Dimecres 30 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Convocat el 14è Premi Josep Maria Planes d'Investigació Periodística
El guardó, impulsat per la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya, amb el suport de l’Ajuntament de Manresa, distingirà el millor treball d’investigació publicat o editat entre el desembre de 2025 i el novembre de 2026.
Convocat el 14è Premi Josep Maria Planes d'Investigació Periodística.

MANRESA / Redacció/Sergi Vázquez  
30/09/2026 15:12
L'Ajuntament instal·la un nou enllumenat ornamental per posar en valor la façana de la Buresa
Súria acomiada les instal·lacions de la Biblioteca
Sant Fruitós de Bages ampliarà la videovigilància a Pineda
Protecció Civil activa l'Alerta del Pla INUNCAT per la previsió de pluges torrencials dijous
El premi Josep Maria Planes té per objectiu reivindicar el periodisme d’investigació i mantenir viu el llegat i la memòria del manresà, pioner en el periodisme d’investigació a Catalunya (1907-1936). El guardó és convocat per la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya amb el suport de l’Ajuntament de Manresa.

El catorzè Premi Josep Maria Planes distingirà el millor treball d’investigació, de denúncia o de sàtira publicat o emès en català entre el desembre de 2025 i el novembre de 2026.  Els periodistes i mitjans de comunicació que vulguin optar al premi podran enviar els treballs candidats a l’adreça de correu premisplanes@periodistes.cat des d’avui i fins al 30 de novembre.

Jurat qualificat en periodisme i investigació

El jurat, que decidirà la candidatura guanyadora, està format pel biògraf de Planes i periodista, Jordi Finestres; Toni Sellas, periodista i coordinador del grau de Periodisme de la UViC-UCC; Joan Piqué, periodista i Cap de Gabinet d’Alcaldia i Comunicació de l’Ajuntament de Manresa; els periodistes Mireia Prats i Joan Torrents, guanyadors de l’edició anterior del premi; Laura Pinyol, periodista i en representació del Consell de l’Audiovisual de Catalunya; i el president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Marc Canturri. El premi té una dotació econòmica de 1.000 euros. Més endavant es comunicarà hora i lloc de l’acte de lliurament.

Treballs premiats en les edicions anteriors
I edició: El treball Anuari Mèdia.cat dels silencis mediàtics 2011, elaborat pel Grup de Periodistes Ramon Barnils.
II edició: El documental Avi, et trauré d'aquí!, dirigit per Montse Armengou i Ricard Belis, i emès pel Sense ficció, el 19 de març de 2014.
III edició: El periodista lleidatà Felip Solé pel seu documental Perseguits i salvats- Camins de nit i boira, sobre les expedicions dels jueus durant la II Guerra Mundial.
IV edició: L'equip liderat per la periodista Anna Teixidor pel documental A la recerca del paradís sobre el viatge de combatents de l'estat per afegir-se a la Jihad, emès el febrer de 2015 a l'espai 30 Minuts /em>.
V edició: La sèrie de reportatges sobre els casos de pederàstia a diferents escoles religioses dels Maristes de Barcelona, realitzada pels periodistes Guillem Sànchez, Jesús G. Albalat i Maria Jesús Ibáñez, i publicada al diari El Periódico.
VI edició: Els periodistes del diari Ara Xavi Tedó i Laia Vicens pel treball d'investigació publicat en format llibre amb el títol d'Operació urnes”, sobre la xarxa ciutadana que va fer possible l'1-O.
VII edició: La periodista d'El Punt Avui Tura Soler pel conjunt d'articles publicats durant el 2018 sobre el doble crim d'El misteri de Susqueda. Va ser menció especial els periodistes Albert Martín, Àlex Font, Natàlia Vila i Albert Cadanet pels treballs publicats al diari Ara l'octubre del 2018 sobre la  Guerra econòmica arran de 1-O.
VIII edició: Els periodistes de la Cadena SER Adrià Soldevila, Sergi Escudero i Sique Rodríguez pel treball d'investigació definit com a BarçaGate,  va revelar al programa Què t'hi jugues de Ser Catalunya que el FC Barcelona tenia contractada una empresa per crear estats d'opinió a les xarxes socials.
IX edició: Desert
X edició : El periodista Jordi Borràs, autor de la investigació recollit en el llibre ‘Tots els colors del negre. L’extrema dreta a l’Europa del segle XXI’ (Ara Llibres). 
XI edició: El filòleg i periodista per David Serrano pel llibre 'Jedwabne. Una història universal' (Editorial Base). Va ser menció especial el reportatge de La Directa 'Una policia s'infiltra tres anys en els moviments populars de Girona' de Jesús Rodríguez, Gemma Garcia i David Bou.
XII edició: El periodista i escriptor Albert Llimós pel llibre 'Intocables’ (La campana). Va ser menció especial la sèrie de reportatges sobre el falsejament de dades d’audiència i de visitants de la Copa Amèrica del periodista Jesús Rodríguez, de La Directa. 
XIII edició : Els periodistes Mireia Prats i Joan Torrents pel seu aclaparador documental Et faran un home, emès a la secció Sense Ficció de TV3 (3Cat). El treball recull el testimoni d'una desena d'homes que van patir abusos, vexacions i tortures mentre realitzaven el servei militar obligatori durant els anys 80 i 90.

El jurat del guardó també va atorgar dues mencions a la sèrie de reportatges d'investigació del diari Nació sobre el partit Aliança Catalana i a les periodistes Cristina Sàez i Núria Juanico, del diari Ara, pel reportatge "Traspassos de diners, suplantacions i clima de 'terror'", que reconstrueix la marxa de Manel Esteller de l'Institut Josep Carreras.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PREMI JOSEP MARIA PLANES   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
L'Ajuntament instal·la un nou enllumenat ornamental per posar en valor la façana de la Buresa
ACTUALITAT
La UPC Manresa, entre les 100 millors universitats del món en Enginyeria Minera
MANRESA
Manresa se suma un any més al Dia Mundial de la Salut Mental

LA FOTO DEL DIA
Vigilància al centre de la ciutat
MANRESA
La gastronomia sostenible serà la protagonista de l'Ecoviure 2026
LA FOTO DEL DIA
El Pont de Sant Francesc amb la llum del sol
Les lleres del riu Cardener i de la riera d'Hortons a Cal Trist són objecte de treballs de neteja
Vigilància al centre de la ciutat
El Sistema d'Emergències Mèdiques atén una mitjana de 7 afectats per intoxicacions
El creixement de l’estudiantat de Podologia impulsa l’ampliació dels espais de pràctiques
Manresa se suma un any més al Dia Mundial de la Salut Mental
Protecció Civil activa l'Alerta del Pla INUNCAT per la previsió de pluges torrencials dijous
L'Ajuntament instal·la un nou enllumenat ornamental per posar en valor la façana de la Buresa
Súria acomiada les instal·lacions de la Biblioteca


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]