Dimarts 06 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Seu de Manresa acull el retorn definitiu de dues de les peces més valuoses i excepcionals
El retaule de Sant Marc i el Frontal Florentí, dues de les grans obres gòtiques conservades a la basílica que han format part de la prestigiosa exposición «A la manera de Italia» al Museo Nacional del Prado, tornen a la Seu de Manresa el proper 6 d'octubre.
La Seu de Manresa acull el retorn definitiu de dues de les peces més valuoses i excepcionals.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vázquez  
04/10/2026 16:51
L'Ecoviure fa un balanç satisfactori de la fira-mercat malgrat el mal temps
El Museu de Manresa reivindica el llegat pioner de l'Associació de Dones del Bages
A la venda les entrades del musical ‘The Book of Mormon’
Els Tallers Gratuïts per a adults comencen aquest mes d'octubre
La Seu de Manresa acull el retorn definitiu de dues de les peces més valuoses i excepcionals del seu patrimoni artístic: el retaule de Sant Marc i Sant Anià (Arnau Bassa, ca.1346) i el Frontal florentí de la Passió (Geri di Lapo, ca. 1357). Les dues obres, que van ser cedides temporalment al Museo Nacional del Prado de Madrid per participar en la celebrada exposició «A la manera de Italia. España y el gótico mediterráneo (1320-1420)», arribaran de nou a la basílica manresana el proper dimarts 6 d'octubre. La presència de les dues peces a Madrid ha servit per donar a conèixer el patrimoni gòtic de Manresa a milers de visitants des de l'obertura de l'exposició el mes de maig.

Un cop tancada la mostra el 20 de setembre, les obres es van desinstal·lar el dia 22 i ara fan el viatge de tornada cap a la Seu amb una empresa de transport especialitzat. L'operació de recepció i muntatge a la basílica seguirà dos calendaris diferenciats, segons les necessitats i circumstàncies de cada obra: mentre el frontal florentí es tornarà a instal·lar de manera immediata a la seva vitrina de custòdia habitual a l'interior del temple; el retaule de Sant Marc romandrà embalat uns dies més a les dependències de la Seu.

El motiu d'aquesta situació és la necessitat d’implantar una nova estructura de suport del retaule acabat de restaurar que permeti exposar l’obra lleugerament separada de la paret, evitant els problemes derivats de la humitat per condensació i facilitant els futurs treballs de conservació preventiva. El muntatge final d'aquest nou suport d’alumini, així com la col·locació i l'ajustament de les taules gòtiques del retaule, anirà a càrrec dels tècnics especialitzats del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya (CRBMC) els propers dies 15 i 16 d'octubre, sota la direcció de Josep Paret, responsable de pintura i escultura sobre fusta del CRBMC. Amb aquesta darrera fase es clourà un any excepcional per a la projecció exterior del patrimoni artístic de la Seu i de Manresa. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Jugadors i cos tècnic del CE Manresa seguint el sorteig de la Copa del Rei
El grup de folk bagenc T’Embolica la Troca estrena nou disc aquest dissabte al teatre Conservatori
L'Ecoviure fa un balanç satisfactori de la fira-mercat malgrat el mal temps
La geganta Pubilla de Manresa celebra 75 anys amb una exposició a l'Espai 7 del Casino
El Museu de Manresa reivindica el llegat pioner de l'Associació de Dones del Bages
Sant Fruitós inverteix 744.00 euros en la millora de l’enllumenat públic
Precaució per la probabilitat de pluges intenses de nou aquesta tarda i vespre al litoral i prelitoral
Els 50 anys de Foto Art, tema de l'octubre del Pou de la Gallina


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]