’han reunit a Les Comes en la 20a edició de la Land Party
La pistola esportiva, protagonista al Club Tir Precisió Manresa
Campionat de Catalunya màster de Trail
El Govern inicia una ronda de trobades al territori
El Govern aconsegueix incrementar la capacitat de subministrament elèctric per a la indústria
Responsabilitat política per evitar generar “una alarma que no es correspon amb la realitat”


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]